לנבחרת ישראל בכדורסל יש קפטן חדש: תומר גינת שחוגג היום (שני) 28. רק אמש רשם הפורוורד של הפועל ת"א ציון דרך נוסף כשעלה למקום ה-14 ברשימת הקלעים של קבוצתו בכל הזמנים.
עם הקפטן החדש ואחרי עוד אליפות אירופה מאכזבת בקיץ האחרון, ישראל תארח ביום שישי (14:00) את סלובניה במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של גביע העולם. ישראל (5:3) חייבת להשיג ניצחון על סלובניה (3:5) – שתגיע ללא הכוכב הגדול לוקה דונצ'יץ' - על מנת לשמור על סיכויי להעפיל לטורניר הגדול.
5 צפייה בגלריה
תומר גינת נבחרת ישראל
תומר גינת נבחרת ישראל
חגיגה כפולה. גינת מוצג כקפטן הנבחרת
(צילום: עוז מועלם )
5 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל כדורסל
נבחרת ישראל כדורסל
חייבת ניצחון על סלובניה. נבחרת ישראל באימון
(צילום: עוז מועלם )
נבחרת ישראל הודיעה ביום רביעי על הסגל הרחב לקראת המשחק: יפתח זיו, ניב משגב, רועי הובר, יאיר קרביץ, נועם דוברת, רפי מנקו, בר טימור, אור קורנליוס, מייקל בריסקר, אדם אריאל, נתנאל ארצי, תומר גינת, נמרוד לוי, גבי צ׳אצ׳אשווילי, גלעד לוי ועידן זלמנסון.
פרטיזן בלגרד, קבוצתו של ים מדר, הודיעה אתמול לאיגוד הכדורסל כי הרכז לא ישוחרר לשני המשחקים בחלון מוקדמות אליפות העולם שייפתח בסוף השבוע. באיגוד קיוו כי מדר יוכל לשחק לפחות במשחק אחד אם לא בשניהם, אך ההחלטה של פרטיזן גורפת לכל השחקנים הזרים של במועדון הסרבי, כשייתכן מאוד שהשחקנים המקומיים ישוחררו לנבחרתם.
גודס אמר: "זה למעשה סגל די חדש, אבל חלקם כבר היו איתנו בחלונות האחרים. אני מברך את המצטרפים לסגל, זה דבר מאוד חשוב לשחקן כדורסל. יש לנו הרבה פנים חדשות, אבל זהו אנחנו נכנסים לפלייאוף של חלון חדש. עם הסלובנים זו פעם ראשונה, עם השבדים שנייה ואין מקום לטעויות. אני חושב שלא הייתה שום בעיה אחד עם השני, יש כאן חבר’ה מאוד איכותיים. תמיד בדרך יש תקופות טובות יותר או פחות, להפוך את זה לשחור כמו שעשו את זה, זה ממש לא נכון".
5 צפייה בגלריה
תומר גינת גיא גודס נבחרת ישראל
תומר גינת גיא גודס נבחרת ישראל
גודס: "יש לנו הרבה פנים חדשות"
(צילום: עןז מועלם )
המאמן המשיך: "יש חבר’ה מצוינים, רציניים ומוכשרים. לפעמים כל מה שמתכננים קורה הפוך, שמנו רף גבוה ואם לא הגענו אליו אז צריך להסתכל על זה בצורה החיובית ולא השלילית. אם לא הגענו לרבע הגמר זה לא סוף העולם. התקדמנו מאז, אני מרגיש טוב ואמרתי שאם חושבים לעשות שינויים אין לי שום בעיה. הכסף לא מעניין אותי, מבחנתי זו הייתה שליחות. הכי נוח היה לי לנוח ולהמשיך רק בחולון, אבל זה משהו שאני בחרתי. מרגיש בשליחות מסוימת, אם לא הייתי נהנה לא הייתי כאן. קשה לאמן בחלונות כי הכל משתנה, בניגוד לאליפות. בקיץ היה מה שהיה וממשיכים לאתגר הבא".
על גל מקל: "היה תענוג לעבוד איתו, מקצוען ברמה הכי גבוהה. גיא פניני? מאוד אהב לשמוע שהוא נכס ולא נטל, נתן המון לנבחרת ישראל. צריך להגיד תודה לשניהם, תמיד הגיעו ונתנו מעצמם. היה כיף גדול לעבוד איתם. הנבחרת עוברת שינוי וזה התחיל עם הפרישה שלהם, נלך ונשתפר עם הזמן. לא טורנירים קלים, כל חלון יש לו את האנרגיות שלו, אליפות זה משהו אחר. זו הבמה של הצעירים, יש הזדמנות והם צריכים לקחת".
תומר גינת: "זה בהחלט מרגש להיות קפטן, זכות אדירה. תמיד אמרתי שהחלום זה להיות בנבחרת, אז קפטן זה פי כמה וכמה. יש לנו הרבה עבודה, צריך להתרכז בשבוע הקרוב ולהתקדם משם. מגיעים עם הרבה שחקנים חדשים, אנחנו עדיין בתמונה של העלייה לאליפות העולם”.
5 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
גינת: "מרגש להיות קפטן"
(צילום: עוז מועלם )
"צריכים לשים מאחורינו את הקיץ שעברנו. נצטרך להתרכז במשחקים הללו ונבוא הכי מוכנים שיש. אני מרגיש שהאחריות עוברת לדור שלנו, שצריכים לקחת את הנבחרת קדימה. תחושה טובה, נבחרת ישראל זה דבר שיותר גדול מכולנו. אני מאוד שמח שיש לי הזדמנות להשפיע ולהיות חלק משמעותי הנבחרת. עדיין לא הספקתי לדבר עם גל מקל, רק איחלתי לו הצלחה אחרי הפרישה".
5 צפייה בגלריה
תומר גינת באימון נבחרת ישראל
תומר גינת באימון נבחרת ישראל
גינת באימון נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם )