יום שבת, 08.06.2024 שעה 02:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"אחת המבוכות הגדולות": מכבי בפתחו של משבר

הקהל יצא נגד יצחקי, איביץ' ממשיך לשדר לחץ גדול ומגן על המערך ("לא הבעיה"), והחלוצים מתוסכלים, זהבי: "הקבוצה הייתה בלחץ". הצהובים במצב רע

|
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (חגי מיכאלי)

“זאת אחת המבוכות הגדולות שלנו בעונות האחרונות והיו כמה כאלה. לא לנצח את נס ציונה ב-10 שחקנים כמעט כל המשחק ובסיום ב-9, זה משהו לא נורמלי, זה מביש”, כך סיכמו במכבי ת"א את ה-1:1 עם הסקציה אתמול (שבת) באצטדיון בלומפילד. בסיומו של המשחק הקהל קרא בוז לעבר השחקנים, כאשר חלק מהאוהדים שרו בגנותו של המנהל המקצועי, ברק יצחקי, עם קללות שהושמעו לעברו כאשר הוא יושב בקומה השישית של האצטדיון לצידו של ולאדן איביץ' המורחק. 

זה היה סיום עגום מאוד לשבוע רע שעבר של המועדון ואפשר להגיד ששני המשחקים האלה מכניסים את מכבי ת"א למשבר. כפי שאמר עוזרו של ולאדן איביץ', מילוש וסלינוביץ', בסיום המשחק: “הגענו למקום הכי גרוע שלנו”. הצהובים אומנם רשמו מספר מצבים לא נתפס עם 30 איומים לעבר השער, 11 מהם היו למסגרת, אולם רק כדור אחד נכנס ואת מרבית הבעיטות האחרות עצר השוער יוסי גינזבורג, שרשם שתי הצלות ענק מול ערן זהבי, כאשר היו גם החמצות נוראיות של ג'ורג'ה יובאנוביץ' שכלל לא הגיעו למסגרת. 

המציאות היא שעד עכשיו זהבי ויובאנוביץ' הם אכזבה. מכבי ת"א נבנתה כולה סביב הרעיון ששני חלוצים כאלה, שהוגדרו כחלוצי-על במונחי הכדורגל הישראלי, ישחקו יחדיו - כאשר סטיפה פריצה משמש ככינור שלישי עבורם. היום אפשר להצביע שוב על כך שהיה כשל מצידו של יצחקי בכך שלא הצליח להגיב לעזיבה של הקרואטי עם החתמה של חלוץ אחר. כן, מכבי ת"א חייבת לנצח בבלומפילד תשעה שחקנים של נס ציונה גם בלי שום שחקן רכש, אבל כשאין עוד אופציה לשנות כששני החלוצים המכהנים נמצאים בתקופה פחות טובה, זו בעיה. 

ג''ורג''ה יובאנוביץ'' מאוכזב (חגי מיכאלי)ג''ורג''ה יובאנוביץ'' מאוכזב (חגי מיכאלי)

המספרים ברורים - זהבי הבקיע שישה שערים, ארבעה מהם בליגה מאז שחזר. יובאנוביץ' עם שמונה שערים, חמישה מהם בליגה. יחד עם זאת, התחושה היא ששניהם היו צריכים להיות עם יותר עכשיו, גם זהבי אמר זאת בעצמו לאחר המשחק ובטח ששניהם היו צריכים להיות עם יותר שערים אחרי ה-1:1 עם נס ציונה. “הגענו להרבה מצבים, המון חצאי מצבים, התחלנו לרדוף אחרי המשחק וזה משהו שאני לא אוהב לעשות. היינו צריכים לנצח ועכשיו צריך לקחת אחריות על מה שקרה”, אמר מספר 7. 

“היו לנו הרבה בעיטות והרבה מצבים לכבוש, כדור אחד היה נכנס והכל היה נראה אחרת, אבל גם אי אפשר להרשות לעצמנו לספוג כאשר משחקים נגד עשרה שחקנים כי באמת אח"כ רדפנו אחרי המשחק, ופתאום כל דבר נהיה עם לחץ ובזבוזי זמן והשעון עובר”, המשיך זהבי. “מי שחשב שיהיו פה קסמים בגלל שהביאו שחקנים, זה לא קורה ואין הוקוס פוקוס ודברים צריכים להתחבר וללכת כמו שצריך. גם מי שחזרו, חלק חזרו יותר טוב וחלק פחות. כל שחקן שיוצא החוצה וחוזר או הולך למדינה כזאת או אחרת יש לו קשיי התאקלמות. לפעמים יש קשיי התאקלמות גם במדינה שלך, לא פחות גדולים ממה שאתה מצפה שיהיו לך במדינה אחרת. צריך לחבר את הכל ביחד ולעבוד קשה וזהו, להשתפר, בלי תלונות ותירוצים”. 

עוד אמר זהבי: “נתנו פה גם הצגות והיינו הכי דומיננטים בליגה, עם הפרש שערים מדהים ובלי ספיגות ופתאום הולך יותר קשה, אבל אני מקווה שכבר ביום שלישי נגיב כמו שצריך ולא נוריד את הראש. העונה מאוד ארוכה, אני לא אומר את זה בשביל להגיד שזה בסדר שהפסדנו פה שתי נקודות, זה מאוד כואב לי, אבל אנחנו צריכים להגיב ולא להיכנס למרה שחורה. הדבר היחיד שאני רוצה להוכיח במגרש זה לעצמי ולעזור לקבוצה שלי. גם בתקופות הכי טובות שלי, כשהקבוצה משחקת טוב ועוזרת לי להבקיע אז הקרדיט מגיע גם לקבוצה”. 

