שיר סיום: בארסה ופיקה מנצחים את אלמריה
(באדיבות ONE)
כל ספרד התרגשה (וכמובן הזילה דמעה) מהפרישה האמוציונלית אתמול (שבת) של ג'רארד פיקה. הבלם בן ה-35 שיחק 83 דקות ב-0:2 הביתי של ברצלונה על אלמריה ואז הוחלף בסטנדינג אוביישן מצמרר מ-92 אלף הצופים שהגיעו לקאמפ נואו.
פיקה כמובן חיבק את כל השחקנים לפני שנפרד מהמשחק בפעם האחרונה בקריירה ובסיום חזר לכר הדשא כדי לשאת נאום פרידה, כשהוא ממרר בבכי. "כשאתה מתבגר, אתה מבין כי בחיים צריך לדעת מתי להיפרד. בגלל שאני אוהב את המועדון כל-כך החלטתי לעזוב כעת. מאז שאני נולדתי אני אוהד בארסה. אני נולדתי ואמות בברצלונה. עוד אחזור", אמר, בין השאר.
8 צפייה בגלריה
פיקה
פיקה
פיקה מונף לשמיים, אתמול בקאמפ נואו
(צילום: EPA)
"להתראות, ג'רארד": שער ה"מארקה"
"נצחי": שער ה"ספורט"
"אני אחזור": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"נולדתי כאן, אמות כאן": שער ה"אס"
הפרישה של פיקה הייתה, כצפוי, בראש כותרות עיתונות הספורט - גם במדריד וכמובן שגם בקטאלוניה. "תודה לך, ג'רארד" - הייתה הכותרת ב"מארקה". גם ב"אס" עשו כבוד לבלם עם ציטוט שלו: "נולדתי כאן, אמות כאן". ב"ספורט" הלכו על "נצחי" לצד תמונתו של השחקן מונף לשמיים. ב"מונדו דפורטיבו" טענו מה שכל אוהדי בארסה ירצו לשמוע: "הוא יחזור".
בסיום הערב המרגש, בו ברצלונה שבה לפסגה הספרדית, פיקה דיבר גם עם התקשורת. "האמת, לא חלמתי על סיום כזה של הקריירה", הודה. "אף פעם לא חשבתי לעזוב. תמיד חשבתי 'אמשוך עוד שנה'. דברים קורים בכיוון אחד ותמיד הייתי מאוד ברור עם עצמי. ששת החודשים האחרונים היו מאוד קשים ואני חושב שזה כבר נראה כלפי חוץ. היום הרגשתי שחרור. זיכרון בלתי נשכח. עכשיו החיים ממשיכים לשלב הבא".
8 צפייה בגלריה
פיקה בוכה
פיקה בוכה
פיקה לא מצליח לעצור את הדמעות
(צילום: gettyimages)
8 צפייה בגלריה
פיקה נפרד מהקאמפ נואו
פיקה נפרד מהקאמפ נואו
מודה לאוהדים
(צילום: גטי אימג'ס)
8 צפייה בגלריה
פיקה נפרד מהקאמפ נואו
פיקה נפרד מהקאמפ נואו
נפרד מהמשחק עם חיוך
(צילום: גטי אימג'ס)
לשאלה מה הוא מתכוון לעשות כעת, ענה פיקה: "עכשיו נפתחים אלף דברים חדשים. אני צריך קצת לארגן את עצמי. אני חושב שזה הבית שלי. נולדתי פה ואני אחזור. הגיע הזמן להיפרד לזמן מה. נחזור עם יותר כוחות. מה שבטוח, אצא לחופשה כדי להתנתק מהכל".
הבלם לא ציין שהוא ישוב באחד הימים להתמודד על נשיאות המועדון, אבל האוהדים בקאמפ נואו צעקו לעברו כשהוחלף: "לנשיאות, לנשיאות". הם כבר יודעים מי המועמד המועדף עליהם להחליף בבוא היום את ז'ואן לאפורטה. "אני לא נכנס לאזור שלו, אל דאגה", צחק פיקה.
8 צפייה בגלריה
פיקה
פיקה
גם האוהדים עשו לבלם הנערץ כבוד
(צילום: EPA)
"הורדתי משקל מהכתפיים", הסביר פיקה את התחושות. "החודשים האחרונים לא היו קלים בכלל. אני נשאר עם האושר שנתתי מעצמי הכל. זה גורם לי להרגיש גאה. אני יוצא רגוע, שמח, ועם העובדה שהשלמתי את כל שיעורי הבית שלי".

