אחרי שפתחה את העונה בצורה נהדרת, וגם ההדחה (הסבירה, לאור היריבה) מאירופה לא יצרה אצל האוהדים תחושה שמשהו לא בסדר לאור ההתחלה המוחצת בליגה, התחילו להתגלות סדקים בשריון הצהוב. מכבי ת"א מציגה הבדלים ביכולת בין הבית לחוץ, הפסידה לבאר שבע ולחיפה (למעשה, הבעיה הייתה בעיקר בעיקר הדרך של ההפסדים הללו), ואתמול בשעת אחר צהריים מוקדמת, כשחלקכם נימנם לו במנוחה, זה כבר הפך למשבר אחרי תיקו 1:1 בבית מול סקציה נס ציונה, אחת המועמדות הבולטות לירידה ללאומית. את השוויון מכבי ספגה מעשרה שחקני יריבה, ולא ניצחה למרות שעמדה לרשותה כשעה ביתרון מספרי ולמרות שאת הדקות האחרונות היא שיחקה כבר מול תשעה שחקנים.
המסקנה ברורה: הבעיות המקצועיות, שנראו בבירור מתחילת העונה, פרצו ביתר שאת, והמאמן ולדימיר איביץ', אחד האשמים בבעיות האלה, לא מצליח להסתיר אותן יותר. המשבר במכבי ת"א כבר כאן ועכשיו המועדון כולו במבחן יכולת לנהל אותו.
1 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
הכישלון הוא כמובן מערכתי. מכבי תל אביב הגדולה, לה התקציב הגבוה בליגה, לא יכולה להרשות לעצמה לשחק בשיטה שונה מ-2:3:5, כי אין לה שחקני כנף וכי שחקני האמצע שלה בכושר נוראי; לא יכולה להרשות לעצמה להוציא מההרכב את זהבי, שלא החלים באופן מלא מניתוח הברך שלו ואת יובאנוביץ', שצריך בעצמו לעבור ניתוח, כי החלוץ (הנהדר) הנוסף שהיה לה ברח והיא לא הצליחה להביא לו שום תחליף; לא הצליחה להביא את אלי דסה, אך גם לא דאגה לשום אופציה אחרת במקום אנדרה ז'ראלדש המאוד מאכזב; לא יכולה להביא בזמן בלם, שהגיע מאוחר ונכנס לעניינים רק אחרי משחק העונה, והביאה את יונתן כהן באיחור מטורף, וכשהוא יהיה בכושר משחק סביר זה רק אחרי פגרת המונדיאל; לא יכולה למצוא לשחקן כמו פארפה גיאגון מקום, ומגיעה איתו למצב שהוא רוצה ללכת.
כל הבעיות האלה הוסתרו בזכות סאבוריט הנהדר, שעלה ותמך בהתקפה, בזכות קניקובסקי שעבד כמו חמור וכמובן בזכות היהלום אוסקר גלוך. אז כשגלוך בעצמו פצוע כרגע ורואים את זה במשחק שלו - הכל נתקע. גיאגון עסוק בלהיראות רע באימונים, ובנוסף, כשקבוצה משחקת בשיטה אחת בלבד, קל ליריבות ללמוד את זה ובסופו של דבר לדעת להתמודד. תשאלו את פטריק ואן לוון.
במשברים דרוש מנהל משברים. באופן טבעי הציפייה במכבי תל אביב היא שזה יהיה איביץ'. אלא שאיביץ' מטפל בינתיים במשבר בצורה רעה. העונה כבר נסדקה תדמית הברזל שלו, והמאמן, שבשנתיים הראשונות שלו בצהוב הפסיד רק פעמיים בליגה, כבר הספיק להפסיד עוד פעמיים, להפסיד לראשונה לברק בכר ובעיקר להיראות בראיונות שהוא נותן אחרי המשחקים האחרונים כמישהו שאין לו הפתרונות למצב.
כמובן ששום דבר עוד לא נגמר. הליגה עוד ארוכה ומכבי חיפה עדיין בטווח נגיעה. חודש ינואר יהיה כמובן קריטי, אך גם כעת יש לטפל במשבר, לשמור על הקבוצה חיובית ומאוחדת וכמובן לסיים כמה שיותר טוב את המשחקים שנותרו לפני פגרת המונדיאל. לפני שהטפטוף יהפוך למבול...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.