ערן זהבי מאוכזב (חגי מיכאלי)ערן זהבי מאוכזב (חגי מיכאלי)

“כשזה הולך יותר קשה קבוצתית אז גם לי אישית זה הולך יותר קשה. אין ספק שגם אני מצפה ליותר ורוצה לתת כמה שיותר. אתן את ה-100% שלי ואמשיך להשאיר הכל על המגרש. לפעמים זה הולך יותר ולפעמים פחות. היום זה הלך פחות. ציפיתי מעצמי להיות עם יותר שערים, אבל לפעמים שמתחיל קשה הסוף יהיה יותר טוב. התרופה הכי טובה לחלוץ זה כדור ברשת”, הוסיף החלוץ. 

בכל הנוגע לאיביץ', הוא ממשיך להתעקש על מערך שלושת הבלמים, למרות שאין אדם אחד שחושב שמול נס ציונה יש סיבה לפתוח ככה. אפשר וצריך היה למצוא כבר פתרונות נוספים למכבי ת"א שתוכל לשחק בדרך אחרת, אבל באמת שהמשחק נגד הקבוצה של ברקוביץ' פחות מספר את הבעיה כי מכבי ת"א כן הגיעה לכמות מצבים שהייתה צריכה לגמור את המשחק. יחד עם זאת, הסרבי משדר יותר מדי לחץ בשבוע האחרון ונפל ליותר מדי בורות שהוא הכניס את עצמו אליהם באופן יזום. 

התחושה היא שכרגע צריך לבצע חיבור מחדש של איביץ' עם השחקנים, שנכנסים לעוד ימים קריטיים מאוד עם משחקים קשים נגד הפועל ירושלים בטדי והפועל חיפה בבלומפילד. מכבי ת"א עדיין מפסיק איכותית כדי לנצח משחקים בליגה הזו גם במערך הנוכחי, והשחקנים בסגל שלה אמורים לתת הרבה יותר - בטח לא את היכולת הירודה שכמעט כולם הציגו על הדשא בבלומפילד. עדיין, מצופה כי לפחות בשני המשחקים האלה איביץ' ינסה קצת דברים שונים ויעשה התאמות אל מול הקשיים שהפועל ירושלים והפועל חיפה, קבוצות איכותיות בהרבה מנס ציונה, יעמידו מולו. 

ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)

"עשינו שתי תוצאות רעות מאוד, אנחנו צריכים להתכנס בתוך עצמנו ולמצוא את ה-11 הכי טובים שיוכלו ליצור תגובה ולהחזיר לנו את הביטחון", אמר איביץ'. "מבחינתי בשני המשחקים האחרונים הגענו למצבים והחמצנו, אז השיטה היא לא הבעיה. נגד ב"ש היינו צריכים להוביל 0:2 אחרי רבע שעה עם המצבים שהיו לנו, היינו חופשיים לרוץ מאמצע המגרש עד לשער כדי לכבוש. ברור שאני חושב על איך אפשר לשנות דברים בשיטה, מה לעשות כדי לכבוש, אבל כשאתה מייצר 20 מצבים מול השער אז אני לא חושב שהשיטה היא הבעיה". 

"אנחנו צריכים לדעת להגיב. לכולם בעולם יש רגעים רעים ומשחקים גרועים. זה הכדורגל. אי אפשר להיות טוב בכל משחק. אבל הקבוצות הגדולות ואנחנו קבוצה גדולה, צריכות לדעת לחזור", המשיך הסרבי, שלא רצה להסביר מדוע הוא לא הכניס את פארפה גויאגון בסגל למשחק. במכבי ת"א אומרים כי המאמן היה מאוכזב מהגישה של השחקן באימונים ובמשחקים האחרונים בהם נכנס כמחליף ועל כן הוא נותר בחוץ. השחקן עצמו צפוי לבקש לעזוב בהשאלה בינואר אם מצבו יהיה זהה גם בשני המשחקים הקרובים. 

איביץ' נשאל לסיום גם על קריאות הבוז שהגיעו מהקהל: "המסר שלי היום הוא שאנחנו עובדים ביחד כקבוצה. ברק יצחקי עשה את המקסימום כדי לעזור לקבוצה. אני מבין שהקהל לא מרוצה. אני מבין שמאוכזבים מהתוצאה, מהמשחק, מההופעה שלנו. אני שוב אומר - החמצנו המון מצבים, המון המון מצבים - וזו הייתה הבעיה. כשיש לך 15-20 מצבים ואתה מבקיע רק שער אחד, אז אין בעיה בשיטה ואין בעיה במשהו אחר מעבר לזה שהיינו צריכים להבקיע ולא עשינו את זה. המסר שלי לקהל זה שנעבוד ביחד כדי להביא את מכבי ת"א לאיפה שהיא צריכה להגיע". 

ברקוביץ׳: ״אני החתול השחור של איביץ׳״

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */