מסע"ת מכבי חיפה לקראת בנפיקה
(באדיבות ONE)
במכבי חיפה כבר סופרים את הדקות שנוקפות לקראת המשחק הערב (רביעי, 22:00) מול בנפיקה בבית במסגרת מחזור הנעילה של בית 8 בליגת האלופות, בידיעה כי תיקו או ניצחון יוכל להספיק למקום השלישי, שמקנה השתתפות בליגה האירופית. כרגע הירוקים במקום הרביעי עם אותו מספר נקודות (3) כמו יובנטוס השלישית, כשמה שמפריד בין השתיים הוא רק יחס שערים. יובה תארח את פ.ס.ז' במשחק המקביל.
הירוקים מתכוננים למשחק המכריע ומגיעים מעודדים לאחר שתפסו את המקום הראשון בליגת העל לאאר הניצחון מול מ.ס אשדוד והפסדה של מכבי ת"א להפועל באר-שבע. במהלך היום נהיה עם עדכונים חיים מההכנות של אלופת ישראל להתמודדות מול היריבה הלוהטת.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
יישארו במפעל אירופי? שחקני מכבי חיפה
(צילום: ראובן כהן)
20:47: מכבי חיפה פרסמה את ההרכב שלה לקראת המשחק: ג'וש כהן, רז מאיר, עבדולאי סק, שון גולדברג, פייר קורנו, מוחמד אבו פאני, נטע לביא, עלי מוחמד, צ'ארון שרי, דין דוד, פרנצדי פיירו.
הרכב בנפיקה: אודיסאס ולאחודימוס, אלכסנדר בא, ניקולאס אוטמנדי, אנטוניו סילבה, אלחנדרו גרימאלדו, פרדריק אורסנס, פלורנטינו, דויד נרס, רפא סילבה, ז'ואאו מריו, גונסאלו ראמוס.
15:42: ומי יכול לעזור לתקשורת הפורטוגלית אם לא מיגל ויטור, בלמה של הפועל באר-שבע. ויטור התראיין ל"א-בולה" וסיפר: "בנפיקה כבר יודעת כמה איכותית מכבי חיפה, היא הרגישה את זה במשחק בליסבון, שלא היה קל. כשחיפה משחקת בבית, עם הקהל שלה, זה נראה אחרת".
12:52: בנפיקה, כפי שכולם בטח יודעים, מגיעה למשחק בתקופה נפלאה - עם רצף של 21 משחקים בכל המסגרות ללא הפסד. בליגה היא נמצאת במקום הראשון עם 31 נקודות אחרי 11 מחזורים, בהם היא ספגה חמישה שערים בלבד. ההגנה של בנפיקה מרשימה גם בליגת האלופות, כשבחמישה משחקים היא ספגה שישה שערים לעומת 15 שספגה מכבי חיפה. בצד ההתקפי, הקבוצה כבשה תשעה שערים בצמד המשחקים האחרונים שלה - 3:4 על יובנטוס ו-0:5 על צ'אבס. בחיפה יודעים שהיריבה חזקה אף יותר ממה שהיא נתפסת.
11:00: מכבי חיפה פרסמה סרטון בעמודים של הקבוצה ברשתות החברתיות, שמראה את ההיסטוריה של הקבוצה, כולל אזכור שחקני עבר אגדיים.
10:35: בכדורגל הישראלי ברק בכר השיג כמעט הכול - נשארה לו עוד פסגה אחת, הנבחרת. כזכור, בהתאחדות רצו אותו מאוד, אבל הבינו שיש בעיה, בגלל שבכר לא השלים את שירותו בצבא. לאחרונה המאמן מרצה בלא מעט בסיסי צה"ל ותחנות משטרה, ונראה שבחלון ההזדמנות הבא גם אימון הנבחרת יכול לעלות שוב על הפרק.
עם זאת, מה שכרגע קורץ לו יותר זה קריירה מעבר לים, וצריך לראות איך החשיפה האירופית תשפיע על הקריירה ואולי תפתח לו דלתות. בכר מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה במכבי חיפה, אבל הכיוון שלו הוא אירופה. נראה שאליפות שלישית בחיפה תוביל את המאמן למיצוי, ואם תגיע הצעה אטרקטיבית מעבר לים, בכר ילך על זה כדי להגשים עוד חלום, לכבוש עוד פסגה.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
יגיע לאירופה? בכר
(צילום: עוז מועלם)
יצחק שום (74), אחד המאמנים הגדולים של הכדורגל הישראלי ובעל ניסיון רב בליגה ביוון, בולגריה וקפריסין, חושב שבכר צריך לצאת לחו"ל, אבל מבהיר שזה לא הולך להיות פשוט: "ברק הוכיח את עצמו בכדורגל הישראלי. לאמן בחו"ל הוא יכול, אני לא מאמין שהוא יקבל הצעה מקבוצה בכירה, אבל בכדורגל הכול יכול לקרות. גם אני לא האמנתי שאקבל קבוצה בסדר גודל של פנאתינייקוס. עם כל הכבוד לברק, אני לא יודע אם הוא בין הגדולים שצמחו אצלנו, כי בסופו של דבר בחו"ל לא מעניין מה אתה עושה בקבוצה, אלא מה אתה עושה בזירה האירופית. אגב, אם יש לך סוכן טוב אתה יכול להגיע רחוק. אם תהיה לבכר הזדמנות לצאת, הוא חייב לקחת אותה". לכתבה המלאה
07:00: בכר, שספג לא מעט ביקורות לאחר התבוסה בפריז בעקבות ההרכב ההתקפי שעלה איתו, הסיק מסקנות והחליט על מערך הרבה יותר מחושב והגנתי. בעקבות כך, עומר אצילי ישלם את המחיר ויירד לספסל. גם דילן בטובינסיקה, שהיה ספק לגבי כשירותו אך השלים אימון מלא, לא יעלה ב-11. מי שיעלו במרכז ההגנה הם עבדולאי סק, שכבש צמד בשבוע שעבר בפריז, ושון גולדברג.
מוחמד אבו פאני, נטע לביא ועלי מוחמד יפתחו בקישור של מכבי חיפה, כאשר בכר רוצה לשלוט באמצע במטרה להקשות על הפורטוגלים לקיים משחק מסודר. דין דוד ופרנצדי פיירו יהיו שני החלוצים, צ'ארון שרי יהיה כמובן השחקן היצירתי במרכז השדה.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
יתחיל את המשחק על הספסל. אצילי
(צילום: ראובן כהן)
4 צפייה בגלריה
בנפיקה נחתה אמש בישראל
בנפיקה נחתה אמש בישראל
בנפיקה נחתה אמש בישראל
(צילום: באדיבות דן כרמל)
פורסם לראשונה: 16:58, 02.11.22