20 דקות. זה היה משך הזמן שמכבי חיפה ניצבה אתמול (רביעי) במקום השלישי בבית 8 של ליגת האלופות, מה שהיה מסדר לה כרטיס לליגה האירופית. מדובר בחיבור של שני מקטעים במחצית הראשונה בהם התוצאות בסמי עופר ובטורינו, במשחק בין יובנטוס לפ.ס.ז' (2:1), התחברו כמו שצריך. אבל 70 הדקות האחרות הלכו רע, וחיפה סיימה קמפיין אירופי מכובד מאוד עם תבוסה של 6:1 לבנפיקה.
ניצחון אחד וחמישה הפסדים זה לא נתון אידיאלי באף סיטואציה, גם לא ספיגה של 13 שערים בשני המחזורים האחרונים, אבל הירוקים עשו הרבה כבוד לכדורגל הישראלי. הם באו לשחק כדורגל שש פעמים מול שלוש אימפריות אירופיות, ואת השאיפה לשער בצ'מפיונס הפכו לשבעה כיבושים. פערי האיכות העצומים הכריעו, אבל זה היה שלב בתים שייזכר בצורה חיובית מאוד, מלא ברגעים נהדרים ובשיאם הניצחון על יובנטוס.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
סיום בטעם חמוץ. שחקני מכבי חיפה, אתמול לאחר השישייה מבנפיקה
(צילום: AFP)
עם זאת, העונה האירופית של מכבי חיפה הסתיימה בטעם חמוץ. הירוקים פתחו את הקמפיין בצורה מכובדת, אמנם הפסידו לבנפיקה בליסבון (2:0), לפ.ס.ז' בסמי עופר וליובנטוס בחוץ (3:1) אך לאחר מכן הגיע הניצחון האדיר (0:2) על האיטלקים שנתן תקווה למקום השלישי. התבוסות הקשות בשבועיים האחרונים בפריז (7:2) ואתמול בסמי עופר לבנפיקה (6:1) גרמו לקמפיין הזה להסתיים בטעם מר משהו ועם תחושה פחות טובה.
נכון שבנפיקה קבוצה הרבה יותר איכותית ועמוקה מהירוקים, אך המחצית השנייה לא הזכירה את אותה מכבי חיפה העוצמתית, הלוחמנית והממושמעת. הקהל התחיל לעזוב את האצטדיון לאחר ספיגת השער השלישי בדקה ה-70 תוך כדי קריאות "ביזיון" מהקהל שנשאר לאלו שעוזבים.
6 צפייה בגלריה
קורנו
קורנו
הקהל החל לעזוב בדקה ה-70. קורנו על רקע היציעים הריקים
(צילום: עוז מועלם)

"רק מסורת תהפוך אותנו לאימפריה באירופה"

לצד האכזבה והעובדה שהשחקנים נראו שבורים, בחר עומר אצילי לרדת מכר הדשא בלי שהודה לקהל בסיום. הקשר ככל הנראה התאכזב מכך שלא פתח בהרכב ומהתבוסה הכואבת ובחר לרדת לחדר ההלבשה. בחיפה יודעים שרק המשכיות באירופה תחשל את הקבוצה לשנים הבאות: "אנחנו חייבים ליצור מסורת, להגיע לליגת האלופות על בסיס קבע ולא פעם בעשור, רק ככה נצבור ניסיון. את המנגינה הזו של ליגת האלופות אסור לנו להפסיק, מסורת תהפוך אותנו לאימפריה ברמה האירופאית", אמרו במועדון.
שחקן בקבוצה הוסיף: "ברור שרצינו להמשיך אבל אין ספק שהוגרלנו לבית קשה במיוחד ואטרקטיבי וזה הקשה עלינו, עכשיו נצטרך להתרכז בליגה ולהביא אליפות שלישית ברציפות למועדון".
6 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
ירד מכר הדשא בלי להודות לקהל. עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)

