עליית המחירים כבר כאן, אבל רשתות השיווק מנסות להציג חזות של מלחמה למען הצרכנים: שופרסל תלתה שלטים בגנות יוניליוור בסניפיה בהם היא טוענת שבשל אי-הסכמת הרשת לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי יוניליוור כדוגמת דגני בוקר ומיונז תלמה, קרמבו ומוצרי גלידת שטראוס, מוצרי קנור, חטיפי שוקולד קליק, בייגל בייגל, פתית, דאב, פינוק, בדין וסיף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשלטים שופרסל טוענת שבשל אי-הסכמת הרשת לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי יוניליוור והיא מזמינה את הלקוחות לרכוש מותגים מקבילים.
1 צפייה בגלריה
"מזמינים אתכם לרכוש מוצרים מקבילים של מותגים אחרים". השלט שתלו בשופרסל
"מזמינים אתכם לרכוש מוצרים מקבילים של מותגים אחרים". השלט שתלו בשופרסל
"מזמינים אתכם לרכוש מוצרים מקבילים של מותגים אחרים". השלט שתלו בשופרסל
אי-אספקת מוצרי יוניליוור לרשת השיווק הגדולה בישראל היא הכרזת מלחמה שכמותה כמעט לא נראתה בשוק. שופרסל לא מקבלת גם מוצרי טרה כבר זמן מה, למעט מוצרי חלב שמחירם מפוקח על ידי המדינה. כמו כן יש ברשת מחסורים בחלק ממוצרי דיפלומט כמו כמה ממותגי סטארקיסט.
גם ברשת יוחננוף יש מחסורים מכוונים. בין היתר, הרשת לא מוכרת נייר טואלט לילי ומולט שמורת טבע של קימברלי קלארק והביאה במקומם מותג טורקי. היא כן מוכרת מוצרי יוניליוור ובראשם קרמבו שגודש את הסניפים.
חלק מהרשתות כמו רמי לוי עדיין שומרות על המחירים בטרם ההתייקרויות וחלקן כמו יוחננוף ושופרסל מקדמות את המותג הפרטי במעין ניסוי לראות האם צרכנים יוכלו לוותר על המותגים המובילים ולעבור למותג הפרטי.
כקדימון היה להן מקרה שטראוס עלית: שוקולד פרה ירד מהמדפים והצרכנים גם אם מתגעגעים, עברו לתחליפים.
לרשתות הגדולות קל יותר לעשות שרירים מול החברות הבינוניות שבעקשו להעלות מחירים (פררו ומחלבות גד למשל) וגם מול הגדולות, פריבילגיה שאין למכולות ולרשתות הקטנות והבינוניות. יחד עם זאת, שופרסל העלתה מחירי מותג פרטי ובשר ונראה שמוצרי דיפלומט כמו הד אנד שולדרס עדיין מככבים על מדפיה. גם מוצרי סנו שמתעקשת על העלאת מחירים של עד 25% נמכרים ברשתות אם כי כרגע נראה שמחיריהם לצרכן לא עלו.