מייסד אמזון והאיש הרביעי הכי עשיר בעולם, ג'ף בזוס, הסתבך: מרצדס וודה, עוזרת הבית שלו לשעבר, תובעת אותו בטענה כי בזמן שעבדה אצלו ספגה ממנהלת הצוות שלה הערות גזעניות, נאלצה לעבוד שעות ארוכות בתנאים סניטריים רעים, וללא מנוחה או הפסקה לארוחות.
וודה הצטרפה לצוות הבית של בזוס בספטמבר 2019, ולטענתה עבדה לפעמים בין 10 ל-14 שעות ביום יחד עם 6-5 עוזרות נוספות, כך לפי התביעה שהוגשה לבית המשפט בסיאטל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
(צילום: AP)
עוד נכתב בכתב התביעה כי לצוות המנקות לא היה חדר הפסקה או איזור מנוחה, וגם לא שירותים נגישים. המנקות נאלצו לאכול בחדר הכביסה, ובנוסף נאסר עליהן להשתמש בשירותים של צוות האבטחה שהיו סמוכים, מה שאילץ אותן לטפס דרך חלון כדי לגשת לשירותים.
לטענת וודה, אחת ממנהלות משק הבית של בזוס הפכה לתוקפנית ומתעללת, והתייחסה אליה ולעובדות נוספות ממוצא היספני שונה מהצורה בה התייחסה לעובדות לבנות. בנוסף נטען בכתב התביעה כי רק אחרי שלוש שנים אותה מנהלת פוטרה.
"חוקי העבודה וההעסקה אומרים כי עובדים צריכים לקבל כסף על העבודה שלהם, שחייב להיות בטוח, סניטרי ובריא", אמר פטריק מקגיוגן, שמייצג את וודה.
הדרישה של וודה היא לקבל פיצויים והטבות שלא ניתנו לה אחרי עזיבתה ומגיעים לה לפי החוק, ובנוסף פיצויים כספיים על עוגמת הנפש שנוצרה לה.
בזוס מכחיש את כל ההאשמות. "בדקנו את הטענות הללו, אין להן בסיס", טען הארי קורל, עורך הדין שמייצג אותו.