בינואר הקרוב ימלאו למיכאילו מודריק 22. הילד, שכבר מזמן הפך לכוכב כדורגל, פרץ לתודעה לאחר גל העזיבות שפקד את קבוצתו, שחטאר דונייצק. מכירים את האמרה הידועה "כשדלת אחת נסגרת דלת אחרת נפתחת"? זה בדיוק מה שקרה בשחטאר. לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, הקבוצה שחררה את רוב שחקני הסגל (מתוכם מנור סולומון אחד) והגיעה לנקודה בה היא מתחילה כמעט הכל מהתחלה. אך דווקא אז כשהכל נראה היה אבוד, הגיע שחקן אחד שגרם להמוני חובבי כדורגל באוקראינה ומחוצה לה לתפוס את הראש, ולעוד אלפי אוהדי שחטאר להתאהב.
מיכאילו מודריק, שהחל את דרכו במחלקת הנוער של מטאליסט חרקוב, סלל את דרכו לקבוצה השנייה בגודלה באוקראינה ומאז לא מפסיק להפתיע. בתחילת דרכו של מודריק בקבוצה הבוגרת של שחטאר הוא שימש כגיבוי למנור סולומון, אך כעת, לאחר שהכוכב הישראלי נפרד ועבר לאנגליה, נראה שמודריק לוקח את המושכות כראוי. הוא שחקן נהדר שניחן ביכולת כדרור פנטסטית, אחד על אחד יוצא מן הכלל והמהירות שלו? פשוט מדהימה.
1 צפייה בגלריה
אנטוניו רודיגר שחקן ריאל מדריד מול מיכאיל מודריק שחקן שחטאר דונייצק
אנטוניו רודיגר שחקן ריאל מדריד מול מיכאיל מודריק שחקן שחטאר דונייצק
מיכאיל מודריק (מימין)
(צילום: AFP)
מודריק העונה נכנס לעניינים היטב במיוחד במסגרת האירופית, כאשר נצץ במשחקי קבוצתו ובלט במפגשים מול ר.ב לייפציג כשכבש ובישל פעמיים, וגם סלטיק וליאל עבדה לא הצליחו להתמודד עם התופעה כשספגו ממודריק שער שוויון.
ומה עם חיזורים אתם שואלים את עצמכם? גם הם הגיעו בשלב מסוים. מילאן, יובנטוס, ארסנל, ברנטפורד ובאייר לברקוזן גיששו, ואברטון הייתה הרצינית ביותר עם ההצעה הגדולה ביותר אך היא נדחתה. בגזרת שחטאר מודעים לאור הזרקורים שהתקבץ סביב מודריק, ויודעים היטב שרק הצעה מכובדת תביא לפרידתו מעיר כורי הפחם. דאריו סרנה, נשיא המועדון אמר באחד הראיונות כשנשאל על השחקן: "בתקופה כזו כשהמועדון נמצא בנסיגה כלכלית, הנשיא שלנו בוחר לסרב לסכומים שמציעים על מודריק - זה אומר הכל. המטרה שלנו להצליח בליגת האלופות עדיין חיה וקיימת, ולכן אנחנו מעדיפים להשאיר אצלנו את יתר השחקנים. מיכאילו הוא כישרון יוצא דופן, והוא הכי טוב באירופה אחרי ויניסיוס וקיליאן אמבפה".
הרבה מאוד כדורגלנים אוקראיניים התפתחו בשלב מסוים אך חלקם ואף רובם לא הצליחו להגיע לרמות הגבוהות ביותר, רק מעטים. אם מודריק ימשיך להפגין את כישוריו, הוא ללא ספק עשוי למצוא את עצמו יום אחד במועדון גדול, ולהיכנס לרשימה מכובדת יחד עם ירמולנקו, שבצ'נקו ואחרים. הרצון להשאיר את מודריק בבית כרגע ולא לוותר עליו נובע מהמון סיבות בשחטאר, כאשר המועדון שעשה לעצמו שם בתור חממת פיתוח עבור שחקנים ברזילאים פתאום הצליח לייצר שחקן צעיר תוצרת בית.
לאחר החגיגה בלייפציג בה קבוצתו פירקה את המקומיים 1:4, התבטא מודריק לאחר המשחק בו כיכב עם שני בישולים ושער ואמר: "אנחנו מדברים על המגרש, הרבה היו בטוחים שנפסיד בכל המשחקים העונה באלופות. זה ניצחון ששייך לכל האומה האוקראינית, לכל החיילים שלנו".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.