חברת בוקסיט (BOXIT) של פליינג קרגו לא עמדה בתחרות, והודיעה לסוחרים דווקא בחודש הקניות שתפסיק את שירותי הלוקרים שלה אותם סיפקה לסוחרי אונליין רבים, בין היתר לאתר איי-הרב, שמציע כעת שירות חלופי של חברת צ'יטה. ל-ynet מסרה החברה כי "ב-31 בינואר נפסיק לתת את שירותי BOXIT. השוק רווי ויש ולשמחתנו פתרונות רבים לציבור".
החברה שהוקמה ב-2012 סיפקה לוקרים לצרכנים שנפתחו באמצעות קוד אישי, וניתן היה לאסוף מהם את החבילות בלי להמתין לשליח או לשעות פתיחה של סניף הדואר/נקודת החלוקה. היא הפעילה כ-650 נקודות מסירה, חלקן לוקרים חלקן בתי עסק כמו סניפי רשת סופר-פארם. לא ברור כעת מה יעלה בגורל הלוקרים שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בוקסיט
בוקסיט
בוקסיט
(צילום מסך מתוך יוטיוב)
בוקסיט משרתת לצד איי-הרב גם חברות כמו לוריאל, לופה ובינת. חלק מהמתחרות שלה צפויות לקלוט את הפעילות, בין היתר חברת אוריין שלה מעל ל-500 אתרי לוקרים (כולל כל הלוקרים בתחנות פז) שמעוניינת לקלוט חלק ניכר מהלקוחות וחברת Done (עם הלוקרים הכתומים) שעובדת עם עיריות, משרדים וחברות השילוח הגדולות. יש לה מעל ל-200 לוקרים ועד פסח והיא צפויה לגדול ל-450 לוקרים.
ב-2020 החברה ביטלה את שירות הלוקר האישי לצרכנים (My BOXIT, אותו תמחרה ב-15 שקל) ועבדה מאז מול חברות בלבד, בתעריף שהיה אטרקטיבי עבורן שכן היה נמוך בכ-50%-40% בעלויות לחבילה לאתר המוכר. "אבל אז כל חברות השילוח לטשו עיניים לשירות, נכנסו לפעילויות דומות והתחילו להתחרות בהם", מסביר בני בוחניק שמנהל את קבוצת המכירות IneeditIL בפייסבוק.
"בין היתר UPS, HFD, אי פוסט, צ'יטה ו-DHL, וזה כנראה היה יותר מדי בשבילם. הם לא הצליחו כנראה להתמודד עם התחרות בגזרה הזו. לכן הם הודיעו ללקוחות שהם סוגרים בגדול את כל מה שקשור להפצה ללקוחות סופיים לוקרים/נקודות איסוף ומשלוח עד הבית וחוזרים למקורות שלהם. הם הרי מיזם של פליינג קרגו - חברה גדולה שנותנת שירותי שילוח בינלאומיים ומקומיים לעסקים (B2B)".
ואכן במכתב ששלחה לסוחרים נכתב כי "פליינג קרגו מפסיקה את שירות משלוחי חבילות אקספרס". עוד כתבה כי "פעילות מערך בלדרות הפנים ארצי ובוקסיט במתכונתה הנוכחית תופסק. ללקוחות הנעזרים בשרות הפצת חבילות כחלק מפתרון לוגיסטי מלא הניתן על ידינו, יסופק השירות במסגרת החטיבות המשרתות לקוחות אלה".
פליינג קרגו הסבירה את הסיבות לסגירת בוקסיט: "הביקוש לשרותי איסוף ומסירת חבילות ללקוחות סופיים באמצעות שליחים ונקודות מסירה (שרותי הפצת חבילות אקספרס) הפך למוצר מדף, שמאופיין בחסמי כניסה ומעבר נמוכים וברגישות גבוהה למחיר, גם על חשבון איכות השירות, ולכן ללא יתרון תחרותי מהותי עבור החברה. גם בשירותים שהחלטנו על הפסקתם נמשיך להיות מחויבים ללקוחות ולרמת שרות גבוהה עד ליום האחרון להפעלתם. ברצוננו לממש שינוי זה בהקדם האפשרי אך גם באופן הוגן כלפי כל מי שיושפע מהשינוי ובראש ובראשונה עובדינו, לקוחותינו ושותפינו העסקיים. השינוי יבוצע בהדרגה ויושלם במרביתו בתחילת שנת 2023".

ומה עם העובדים?

פליינג קרגו הדגישה שתערוך "הרחבה משמעותית של שירותי שרשרת האספקה ללקוחות התעשייה, המסחר והקמעונאות ומיקוד המשאבים לתחום זה. הרקע למהלך הינו העלייה המשמעותית בשנים האחרונות בביקוש לפתרונות לוגיסטיים משולבים, איכותיים ואמינים, בקרב לקוחות B2B. שינוי זה דורש מהספק הלוגיסטי ידע, ניסיון תפעולי והתמחות לצד תשתיות פיזיות רחבות של מחסנים, משאיות וטכנולוגיה מתקדמת. משמעויות השינוי הינן השקעה מסיבית בהרחבת פעילות שרשרת האספקה - קליטת מאות עובדים נוספים לצד הקמה והוספת מרלו"גים, משאיות, ציוד וכן השקעה משמעותית בטכנולוגיה שיאפשרו הכפלת הפעילות עד שנת 2024. השקעה זו כוללת בין היתר שכירות מתקנים חדשים בצריפין, בטירת הכרמל וכנות והקמת שני מרלו"גים חדישים של כ-30,000 מ"ר כל אחד, בכרמיאל וקריית גת".
לגבי עובדי בוקסיט הבטיחה כי "לכל העובדים הללו, ללא יוצא מן הכלל, יוצע תפקיד אלטרנטיבי במסגרת פעילויות אלו. יופעל מערך הכשרה ייעודי לצורך הדרכה והסמכת העובדים בתפקידיהם החדשים. שינויים אלה יאפשרו לנו להיענות לביקושים קיימים ועתידיים, להציע תשתית תפעולית זמינה וגמישה, לחזק עוד יותר את השרות ללקוחות הלוגיסטיקה והתובלה, באמצעות צוות עובדים ומנהלים מוכשר ומיומן, מגוון תשתיות פיזיות וטכנולוגיות והמשך המחויבות להצלחת הלקוחות".