שלב הבתים של הליגה האירופית מגיע הערב (חמישי) לסיומו. במשחק המרכזי של המחזור, ניצחה מנצס'טר יונייטד 0:1 את ריאל סוסיאדד, תוצאה שלא הספיקה לה על מנת לעלות על חשבון יריבתה מהמקום הראשון. עוד הערב: רומא תארח את לודוגורץ, כשהיא חייבת ניצחון על מנת להעפיל לשמינית הגמר. ארסנל תארח את פ.צ. ציריך החלשה, כשניצחון יבטיח לה את המקום הראשון בבית.
מאבקי המיקום הם בעלי משקל קריטי בליגה האירופית - שמונה הקבוצות שיסיימו במקומות הראשונים יעפילו ישירות לשמינית הגמר, שמונה הסגניות ישחקו נגד יריבות שנשרו מליגת האלופות בפלייאוף על הכרטיסים לשמינית, ושמונה הקבוצות שיסיימו במקום השלישי ימשיכו לקונפרנס-ליג.
עלו מהמקום הראשון: ארסנל, פנרבחצ'ה, ריאל בטיס, אוניון סן ז'ילואז, ריאל סוסיאדד, פיינורד, פרייבורג ופרנצווארוש.
עלו מהמקום השני: איינדהובן, ראן, רומא, אוניון ברלין, מנצ'סטר יונייטד, מידטיילנד, נאנט ומונאקו.
נשרו לקונפרנס: בודו גלימט, א.א.ק לרנקה, לודוגורץ, בראגה, שריף טיראספול, לאציו, קארבח וטרבזונספור.
ריאל סוסיאדד - מנצ'סטר יונייטד 1:0 | במפגש על ראשות בית ה', מנצ'סטר יונייטד הייתה צריכה ניצחון בשני שערים ומעלה כדי לסיים ראשונה, אבל ניצחה 0:1 בלבד ויצאה מאוכזבת. אריק טן האח עלה בהרכב די חזק כדי לנסות ולהשיג את התוצאה הדרושה - כאשר ברונו פרננדש, קאסמירו, ליסנדרו מרטינז וכריסטיאן אריקסן נכללו ב-11 - אבל הפתיע כשבחר להציב בהרכב את ואלחנדרו גרנאצ'ו בן ה-18. הארגנטינאי גמל למאמנו עם שערו הראשון בקבוצה כבר לאחר 17 דקות אחרי בישול של כריסטיאנו רונאלדו. אחרי השער, יונייטד נחלשה משמעותית וכמעט לא איימה על השער עד לסיום. שתי הקבוצות סיימו עם 15 נקודות, אבל הפרש שערים עדיף הציב את ריאל סוסיאדד ראשונה בבית. יונייטד תפגוש יריבה שנשרה מליגת האלופות בפלייאוף על כרטיס לשמינית, כשאחת האופציות היא כמובן ברצלונה.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
מאוכזב. רונאלדו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ואלחנדרו גרנאצ'ו
ואלחנדרו גרנאצ'ו
שער ראשון ביונייטד. גרנאצ'ו
(צילום: EPA )
ארסנל - פ.צ ציריך | קבוצתו של מיקל ארטטה, שנמצאת בכושר מדהים, לא הבריקה בהרכב משני מול הקבוצה מהמקום האחרון בשוויץ, אבל זה הספיק על מנת לנצח 0:1 קטן שהעניק לה את המקום הראשון בבית. קיראן טירני, שהעונה חווה פיחות במעמדו ובקושי משחק במסגרת הליגה, כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-17.
רומא - לודוגורץ | מחזיקת הקונפרנס ליג הסתבכה אחרי איבוד נקודות כפול מול בטיס, והגיעה למשחק היום כשהיא חייבת ניצחון על מנת להעפיל לשלב הבא. האורחת עלתה ליתרון משער של ריק בדקה ה-41 שהלחיץ את ז'וזה מוריניו, אך צמד פנדלים של לורנצו פלגריני (56, 65) קבע מהפך, ושער של ניקולו זאניולו חתם את תוצאת המשחק (85). דני גרופר נותר על הספסל של לודוגורץ שנשרה לקונפרנס-ליג. רומא תפגוש יריבה שנשרה מליגת האלופות בפלייאוף על כרטיס לשמינית.
4 צפייה בגלריה
לורנצו פלגריני רומא
לורנצו פלגריני רומא
הרגיע את מורינו. פלגריני
(צילום: EPA)

קונפרנס ליג

ליאור רפאלוב כבש את השער הראשון של אנדרלכט - החמישי שלו העונה בכל המסגרות - וסידר לה 0:1 מול סילקבורג הדנית. הקשר הישראלי מצא את הרשת בדקה ה-20 ושש דקות לאחר מכן הדנים נותרו בעשרה שחקנים. בניטו רמאן הכפיל בדקה ה-95. אנדרלכט עלתה לשלב הבא מהמקום השני.
ביברס נאתכו דייק מהנקודה הלבנה והעלה את פרטיזן בלגרד ל-0:1 על סלובאצקו הצ'כית. קבוצתו איבדה את היתרון וסיימה ב-1:1, אך זה הספיק לה בשביל המקום השני אחרי שפ.צ קלן איבדה נקודות מול ניס (2:2). הקשר הישראלי כבר עם עשרה שערים העונה בכל המסגרות, כשחמישה מהם בפנדלים.
4 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
שוב כבש מהפנדל. נאתכו
(צילום: EPA)
פורסם לראשונה: 21:44, 03.11.22