קצת פחות מתשע דקות לסיום, הלילה (בין שני לשלישי) בצ'ייס סנטר, גולדן סטייט כבר הייתה בדרך להפסד ביתי. הווריורס פיגרו 95:84 מול סקרמנטו ואוהדי האלופה היו בטוחים שהם קרובים לעוד מפח נפש. רק שאז סטף קרי התעורר.
הסופרסטאר לקח על עצמו את המשחק ב-8:50 הדקות האחרונות קלע 17 נקודות ומסר שני אסיסטים. משמע: היה מעורב באופן ישיר ב-21 נקודות, שלוש יותר מכל מה שקלעו כל שחקני סקרמנטו בזמן הזה. את הערב סיים קרי עם שיא עונתי של 47 נקודות ב-17 מ-24 מהשדה, כולל 7 מ-12 לשלוש לצד 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
GOAT אמיתי. קרי
(צילום: AFP)
"אתה פשוט לא יכול לדבר על המועמדים ל-MVP ללא סטף קרי": הציוץ של מרכוס תומפסון
"זו הייתה הופעה עוצרת נשימה", הודה בסיום המאמן המנצח, סטיב קר. "הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. סטף שיחק מצוין בכל-כך הרבה ערבים, אבל הפעם זה נראה כמו משהו מיוחד. האחוזים מהשדה ומחוץ לקשת, יתר הנתונים הסטטיסטיים, כל הזריקות הגדולות שהוא קלע. הוא פשוט סחב אותנו על גבו".
וקחו עוד מספרים: קרי רשם לפחות שלוש שלשות ב-10 המשחקים הראשונים שלו העונה - שיא חדש. בנוסף, 53 השלשות שקלע באותם 10 משחקים ראשונים נמצאים במקום השני ברשימת כל הזמנים. במקום הראשון: קרי מודל 2018/19, שצלף 59.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
"החליט מתי אנחנו הולכים לנצח". קרי
(צילום: AP)
"יתר השחקנים שיחקו עם אנרגיה גדולה", הוסיף קר. "החמישייה הפותחת עשתה באמת בכל כדי שננצח את המשחק. וויגס (אנדרו וויגינס) עם כמה שלשות גדולות, ההגנה של קליי (תומפסון), דריימונד (גרין), לון (קווון לוני). כולם היו פנטסטיים. אבל בסופו של יום זה היה רק סטף, שהחליט מתי אנחנו הולכים לנצח".
גם חבריו של קרי היו נפעמים מהמשחק שלו. "סטף השתגע", צחק אנדרו וויגינס. "הוא עשה מה שהוא תמיד עושה. זו הסיבה שהוא אחד מה-GOAT של הענף". גם דריימונד גרין חייך: "ההופעה של קרי? הרגיש לי כמו משחק מספר 4 בסדרת גמר ה-NBA. הוא פשוט לא נתן לנו להפסיד".
3 צפייה בגלריה
קר יודע מי הגיבור שלו הערב
קר יודע מי הגיבור שלו הערב
קר יודע מי הגיבור שלו הערב
(צילום: AFP)
גם בעולם הכדורסל כמובן לא היו יכולים להתעלם מהערב המופלא. בחשבון הרשמי של ה-NBA צייצו: "סטף קרי היה לא מהעולם הזה בניצחון גולדן סטייט". מרכוס תומפסון, הכתב במוערך של "האתלטיק", הוסיף: "אתה פשוט לא יכול לדבר על המועמדים ל-MVP ללא סטף קרי".
ומה היה לגיבור הגדול של הערב להגיד? "מעולם לא הייתי מאושר יותר לנצח את המשחק ה-11 מפתיחת העונה", אמר בציניות. לאחר מכן הפך רציני יותר: "ברבע הרביעי הייתי במוד אחר, של ניצחון בכל מחיר".