הבנק המרכזי באירופה העלה בצהריים (חמישי) את הריבית ב-0.75% לרמה של 2%. זאת הפעם השנייה ברציפות שהבנק המרכזי מעלה את הריבית בשיעור כזה, כאשר בחודש יולי הוא העלה אותה ב-0.5%, לראשונה אחרי עשור שהריבית הייתה אפסית. במקביל, הדולר בעולם וגם בארץ מאבד גובה - והאירו מתחזק. השער היציג של הדולר נקבע היום על 3.525 שקלים, והאירו נקבע על 3.538 שקלים. אתמול עבר האירו את הדולר לראשונה בתקופה האחרונה.
הבנק האירופי עיכב את החלטתו מתוך חשש לכלכלות היותר חלשות באיחוד האירופי, שעלולות לסבול מהעלאת הריבית הנוכחית. אולם בסופו של דבר הבין כי אין ברירה אם הוא רוצה לצמצם פערים מהריבית בארה"ב, שעומדת על 3.25%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דולר אירו
דולר אירו
דולר אירו
(צילום: shutterstock)
העלאת הריבית של הבנק האירופי המרכזי היא בשיעור זהה להעלאות האחרונות של הבנק הפדרלי בארצות הברית. זאת, על רקע עליית האינפלציה בחלק ממדינות אירופה לסביבות 10% בשבועות האחרונים.
בשבוע הבא יפרסם הבנק המרכזי האמריקני את החלטת הריבית שלו, בהמשך להעלאות האגרסיביות שביצע בפעמים האחרונות. בשוק צופים שהבנק יעלה את הריבית שוב ב-0.5-0.75%.
במקביל, פורסמו נתוני הצמיחה בארצות הברית והם לחלוטין מעודדים. אחרי ששני הרבעונים הראשונים של שנת 2022 הסתיימו בצמיחה שלילית, ברבעון השלישי נרשמה צמיחה חיובית של 2.6%, טובה יותר מזו שהכלכלנים חזו (2.3%).
פורסם לראשונה: 10:46, 27.10.22