שתף קטע נבחר

BDI: כ-13% מהחברות עלולות לקרוס תוך שנתיים

לפי הנתונים, ברבעון השני נרשמה הרעה של 1% במדד הסיכון העסקי המשולב של החברות בישראל לעומת הרבעון הראשון; ענף המסעדות ובתי הקפה הוביל את רשימת הענפים החלשים והמסוכנים

ברבעון השני נרשמה הרעה של 1% במדד הסיכון העסקי המשולב של החברות בישראל לעומת הרבעון הראשון; עם זאת, לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשם שיפור של 2% - כך מפרסמת היום BDI. לפי הנתונים, כ-13% מהחברות והעסקים דורגו ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות (דירוגי סיכון 9 ו-10); כלכלני BDI מציינים כי רמת הקשיים של חברות ועסקים אלו גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של השנה עד השנתיים הקרובות.

 

בהשוואה לרבעון הראשון ב-2010, הענף שמצבו הורע בצורה המשמעותית ביותר - כ-11.4% - ברבעון השני של 2010 בהשוואה לרבעון הקודם, הוא שירותי תקשורת. כלכלני BdiCoface מעריכים כי ההרעה נרשמה ברובה בחברות המעניקות שירותים נלווים לענף. הרעה של יותר מ-5% נרשמה בענף שיווק וסיטונאות כלי רכב וחלקי חילוף.

 

ענף המסעדות ובתי הקפה הוביל את רשימת הענפים החלשים והמסוכנים: דירוגו העסקי הממוצע של הענף עמד ברבעון השני על 7.31 מתוך 10. ענף תעשיית הכימיקלים מוביל גם ברבעון השני את רשימת הענפים החזקים והבטוחים. הסיכון העסקי הממוצע של הענף עמד ברבעון זה על 4.97. במקום השני ממוקם ענף תעשיית נייר וקרטון עם רמת סיכון ממוצעת של 5.44.

  

מספר ימי האשראי במשק עמד ברבעון השני על 98, מתוכם 7 ימים (עלייה של יום אחד) הם ימי פיגור ו-91 ימי אשראי בהסכמה. בכ-48% מהענפים שנבדקו (14 מתוך 29 ענפים) נרשמה הרעה במוסר התשלומים בחודש החולף. זאת לעומת כ- 38% מהענפים ( 11 ענפים) שבהם חל שיפור במוסר התשלומים.

 

הענף בו מוסר התשלומים היה הנמוך ביותר ברבעון החולף היה ענף התיירות ובתי מלון עם 16 ימי פיגור, עלייה של 4 ימים ביחס לרבעון הקודם. הענף בו מספר ימי האשראי אשר ניתנו בפועל לחברות על ידי הספקים היה הנמוך ביותר ברבעון החולף היה בתי התוכנה וההייטק, עם 76 ימי אשראי בפועל (חמישה ימי פיגור בממוצע). בענף ייצור וסיטונאות כימיקלים נרשם מספר ימי הפיגור הנמוך ביותר - אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים