שלב הבתים של ליגת האלופות הסתיים ומכבי חיפה מסכמת קמפיין מרשים (7 שערי זכות ו-3 נקודות על יובנטוס), אבל גם עם טעם חמוץ מאוד.
הדרך לליגת האלופות הייתה פנטסטית, כאשר מכבי חיפה הביסה את אולימפיאקוס בחוץ (0:4), את אלופת קפריסין אפולון לימאסול (0:4) וגם השיגה ניצחון על הכוכב האדום בלגרד בבית (2:3), שיחד עם התיקו הדרמטי בבלגרד שלח את חיפה לבתים. אחרי המוקדמות חיפה קיבלה את הבית הכי קשה שקבוצה ישראלית קיבלה בכל מפעל אירופי כלשהו, אבל באה לשחק את המשחק שלה. לאורך כל הקמפיין הזה ראינו שחיפה לא חששה מול היריבות הגדולות, ושיחקה כדורגל אמיץ ולוחמני שלא נופל מהסטנדרטים של אירופה - אם זה הנעת כדור, לחץ, יציאה קדימה והגעה למצבים, ומבט בלבן של העיניים של מסי, די מריה, גונסאלו ראמוס וכו'.

1 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה עם עבדולאי סק
מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה עם עבדולאי סק
אבו פאני וסק
(צילום: עוז מועלם)

אמנם ברק בכר סיים במקום האחרון בבית, אבל מגיעה לו מילה טובה. הוא הפסיד ב-5 מתוך 6 המשחקים, אבל בזכות זה שהוא העלה את השחקנים לדשא עם כמה מהלכים טקטיים מבריקים, הדרך לבתים הייתה מרשימה וגם הגיע רגע שיא בדמות הניצחון על יובנטוס.
אי אפשר שלא להגיד משהו על אצטדיון סמי עופר. כמו שהייתה הצגה על הדשא, הייתה גם הצגה יוצאת מן הכלל ביציעים, עם קהל שלא הפסיק לעודד ולהרעיד את המגרש. הדובדבן שבקצפת, שם הרגשהו את מלוא של סמי עופר, היה בצמד של אצילי מול יובנטוס והשער של שרי מול פ.ס.ז'. זה אצטדיון שמגיע לו להיות חלק מאירופה.
לצד כל הדברים האלה צריך להזכיר גם את החלקים הפחות טובים. הדוגמה הכי טובה היא שחיפה קיבלה תבוסות כואבות בשני המשחקים האחרונים, 7:2 בפריז ו-6:1 בבית מבנפיקה, וספגה 21 שערים, הנתון הגרוע ביותר לקבוצה ישראלית בליגת האלופות. כל זה קרה כי ברק בכר הלך על כל הקופה ושיחק התקפי ופתוח, ועל כך שילם מחיר כבד. בכר זכה במחמאות מישראל והעולם על איך שהקבוצה שיחקה, בסגנון התקפי, אבל יחד עם זאת יש לו גם אחריות מלאה על כך שהקמפיין הסתיים בטעם קצת חמוץ.
הקמפיין הוכיח לכולנו שאם נגיע לאלופות כל שנתיים ולא כל 10 שנים, אנחנו נראה יותר תוצאות כמו ניצחון על יובנטוס ופחות הפסדים משפילים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.