בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר היום (רביעי) לבקשת רשת המסעדות "רק בשר", מינה לה נאמן זמני והוציא צו לפתיחת הליכים לרשת. המשמעות היא כי הרשת צפויה בשלב זה להיכנס להליך של הבראה.
השופטת בטינה טאובר מינתה את עו"ד רון חכים כנאמן זמני לרשת. השופטת הסמיכה את הנאמן לבחון את ההתכנות של ניהול הליך הבראה. כמו כן, הוציא בית משפט צו עיכוב הליכים נגד בעלי הרשת ליאור ברנד ואביו דן ברנד. השופטת קבעה דיון נוסף בנובמבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: סטודיו דרור כץ)
במהלך הדיון היום ציין בא כוח הרשת, עו"ד מישל חזן ממשרד בסרגליק-חזן, כי "אנו מבקשים צו הקפאת הליכים לחברות לצורך הפעלתן ושיקומן, וזאת לנוכח הסחרור הכלכלי אותן עברו בעקבות משבר הקורונה. העסקים האלה זה 'הבייבי' של האבא, והוא לא חושב שהעסק ייסגר ומקווה שבית משפט ביחד עם הנאמן יובילו את העסקים למקום טוב, לחוף מבטחים, על מנת שהם יוכלו לשלם את החובות ועל מנת שהמסעדות ימשיכו".
עוד ציינה בדיון עו"ד ליזה חדש, שמייצגת עשרות מעובדי הרשת, כי "מדובר בעובדים שחלקם בעלי משפחה, שזוהי פרנסתם היחידה. בהינתן שהחלופה היא אפס לנושים ואיבוד מקומות תעסוקה, ובהינתן הקשר החם שיש לעובדים עם החברות, העובדים יעשו כל מה שניתן על מנת לשתף פעולה עם בעל התפקיד לטובת שיקום הרשת".
רשת המסעדות "רק בשר" נקלעה לקשיים כלכליים ולחובות בסך כ-10 מיליון שקל ופנתה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי בחיפה על מנת שימנה לה נאמן ויוציא לה צו הקפאת הליכים במטרה להבריא את הרשת ולהמשיך להפעילה. הרשת העסיקה בשיאה 150 עובדים וכיום כ-80 עובדים, ומפעילה סניפים ברמת החייל, חיפה וראשון לציון. מטרת הפנייה לבית המשפט היא לפעול להבראת הרשת ולגבש הסדר עם נושיה. המסעדות פועלות כיום כסדרן, ובעלי הרשת מעוניינים להמשיך להפעילה ולא למכור אותה.
הנאמן, עו"ד רון חכיםהנאמן, עו"ד רון חכיםצילום: אורן שליו
"רק בשר" נוסדה לפני למעלה מעשור, בשנת 2008, על ידי הקיבוצניק והחקלאי דן ברנד (81) ובנו ליאור ברנד, שכיום מנהל אותה. במסגרת הבקשה שהגישה הרשת באמצעות עוה"ד מישל חזן, אלינוי דראי ושרון רוזנגרט, נטען כי עקב משבר הקורונה "ממחזור הכנסות של 26.5 מיליון שקל בשנת 2019 ירד מחזור ההכנסות בשנת 2020 ל-15.5 מיליון שקל, ובנוסף לכך סניף שנפתח ברחובות בעלות של מיליוני שקלים נסגר אחרי שלושה שבועות מייד עם פרוץ הקורונה".
עוד נטען בבקשה לבית משפט כי "הגם שהחברות ספגו מהלומה כבדה כתוצאה ממשבר הקורונה ולירידה דרסטית בהיקף מחזורי המכירות בשנת 2020, הרי שהמדינה לא יצרה מנגנון פיצוי לחברות בהיקף המחזורים של חברות הרשת. עם זאת, יודגש, כי מדובר בחברות ותיקות ומובילות בתחומן, בעלות פעילות רווחית ובריאה במהותה".
עו"ד ליזה חדשעו"ד ליזה חדשצילום: צפריר אביוב
מהבקשה עלה כי בעלי המניות ניסו למנוע ולעצור את כדור השלג שנוצר תוך הזרמת הון עצמי בסך של כ-2.5 מיליון שקל על ידיהם ועל ידי קרובי משפחה. עוד נטען במסגרת הבקשה כי נכון למועד זה לרשת שלושה סניפים פעילים וריווחים בהם מועסקים כ-80 עובדים המבקשים להמשך ולהתפרנס בכבוד. "יצוין כי לבעלי המניות אין נכסים כלשהם מהם ניתן להיפרע וכל הכספים שהיו להם בקופת גמל או בפנסיה נפדו למען התנהלות שוטפת של הרשת, בכלל זה תשלומי חובות. נכון להיום אין לבעלים נכסי נדל"ן/מטלטלין/רכבים כלשהם שניתן להיפדות מהם. בעלי החברות לא משכו את משכורותיהם משך תקופה ארוכה ודאגו להזרים לחברות כספים מהונם הפרטי".