כשהיינו ילדים קטנים, היינו הולכים למסיבות יום הולדת של חברים מהכיתה, שם במקרים רבים חיכה לנו קוסם שנהג לשלוף ארנבים מכובעו. בקיץ האחרון, מכבי ת"א ניסתה את הטריק הזה. נחתים בחזרה את הקוסם, אותו אחד שהפליא בקסמיו בזירת הכדורגל המקומית ודרס כאן את הליגה עם שתי אליפויות לפנתיאון - אך לפני מספר שנים. יחד איתו, נעשה עוד צעדים מתבקשים: אם כבר מנסים להשיב את הגלגל לאחור ולהחזיר עטרה ליושנה, למה לא לעשות כמה ניתוחים קוסמטיים? כאלה שיהפכו אותנו ליפים יותר, זוהרים יותר, נמרצים יותר. נפנה אל האקסים שלנו ונפתה אותם בזרועות מלאות אהבה ונשיקות. נחזור להיות אוהבים, בדיוק כמו פעם.
אז זהו, שהניתוח כשל והמציאות טופחת לנו על הפנים. רגע לפני פגרת המונדיאל, מכבי ת"א מוצאת את עצמה במרחק של ארבע נקודות מיריבתה המושבעת והאלופה המכהנת, מכבי חיפה. על פניו, יגידו האופטימיים שבינינו, מדובר בפער מחיק, בטח כאשר אנחנו נמצאים בסיבוב הראשון של העונה. בפועל, מדובר בפאטה מורגנה. מכבי ת"א לומדת על בשרה את המציאות הכואבת - בכדורגל אין קסמים, ולפעמים הארנבים שאתה מנסה לשלוף מהכובע, מתבררים כשפנים.

1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב אכזבה
מכבי תל אביב אכזבה
מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

מכבי חיפה צירפה שני בלמים תוך כמה ימים, ואלה בלמים שמרשים לעצמם גם לעלות למעלה ולנגוח לרשת. אנחנו הצהובים הבאנו בלם אחד ברגע האחרון. הם הביאו מגן ימני ומגן שמאלי טובים, אנחנו לא הצלחנו להביא את אלי דסה. הם חידשו את פניהם והתרעננו, אנחנו ניסינו לחזור לזרועות האקסים. אולי עם דסה זה היה מתברר כסיפור אהבה מחודש. עם היתר, לפי שעה זה מקרטע. להם יש 6 חלוצים, לנו נשארו 3 שאחד מהם ברח ונשארנו עם 2. להם יש מאמן שמסוגל להרשות לעצמו להעלות מהספסל את אצילי, שרי ומוחמד, לשנות מערכים תוך כדי משחק, ולא פוחד לשחק הכי התקפי שיש, לנו יש מאמן שלא מסוגל, או בגלל שזה מה שהוא יודע ורוצה, או בגלל שאין לו בכלל כלים שהוא רוצה. להם יש מנהל מקצועי שעובד ומביט אל העתיד, לנו יש אחד שפונה אל העבר.
מכבי ת"א נמצאת כרגע בצומת דרכים גורלית. היא צריכה להחליט אם היא ממשיכה לתלות תקוות בשחקני עבר, מאמן עבר ותהילת עבר, שיביאו לה את תהילת ההווה, או שמא עדיף "להחליף דיסקט" בראש ולעשות שידוד מערכות. אפשר לדבר עד מחר על מכביזם ועל אמונה, אפשר להמשיך לבוא למשחקים ולעודד ולהאמין, אבל אי אפשר לקחת עובדות ונתונים ולהפוך אותם למשהו לא הגיוני. וכרגע, אליפות בנתונים האלה היא דבר הכי לא הגיוני שאנחנו יכולים לתאר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.