בלי בושה: פלשתינים השחיתו פינת חמד לזכר ישראלים שנרצחו בפיגוע

פלשתינים השחיתו גדר שמקיפה את היישוב לשם ונכנסו למעיין שנמצא בפאתי היישוב • "הם חיבלו במשאבות והרעילו מעיין של נוער היישוב", סיפר עד ראייה • יו"ר תנועת אם תרצו: "אין שום סיבה שתושבים יסבלו מההפקרות הביטחונית"

הפינה ביישוב לשם שהושחתה, צילום: תום ניסני

פלשתינים השחיתו פינת חמד שנבנתה בפאתי היישוב לשם בבנימין לזכרם של שני ישראלים שנרצחו בפיגועים – יהודה דימנטמן ז"ל שנרצח בדרכו מחומש ויהודה גואטה ז"ל שנרצח בצומת תפוח: לפי עדי ראייה שהיו במקום במהלך שבת חתכו הפלשתינים את גדר היישוב, חדרו פנימה וככל הנראה שהו במקום זמן מה, מותירים מאחוריהם הרס רב ואשפה.

פלשתינים השחיתו פינת חמד לזכר ישראלים שנרצחו בפיגוע // צילום: תום ניסני

מדובר במצפה שממוקם בפאתי היישוב, ליד גדר שפתוחה בשבת. "סיימתי שיעור גמרא אצל השכן וירדתי עם הילד באופניים למעיין שליד הישוב", מספר תום ניסני, תושב היישוב הצמוד עלי זהב. "כבר בירידה שמעתי צעקות חשודות של ערבים וזיהיתי בערך חמישה ממש על הגדר של הישוב ב"מסיק". עדכנתי כמה חבר'ה מהנהגת הישוב שיבואו לסייע, וניגשתי ישירות אל הערבים. דרשתי מהם להתרחק בתור התחלה 50 מטר מהגדר. הם התחילו לקפל את הציוד שלהם לאחר ויכוחים רגילים מי היה פה קודם ושאר ירקות. בסופו של דבר הם עזבו את המקום לחלוטין כשהבינו שהצבא גם בדרך.

"בהמשך הערב הבנו כי הם פרצו גדר אחרת בדרכם למקום, וגם חיבלו במשאבות, לא בפעם הראשונה, והרעילו מעיין של נוער היישוב שנמצא בדרך לגדר, תוך שהם מזהמים בבקבוקים, שקיות ושאריות אוכל את כל האזור הטבעי'', הוא מספר.

בסרטון שתועד נראה ציוד שנמצא בפק"ל שהוצב בסמוך למעיין לזכרה של רנה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע בדרכה למעיין בגוש טלמונים הסמוך, כשהוא בתוך הבריכה. בנוסף, בתוך המעיין נראו טבליות לא מזוהות ועלה חשד כי מדובר בחומר רעיל.

"ערביי השטחים מקבלים ביטחון", אמר מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו. "כולנו ראינו כיצד ידיי חיילנו מסורסות, באירוע ההזוי בבית אל בו חיילים קיבלו פקודה לא לירות למרות שידעו בבירור על כוונה לפגיעה. אין שום סיבה שתושבי לשם יצטרכו לסבול מההפקרות הביטחונית. חובה על צה''ל לחדד הנחיות ולפעול לעצירת ההרס, הביזוי והאלימות של ערביי רשות הטרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר