יום רביעי, 29.05.2024 שעה 06:44
לוח תוצאות

חמור: למרות ששחקן הוכה - אף אחד לא עמד לדין

"שכחו אותי בבית": בזמן ששחקן הנוער ממתין לתשובות עם שיניים שבורות ויד עם חתך, השופט "צייר" תמונה בדו"ח שלו לפיה לא קרה כלום. זעם על ההתאחדות

|
כדור (רויטרס)
כדור (רויטרס)

בשבוע האחרון קרה מקרה מחריד, כשדקות מספר לפני סיום המועד החוקי בהתמודדות בין הפועל מרום הגליל להפועל חורפיש, במסגרת המחזור ה-6 בליגת נוער צפון, שחקן הפועל מרום הגליל, אביעד שמקה, הוכה באכזריות והמגרש בצפת נסגר, זאת לאחר התערבותה של המשטרה. השבוע התקיימו בבית הדין לא מעט דיונים בנושאים שונים, אלא שבמועדון, שאחד מהשחקנים שלהם הוכה, נדהמו לגלות כי לא השופט, אמיר זיאן, לא הפועל חורפיש ולא מי מאלו שהכו את שמקה, עלו לספסל הנאשמים. כלומר, לא התקיים כל דיון בדבר המשחק הנ"ל.

הנה הוא דו"ח השופט של אמיר זיאן, שהגיע לבדו להתמודדות, ללא קוונים, כפי שנכתב: "ראשית יש לציין שהמשחק הזה היה מאוד כיף לשיפוט (שופט ראשי ללא עוזרים) ומקצועי ואיכותי שכלל כדורגל מהיר מצד שתי הקבוצות, משחק נוער לכל דבר שכולם נהנו ממנו, השחקנים, המאמנים, הקהל וכמובן השופט שיש לציין ששתי הקבוצות כיבדו אותו לאורך כל המשחק. אך מצער מאוד לרשום שלקראת סיום המשחק בעוד שנשארו רק שתי דקות לסיום תוספת הזמן שנקבעה על ידי השופט, ובזמן שהיה כדור קרן לזכות הקבוצה האורחת (הפועל חורפיש) התפתחה לה מהומה בין שחקני שתי הקבוצות ליד דגל הקרן (לא יודע מה הייתה הסיבה למהומה)".

עוד נכתב בדו"ח: "תקרית מאוד מוזרה, והמהומה נמשכה בערך דקה וזה בזכות מאמני שתי הקבוצות כמובן שיש לציין אותם לטובה שפעלו במהרה להרגעת הרוחות ולהרחקת השחקנים ולאפשר לבצע את בעיטת הקרן. המשחק חודש לשתי הדקות שנותרו ולאחר מכן השופט שרק לסיום המשחק (יש לציין שלאחר השריקה לסיום המשחק לא היו אירועים נוספים או תקריות בין הקבוצות וזה בזכות המאמנים והאחראיים של שתי הקבוצות שמנעו כל מגע או דברים בלתי ספורטיביים)".

אם כן, השופט לא ציין מי פגע בכובש השער האחרון של הפועל מרום הגליל, אביעד שמקה, שנחבל כמעט בכל חלקי גופו – שיניו נפגעו, ידו עם פצע עמוק וצלעותיו בסימנים אדומים של מכות, בתמונות קשות במיוחד שהגיעו ל-ONE ואינן מורשות בפרסום. איך ייתכן שהשופט לא ראה מי היכה את השחקן הפצוע שאף הובהל לבית החולים "זיו" המקומי בעיר ולאחר מכן אף הוגשה תלונה במשטרה שהחליטה לסגור את המגרש העירוני ל-30 יום. הוריו של השחקן המומים מהמקרה ומאי הצדק המתרחש בדרגים הגבוהים של מי שצריך לטפל באירועים מסוג זה. כל העת המשפחה נמצאת בקשר ישיר עם ראשי המועדון בכדי שהילד יקבל המעטפת החמה שראוי שיקבל בעת זו.

"לא ייתכן, בשום צורה שבעולם, ששופט, שכותב את מה שהוא כותב, ובעצם מראה את עצמו כאילו הוא הכי בסדר בעולם, והמאמנים הם אלו האחראיים למקרה, כי זה נראה סוג של מריחה קשה ולא אחראית בשום צורה", ציינו בכעס רב בהפועל מרום הגליל בשיחה עם ONE. עוד הוסיפו בדבריהם: "לא יכול להיות שילד נפגע, בצורה כל כך קשה, שהשיניים שלו נשברות, שהעתיד שלו לפניו, שמקבל חתך עמוק ביד, שאין לנו מושג מאיפה הגיע החתך הזה, ודברים כאלה לא מצוינים בדו"ח שופט? אם מכות שכאלה לא מדווחים בדו"ח שיפוט, אז מה כן? זה לא הגיוני. משה שלי, המנהל המקצועי ניגש בסיום המשחק לשופט ושואל אותו 'מה, אין אדומים? לא תכתוב את זה בדו"ח?', אז השופט אומר שהייתה מהומה, נגמרה והכל חזר לקדמותו מבחינתו".

"שופט כזה לא עולה לוועדת משמעת? שופט כזה לא אמור לעשות דברים כאלה ובנוסף, קבוצת הפועל חורפיש, הקבוצה שגורמת לכל זה – היא ושחקניה לא עולים לוועדת משמעת? זאת שערורייה וזה המחדל הכי גדול שאפשר למצוא במערכת הזו. 15 שנים אני בכדורגל הישראלי ובחיים לא נתקלתי במחדל כזה. אומר זאת בפה מלא: זה נותן לגיטימציה לקבוצות אחרות להבין שמותר לריב מכות. מותר להרביץ מכות, מותר לפצוע שחקנים והם לא יעלו לוועדת משמעת. אנחנו? על פיפס קטן ועדת משמעת. אדומים, הרחקות וקנסות. אם דבר כזה לא יטופל בצורה הכי חמורה שיש עד לכדי הרחקת קבוצה מהליגה, אסור לה לשחק בליגה בשום צורה וזה למען יראו וייראו. אם לא, צריך לסגור את הכדורגל".

"מה שמחממם את ליבנו", ציינו במועדון, "זה שמנהל מחלקת הספורט בחורפיש, וקולגה אל קולגה, ראשית רצה להתנצל על מה שקרה ושראש המועצה שלו מבקשים שניהם להגיע ולעשות סולחה. הם ביקשו להתנצל. זה אומר שהם מאמינים לגרסה שלנו. אבל אני עדיין דורש חקירה והתערבות של ההתאחדות לכדורגל".

בהתאחדות לכדורגל לא הגיבו לאירועים.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */