חברת קסטרו מצ'פרת את רון רוטר ויוסי גביזון, מנכ"לי הקבוצה ומבעלי השליטה: שכרם החודשי יעלה ב-28% ויסתכם ב-110 אלף שקל ברוטו לחודש, לכל אחד, וזאת לאחר ששכרם המאושר עד כה עמד על 85 אלף שקל. עלות השכר החודשי שלהם תסתכם כעת ב-3.3 מיליון שקל, כל אחד.
בנוסף ביקשה החברה להעלות ב-30% את שכרה של קרול גביזון, אשתו של יוסי גביזון, המועסקת כמעצבת הראשית של חברת קרולינה למקה שמתמחה במכירת משקפיים. לאחר ההעלאה שכרה של גביזון יעמוד על 47 אלף שקל בחודש. הסכמי ההעסקה החדשים ייכנסו לתוקף החל מ-1 בנובמבר למשך שלוש שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנות קסטרו הסגורה בקניון הראל
חנות קסטרו הסגורה בקניון הראל
חנות קסטרו
(צילום: שלו שלום)
יש לציין כי במרץ 2020, פרוץ הקורונה, חלק מהעסקים היו מושבתים עקב הסגרים, ורוטר וגביזון הסכימו להפחתה משמעותית מהשכר שלהם - כאשר רוטר ויתר על 65% משכרו וגביזון על 50%. גם השכר של יתר העובדים הופחת אבל בשיעורים קטנים יותר, ורק במרץ 2021 חזרו רוטר וגביזון לרמת השכר הרגילה שלהם.
בחודש אפריל האחרון, אחרי רבעון עם תוצאות טובות, החליטה החברה להחזיר לעובדיה רטרואקטיבית את ההפחתות שבוצעו בשכרם בתקופת הקורונה, כאשר ההחזר לא כלל את המנהלים מקרב קבוצת השליטה, רוטר וגביזון.
בדיווח שיצא היום לבורסה, ועדת התגמול של דירקטוריון קסטרו, בראשות גבי רוטר (אביא שלו רון), נימקה את החלטה להעלות את השכר של השניים: "במהלך השנתיים האחרונות בהן כיהן רון רוטר כמנכ"ל החברה, בד בבד עם כהונתו של גבי רוטר כיו"ר, פועלת הנהלת החברה בתיאום תוך הובלת החברה בהצלחה בהתמודדותה עם אתגרי התקופה המשמעותיים.
"היקף ההשקעה שמשקיע רון בתפקידו והיקף האחריות הנדרש ממנו מצדיקים את העדכון המוצע לרכיש השכר הקבוע בתנאי כהונתו. היקף המתגמל כראוי בהתחשב בגידול הפעילות של החברה ובהיקף עסקיה".
ועדת התגמול הסתמכה גם על עבודה של פרופ' משה צבירן, מומחה לשכר ותגמול, שהשווה עבור קסטרו את שכר מנהליה בהשוואה לשכר בחברות אחרות. על פי חוות דעתו, גם לאחר ההעלאה השכר של השניים מצוי עדיין בחציון השכר של מנהלים בחברות דומות.
ברבעון הראשון של 2020 רשמה קסטרו רווח נקי בסך 110 מיליון שקל - שיא ברווחי הקבוצה בשנים האחרונות, וברבעון השני הרווח הנקי הסתכם ב-31 מיליון שקל. מאז נכנס רוטר לתפקיד המנכ"ל במאי 2020 מחיר המניה עלה פי שלושה. מאז תחילת השנה ירדה המניה ב-20% והחברה נסחרת כעת בשווי של 715 מיליון שקל.