מכבי ת"א השיגה הערב (חמישי) ניצחון יורוליג שלישי ברציפות כשניצחה 74:85 את פנאתינייקוס. הצהובים עלו למאזן 1:4 באירופה, כשהיא שומרת על מאזן מושלם באולמה הביתי. לורנזו בראון שוב היה המצטיין של עודד קטש, כשקלע 22 נקודות ומסר 9 אסיסטים, להם הוסיף גם 6 ריבאונדים. יחד עם הגארד הנהדר בלטו וויד בולדווין (14 נקודות, 6 אסיסטים, 5 ריבאונדים) וג'וש ניבו (13 ו-7 ריב'). בצד השני, דרק וויליאמס בלט מול קבוצתו לשעבר עם 17 נקודות, אך זה לא הספיק לאורחת.
הפתיחה דווקא לא נראתה טוב, כאשר פאו קלעה היטב מחוץ לקשת ונטלה את ההובלה. השחקנים של קטש הגיבו היטב והעבירו את היתרון אליהם, אך ריצת 0:12 קבעה מהפך נוסף. בראון ובולדווין דאגו להעביר את המומנטום לצד הצהוב פעם נוספת – וזו הייתה האחרונה. ברבע השלישי היתרון המקומי כבר עלה לדו ספרתי, ומכאן הדרך לניצחון מבחינת מכבי ת"א הייתה סלולה.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן פנאתינייקוס פאריס לי
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן פנאתינייקוס פאריס לי
מכבי ת"א מחפשת ניצחון ביתי רביעי ברציפות. לורנזו בראון מול פאריס לי
(צילום: עוז מועלם)
במחזור הבא תצא מכבי ת"א למשחק חוץ מול באסקוניה במסגרת המחזור השישי ביורליג ותקווה להשיג ניצחון חוץ ראשון העונה במפעל לאחר שבמשחק החוץ היחיד שלה העונה מול פנרבחצ'ה היא ירדה מנוצחת.

מהלך המשחק

היוונים קלעו את שלושת ניסיונותיהם הראשונים מעבר לקשת ועלו ל-5:11. המקומיים הידקו מעט את ההגנה ונישאו על גבי המומנטום בדרך ל-13:15, ומאמן פאו דיאן ראדוניץ' הוריד את שחקניו לפסק זמן ראשון. מהלך נהדר של המארחת, שהסתיים בהטבעה של רומן סורקין הוריד את מכבי ת"א ביתרון 17:20 לקראת הרבע השני.
המארחת הגדילה את יתרונה בפתיחת הרבע השני, אך נעצרה לפתע וראתה את פנאתינייקוס מנצלת זאת כדי להיצמד ולאחר מכן ליטול בחזרה את ההובלה. האורחת השלימה ריצת 0:12, אך בראון הצליח לעצור אותה ולהחזיר את חבריו לעניינים. חטיפה של בולדווין והטבעה של בראון בצד השני החזירה את היתרון למכבי ת"א - 33:34. גריגוניס קלע סל משוגע, אך שלשה של בולדווין על הבאזר של הרבע השני הורידו את השחקנים של קטש ביתרון 42:47.
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס דרק וויליאמס
שחקן פנאתינייקוס דרק וויליאמס
בלט מול האקסית, אך קבוצתו הפסידה. דרק וויליאמס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א וויד בולדווין מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גודאיטיס
שחקן מכבי ת"א וויד בולדווין מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גודאיטיס
סיום נהדר למחצית הראשונה. וויד בולדווין מול ארתוראס גודאיטיס
(צילום: עוז מועלם)
דרק וויליאמס פתח היטב את הרבע השלישי והאורחת התקרבה, אך בראון הנהדר הריץ את חבריו ודאג לבריחה נוספת מצד המקומיים. נקודות של בולדווין קבעו יתרון דו ספרתי ראשון במשחק - 51:61. פנאתינייקוס ירדה לפסק זמן והצליחה מעט לעצור את המומנטום הצהוב, אך לא לצמק את הפער. 59:69 למכבי ת"א בסיום הרבע השלישי.
ג'ון דיברתולומאו הרים את ההיכל בפתיחת הרבע האחרון עם חטיפה, ניעור השמירה של נייט וולטרס באמצעות העברת כדור מאחורי הגב וסיום בליי-אפ בצד השני. השחקנים של קטש מעט נרדמו והיוונים ניצלו זאת כדי לרוץ 0:8, וזה 70:76 בלבד. מכבי ת"א עברה לשחק התקפות ארוכות, וגם כשהחטיאה, ניבו ופוית'רס עשו עבודה גדולה בריבאונד ההתקפה - והמומנטום הירוק הלך ונמוג. סל מחצי מרחק של בולדווין החזיר את יתרונה של המארחת לדו ספרתי - 70:80, 2:30 דקות לסיום. מכאן האורחת כבר לא חזרה, וזה 74:85 למכבי ת"א בסיום.


4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: לורנזו בראון (9 אסיסטים, 6 ריבאונדים) 22 נקודות, וויד בולדווין (6 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 14, ג'וש ניבו 13 ו-7 ריב', אלכס פות'רס (6 ריב') ובונזי קולסון 8 כ"א, ג'ון דיברתולומאו 7, אוסטין הולינס 5, ג'יילן אדאמס 4, רומן סורקין וג'רל מרטין 2 כ"א. קלעו לפנאתינייקוס: דרק וויליאמס 17 נקודות, מתאוש פוניטקה 12, יורגוס פפאיאניס 11, מריוס גריגוניס 9, פאריס לי 6, פנאיוטוס קלאיציס 5, נייט וולטרס וארתוראס גודאיטיס 4 כ"א, אלפת'ריוס בוכורידיס ואלפת'ריוס מאנצוקאס 3 כ"א.
פורסם לראשונה: 21:03, 27.10.22