שתף קטע נבחר

ההסתדרות: "מפעל אורצ'רד יפטר 70 עובדים"

בהסתדרות טוענים כי מפעל העץ מכרמיאל נקלע להפסדים בגלל התחרות עם הייבוא מסין וכי הוא צפוי לסגור את מחלקת הייצור שלו, להפוך ליבואן ולפטר את מרבית העובדים

האם מפעל העץ אורצ'נד מכרמיאל, המעסיק 89 עובדים, צפוי להפסיק את הייצור ולפטר כ-70 מעובדיו? כך טוענים בהסתדרות. זאת, לטענת ההסתדרות, בשל קשיים והפסדים של המפעל.

 

מפעל אורצ'נד, המייצר חזיתות פורמייקה למטבחים, יסגור באוגוסט את מחלקת הייצור שלו ויהפוך ליבואן. כך, טוענים בהסתדרות, החליט בעלי המפעל, א.פ. פורמייקה. המפעל, טוענת ההסתדרות, התקשה להתמודד עם היבוא מסין וסבל מהפסדים. בעליו הקודם - חברת ספן - נקלעה לקשיים ומכרה אותו לא.פ. פורמייקה, אך גם הוא, נטען, לא הצליח להחזיר אותו לרווחיות. בחודשים האחרונים ניסתה ההסתדרות במרחב למצוא למפעל רוכש - ונכשלה.

 

עוד טוענים בהסתדרות כי בסוף השבוע חתם הארגון עם בעלי המפעל וועד העובדים שלו על הסכם המבטיח לעובדים את זכויותיהם, וכי ההסתדרות מנסה להבטיח קליטה של חלק מהמפוטרים במפעלים בתחום מקצועי דומה. יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל המערבי, יואב קליין, טוען כי המפעל יישאר על כנו אך יהפוך ליבואן בלבד, וכי רק כעשרה עובדים ימשיכו לעבוד.

 

"לפני כחודשיים הודיע לי הבעלים החדשים כי הוא מפסיד ובכוונתו לסגור את המפעל ולפטר את העובדים", אומר קליין, "אנחנו נמצאים על סף סיכום חיובי לקליטתם של כשליש מהם במפעל מתחרה באזור".

 

בחודש האחרון ניהלנו משא ומתן עם הבעלים שבמהלכו הובטח לנו כי הופרשו התנאים הסוציאליים המגיעים לעובדים לאורך השנים וכי פיצויי הפיטורין לעובדים המועסקים במפעל יותר משנתיים, שהם הרוב יעמדו על 130% - 30% מעל מה שמחייב החוק", אומר קליין, "למרות זאת, עצוב שמפעל ותיק כל כך בכרמיאל שמעסיק חלק מעובדיו במשך יותר מ-10 שנים נסגר".

 

בוועד העובדים סירבו להגיב לידיעה. מהנהלת המפעל לא נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכה לתעשייה בכרמיאל?
צילום: משה מילנר, לע"מ
מומלצים