כ"ט אייר התשפ"ד
06.06.2024

מה עשו חבריו? השוער שהמשיך לשמור לאחר הפסקת המשחק

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם הקשר נפלא לפרשת השבוע ומסר חזק לחיים, מדוע המשיך השוער לשמור 15 דקות לאחר שהופסק המשחק? איך זה קשור לאברהם אבינו? ומה אנו למדים מכך לחיים?

מה עשו חבריו? השוער שהמשיך לשמור לאחר הפסקת המשחק
משחק כדורגל, אילוסטרציה צילום: unsplash

בחודש דצמבר 1937, בעקבות ערפל כבד, נעצר למשך שישים דקות משחק הכדורגל בין קבוצת צ'לסי נגד צ'רלטון אתלטיק, באיצטדיון סטמפורד ברידג' בלונדון.

שוער קבוצת צ'רלטון, סם ברטרם, המשיך לעמוד ולשמור בשער של קבוצתו עוד כ-15 דקות, בלי לדעת בכלל שהמשחק הופסק, כיוון שבעקבות צעקות של הקהל מאחוריו הוא לא שמע את שריקת השופט והיה בטוח שקבוצתו עדיין בהתקפה באזור השער של קבוצת היריב.

הוא עמד בשער עם הידיים קדימה, מוכן להגן מפני כל כדור, ורק כעבור 15 דקות שוטרי האצטדיון ניגשו אליו והודיעו לו שהמשחק הופסק וכולם כבר ירדו מהדשא. ואז הוא אמר את מילותיו המפורסמות: "כמה עצוב שהחברים שלי שכחו אותי, בזמן שאני שמרתי על השער שלהם". הוא עשה עבורם, אבל הם לא זכרו אותו.

בפרשת השבוע מודיעים לאברהם אבינו שלוט בן אחיו הרשע, נפל בשבי. הוא לא עשה חשבון, "למה שאני אלך ואסכן את חיי בגללו, מה הוא עשה עבורי? הוא בחר לגור בסדום, מקום של רשעים, זו הייתה הבחירה שלו שיאכל את דייסה שהוא בישל". ממש לא, לא רק שאברהם אבינו לא מפקיר אותו, אלא הוא עוד יוצא למלחמה, תוך סיכון חייו, כדי להצילו.

ב"מגרש החיים", אל תשאירו אנשים לבד. לפעמים במצבים של "ערפל", כל אחד מאתנו דואג לעצמו ושוכח את השני.

הבה ננסה להפך - לשים את הצרכים של השני לפני הצרכים שלנו. לא להתרכז כל הזמן במה אני לא מקבל, אלא במה אני יכול לתת. כמו שהיה נוהג הרב דסלר לומר לזוגות צעירים: "היזהרו, יקרים, שתמיד תשאפו להשביע נחת זה לזה. ודעו, אשר ברגע שתתחילו לדרוש דרישות זה מזה, הנה כבר אושרכם מכם והלאה" (הרב דסלר, מכתב מאליהו חלק א').

חבר אמיתי הוא זה שמבין את העבר שלך, מאמין בעתיד שלך, ויודע להכיל אותך בהווה, בדיוק כפי שאתה.

אחרי שבוע של בחירות, הבה נחבק בחזרה, נאמין יחד, ולא נשאיר אף אחד מאחור.

שבת שלום.

שלכם, יצחק פנגר.

סיפור לשבת הרב יצחק פנגר פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד