עונת היורוליג 2022/2023 כבר בעיצומה עבור מכבי ת"א, אבל ביום חמישי הקרוב היא תקבל משמעות רצינית יותר. זו תהיה הזדמנות טובה עבור הקבוצה לראות אם היא עשויה מהחומר הנכון, אחרי ששמרה בינתיים על הבית ועלתה למאזן 1:4. מכבי תתארח אצל הקבוצה מחבל הבאסקים - באסקוניה -לשעבר טאו ויטוריה.
הפתיחה של העונה האירופית הנוכחית מזכירה במידה רבה את מה שקרה בפתיחת העונה שעברה, אבל כמובן שלאחר מכן התגלה שהתוצאות לא שיקפו את המקום האמיתי של הקבוצה בטבלת היורוליג. פתיחה טובה לא מעידה על הצלחה בסופו של דבר. בנוסף, יש לזכור שלמעט מונאקו ניצחה מכבי ת"א את קבוצות הדרג התחתון של היורוליג, ומעמדה כקבוצה טופ 8 ייקבע רק כאשר תוכיח שהיא מסוגלת לנצח יריבות בכירות ומחוץ לאולמה הביתי. הפעם היחידה עד כה שדבר כזה קרה השנה, בחוץ מול פנרבחצ'ה, הסתיימה בהפסד צורב.

1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

באסקוניה בראשות הגארד המצוין מרקוס האוורד, שפתחה את היורוליג בצורה לא רעה בכלל עם 2:3, כולל שלושה ניצחונות רצופים, ידועה כקבוצה ביתית חזקה. בעוד בחוץ היא נכנעה לווילרבאן, בבית היא מסוכנת יותר ולא מועדת בצורה כזו (אמנם הפסידה באולמה פעם אחת, אבל מול אולימפיאקוס, אחת הבכירות במפעל). עם זאת, מכבי ת"א ערוכה טוב יותר לאתגר מאשר במקרים קודמים: הסגל של מכבי בנוי בצורה לא רעה בכלל, הוא מגוון ואתלטי, וכמובן שאי אפשר שלא להתרשם מהצמד הפנטסטי בראון את בולדווין, צמד שכמוהו לא נראה בהיכל שנים רבות.
המפתח הראשי של מכבי למשחק הוא הריבאונד בשני צדי המגרש, ומעבר לכך יהיה חשוב לנסות ולהכניס כמה שיותר שחקנים לעניינים. אם דארון היליארד אכן יחזור מהפציעה ויהיה כשיר, הוא שם מרכזי שצריך לקבל כדורים. גם המשך ההתקדמות של הרכש האחרון ג'יילן אדאמס, שכיכב נגד הפועל חולון, משמעותי.
אם מכבי אכן תנצח, היא תשגר איתות ראשוני לקבוצות היורוליג כי השנה זה אפשרי, ומכבי חזקה יותר משנדמה. אם תפסיד, יהיה עליה לכפר ומהר במשחק הבית מול ברצלונה בשבוע לאחר מכן, אחרת יתחיל מומנטום השלילי שעלול להכביד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.