"נקדיש את התארים לג'רארד"

ומה היה לצ'אבי, מאמן הקבוצה, להגיד על החבר שפרש? "היה לו משחק מצוין, אבל זה בעיקר לילה היסטורי עבורו, הוא אגדה ומגיע לו. אנחנו נתגעגע אליו. כל החוויות שעברנו כחברים לקבוצה עוברות לי בראש, תור זהב שאיתו ניצחנו הכל. הוא עוזב בצורה יפה כמו שאני עזבתי, מאוד שמח בשבילו".
8 צפייה בגלריה
פיקה
פיקה
פיקה מתחבק עם מאמנו (וחברו לשעבר על כר הדשא), צ'אבי
(צילום: EPA)
סרחיו בוסקטס היה מהראשונים לדבר אחרי הניצחון על אלמריה והתייחס גם הוא לפרישה המרגשת של פיקה: "המורשת שהוא משאיר אחריו במועדון היא מרהיבה. הקריירה שהייתה לו בבארסה מטורפת. הוא נתן את הכל עבור המועדון, הוא דוגמה למה שצריך לעשות כדי להיות שחקן בארסה".
גם ג'ורדי אלבה היה אמוציונלי: "זה עצוב, ג'רארד עשה כל כך הרבה עבור המועדון הזה. הוא בהחלט יחסר לנו, לא רק בכדורגל אלא גם מבחינה אנושית. זו מכה קשה לחדר ההלבשה, אבל זו החלטתו. אלה החיים. הוא השאיר את הנשמה שלו בכל משחק ומשחק, וכעת ננסה לזכות בתארים ולהקדיש לו אותם. אני מקווה שכשאני אפרוש - ואני מקווה שזה יהיה כמה שיותר מאוחר - אזכה לפרידה שכזו".

שמונה אליפויות ספרד, שלושה גביעי צ'מפיונס

פיקה גדל בנוער של ברצלונה ובגיל 17 עבר למנצ'סטר יונייטד, שם גם על לבוגרים ב-2004 ורשם בסך הכול 12 הופעות במדי השדים האדומים כשהוא גם מבלה עונה אחת בהשאלה בריאל סראגוסה. מאז 2008 פיקה בברצלונה.
הבלם זכה באליפות הפרמייר-ליג עם יונייטד ב-2007/8 ובמגן הקהילה ובאותה עונה גם זכה עם השדים האדומים בליגת האלופות. עם ברצלונה הוא זכה בכל תואר אפשרי והיה שותף לקבוצה האגדית בקאמפ נואו. הוא זכה בשמונה אליפויות ספרד, שבע פעמים בגביע המלך ושלוש פעמים בליגת האלופות. בנוסף, הוא גם זכה שלוש פעמים בסופרקאפ האירופי ושלוש פעמים בגביע העולם למועדונים.
8 צפייה בגלריה
פיקה
פיקה
אגדה בבארסה. פיקה
(צילום: gettyimages)
פיקה גם היה חלק מתור הזהב של נבחרת ספרד ורשם שם לא פחות מ-102 הופעות, במהלכן כבש 5 שערים. הוא זכה עם לה רוחה במונדיאל 2010 וביורו ב-2012, הוא גם זכה עם הנבחרת הנוער הספרדית ביורו 2006.
פורסם לראשונה: 06:34, 06.11.22