הסיבות לקריסה: פציעות ועייפות

"הגענו סחוטים מאוד לחודש האחרון. שיחקנו 12 משחקים ברמת ליגת האלופות בשלושה חודשים. זה פשוט מטורף. התחלנו נהדר, הסוף היה מאכזב", כך נשמע בכיר במכבי חיפה לאחר התבוסה הכואבת שספגו הירוקים אתמול, כאשר פני השחקנים בסיום ביטאו תחושת אכזבה גדולה. חיפה קרסה בגלל לא מעט סיבות אך העיקרית מביניהן היא מכת הפציעות שנחתה על הקבוצה בתקופה האחרונה ועייפות גדולה מאוד של השחקנים. חזיזה, סונדגרן ואתמול דילן בטובינסיקה שלא שיחק, זה כבר יותר מדי עבור מכבי חיפה, כשגם מחמוד ג'אבר וסוף פודגוראנו הם עוד שחקנים שהיו אמורים לתת עומק לבכר.
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
נאלץ לאלתר משחק אחרי משחק. בכר
(צילום: עוז מועלם)
הפציעות היו מאוד משמעותיות ובכר נאלץ לאלתר משחק אחרי משחק עם שינוי שיטה שתתאים לשחקנים הקיימים. העובדה שהירוקים שיחקו שלושה משחקים בשבוע עלתה לקבוצה ביוקר באירופה ומעבר לפציעות כתוצאה מהעומסים, הקבוצה הגיעה תשושה למשחקים, וזה עלה לה ביוקר בליגה מול ריינה והפועל ירושלים, וגם באירופה בפריז, ואמש מול בנפיקה.

מסננת בירוק

עוד נתון מדאיג הוא ספיגת השערים של הירוקים, ששבר שיא לקבוצה ישראלית בשלב הבתים באירופה. 21 שערים ספגה חיפה בשישה משחקים לצד 7 שערי זכות. משחק ההגנה של חיפה קרס. העזיבה של בוגדן פלאניץ' לא הפתיעה יותר מדי ודילן בטובינסיקה נכנס מהר מאוד לעניינים, אך אתמול זה נראה רע מאוד בלעדיו מה עוד שהאגף של הירוקים קרס ללא סונדגרן. ג'וש כהן שזכה להרבה מאוד מחמאות מהירוקים בשנתיים האחרונות לא אשם ישיר בספיגות אך הוא לא סיפק לחיפה הצלות גדולות ונקודות בקמפיין, וזה היה מורגש.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
21 עשרי חובה - יותר מכל נציגה ישראלית אחרת באירופה
(צילום: עוז מועלם)

השואו: הקהל הירוק

30 אלף אוהדים בכל משחק בית, תפאורה אדירה, אווירה שהעסיקה את כל אירופה ותחושה של מגרש ביתי בכל רגע נתון. בנוסף, 7,000 אוהדים בצעדת ענק בפריז, אווירה סופר ביתית בפארק דה פראנס עם מופע עידוד מרהיב, רימוני עשן, אבוקות ופירוטכניקה, 3,000 אוהדים בליסבון ובטורינו (ביום כיפור) שנתנו גב ועידוד גם במשחקי החוץ והוכיחו כמה הקהל של מכבי חיפה מחויב, מחובר ואוהב את הקבוצה.
אין ספק כי מהקמפיין הזה מכבי חיפה יכולה לקחת לא מעט דברים\ אך העיקרי הוא הקהל שלה\ שהוכיח שהוא עוצמתי, גדול ותומך ששווה הרבה מאוד נקודות. אם היה לאלופת ישראל אצטדיון בגודל כפול הוא היה מתמלא. הספסרים חגגו על האוהדים עם מחירים חסרי תקדים שהגיעו ל-15 אלף שקל לכרטיס, וזו ההוכחה שהקהל הירוק נאמן בכל רמ"ח איבריו.
6 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אחת מנקודות האור. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

ההכנסות: 20 מיליון אירו

יעקב שחר יכול לחגוג כל הדרך אל הבנק. לצד היוקרה מעצם העפלה למפעל הכי יוקרתי באירופה, חיפה הכניסה לקופתה כ-20 מיליון אירו. 15.6 מיליון אירו על העלייה לשלב הבתים, 1.2 מענק, 2.8 מיליון אירו על שלוש הנקודות מול יובנטוס ו-214 אלף על המיקום. מדובר בהכנסה ענקית למועדון ושחר יכול לסיים את העונה הנוכחית ברווח ענק. לכל זה אפשר להוסיף הכנסות שמוערכות במעל לשמונה מיליון שקל ממכירת מנויים וכרטיסים למשחקים בליגת האלופות.