יום שישי האחרון נראה מצוין עבור פריז סן ז'רמן, לפחות לפי מה שקרה על המגרש. ניצחון חלק 0:3 על אז'קסיו, שיתוף פעולה יפה בין הכוכבים, מבט על הליגה הצרפתית מלמטה. ועדיין, הפריזאים לא הצליחו לסיים משחק מוצלח שכולו צבוע ורוד. איכשהו, גם ערב נקי מתקלות הצליח להדביק אליו איזה לכלוך.
זה היה יום שיכול לתאר במדויק מאוד את פ.ס.ז' ומצבה כרגע. קיליאן אמבאפה ולאו מסי נראו מצוין, ובישלו אחד לשני את שלושת השערים (אחד מהם, של מסי, הגיע אחרי דאבל פס עם העקב). אידיליה. אבל אז הגיעה מסיבת העיתונאים, בה אמר המאמן כריסטוף גאלטייה: "אנשים באים לאצטדיון לצפות במסי משחק - הוא הכדורגלן הכי טוב בכל הזמנים, אוהב לשחק עם החברים לקבוצה, חושב על האחרים". ומיד אחרי יצאו דיווחים שאמבאפה לא מרוצה מהדברים האלה - מכך שגאלטייה הזכיר רק את מסי, הילל אותו, בעוד אמבאפה עצמו הבקיע פעמיים.
5 צפייה בגלריה
מסי ואמבאפה
מסי ואמבאפה
מסי ואמבאפה. אידיליה או מלחמה?
(צילום: AP)
זו פריז, לפחות כרגע - הכדורגל יכול להיות מצוין, יש סיכוי שהיא אפילו תהפוך לראשונה לאלופת אירופה (אם כי הדרך לשם ארוכה מאוד), אבל במקביל רובצת התחושה שבכל רגע משהו יכול להתפוצץ. השילוב הזה אולי גם מלמד אותנו שזו ההזדמנות האחרונה של קבוצת הכוכבים לזכות בתואר האירופי, כיוון שבסיום העונה היא תשתנה מהותית.
פ.ס.ז' תפגוש מחר (22.00) את מכבי חיפה בליגת האלופות, ולא ברור אם שלושת כוכבי ההתקפה - אמבאפה, מסי, ניימאר - יפתחו בהרכב. אולי אחד מהם יקבל מנוחה. כמו במשחק הקודם בסמי עופר, שבו הפתיעו הירוקים עם מחצית ראשונה מצוינת ואף היו ביתרון, גם הפעם כל תוצאה שאינה ניצחון קל למארחת תהיה הפתעה. אבל כאמור, גם ניצחון קל לא מבטיח שקט בבירת צרפת.
5 צפייה בגלריה
מסי, ניימאר ואמבאפה
מסי, ניימאר ואמבאפה
מישהו ייעדר?
(צילום: AFP)

מלחמת הכוכבים

לכל אחד מהסופרסטארים יש את הסיפור שלו. מסי, למשל, נראה הרבה יותר טוב מאשר בפתיחת העונה הקודמת, שהייתה הראשונה שלו מחוץ לברצלונה. אבל בזמן שהיכולת שלו שוב מזכירה את העבר, גוברות השמועות בנוגע לכך שהפרעוש מתכוון לחזור לברצלונה. החוזה שלו בפריז מסתיים ביוני 2023 ובארסה תוכל לקבל אותו בחזרה בחינם, כפי שמסרה אותו.
גם ניימאר נמצא בעונה מצוינת. הוא גם כבש את שער הניצחון מול היריבה הכי גדולה, מארסיי, אבל כמה שעות לאחר אותו משחק כבר התייצב בבית משפט בספרד בנוגע לחשדות לשחיתות בזמן המעבר שלו מסנטוס לברצלונה ב-2013. בנוסף, ואולי חשוב יותר, היחסים בין ניימאר לאמבאפה הידרדרו. זו אחת הסיבות לכך שבפ.ס.ז' ניסו למכור את ניימאר בקיץ האחרון, ללא הצלחה.
5 צפייה בגלריה
ניימאר מגיע למשפט בעניינו
ניימאר מגיע למשפט בעניינו
ניימאר מגיע למשפט בעניינו
(צילום: EPA)
אמבאפה, כך אומרים, לא אוהב את חוסר המשמעת של ניימאר, ולפי העיתון "לאקיפ'" היחסים בין השניים הפכו מפושרים לקרים כקרח. זכורה כמובן התקרית בתחילת העונה, מול מונפלייה, אז אמבאפה רצה לבעוט פנדל אחרי שכבר החמיץ אחד, ניימאר הקדים אותו וכבש, והצרפתי לא חגג עם כולם. לאחר המשחק סרחיו ראמוס נאלץ לה פריד בין השניים בחדר ההלבשה.
ועדיין לא משנה מי צודק. נדמה שמעל לניימאר ובטוח יותר ממסי, זה שמעלה את סימני השאלה הרבים ביותר הוא אמבאפה. גם אחרי אותו משחק מצוין מול אז'קסיו וההצגה של מסי, אמבאפה, כך לפחות לפי הדיווחים, היה זה שיצא לא מרוצה. גם מניימאר, שנמצא בפריז כבר הרבה זמן ומתנהל אותו דבר כבר הרבה זמן, אמבאפה לא מרוצה. אפילו על העמדה שלו במגרש אמבאפה מתלונן. בקיצור, כשאמבאפה חתם על החוזה החדש היה ברור שהוא דורש להיות יותר מעוד שחקן מוביל, ונדמה שהדבר בא עכשיו לידי ביטוי.
אחרי שלכולם היה ברור שאמבאפה יהיה שחקן ריאל מדריד, הגיעה בתחילת הקיץ פניית פרסה, והחלוץ חתם על חוזה חדש בפריז, חוזה שהפך אותו לשחקן המרוויח ביותר בעולם. לפי "פורבס", אם כוללים את החלק שיקבל מבונוס החתימה, יקבל בשנה הקרובה אמבאפה מפריז לא פחות מ-128 מיליון דולר. כך הגיעה לסיומה סאגה בלתי נגמרת של "יישאר או לא". לפחות ככה חשבנו.
5 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה. הסאגה לא נגמרה
(צילום: AFP)

מבחן המונדיאל

לפי דיווחים טריים יחסית, אמבאפה שוקל לעזוב כבר בינואר הקרוב. "אני מאושר וכמו כולם בהלם מהדיווחים האלה", הגיב הכוכב הצרפתי בעצמו, אבל הם מגיעים מעיתונאים אמינים ביותר, עם קשרים טובים בקבוצה ובסביבת השחקן. מקורות המקורבים לאמבאפה אמרו ל-ESPN שהחלוץ מרגיש שעשה טעות כשחתם על החוזה החדש, ושההבטחות שניתנו לו על-ידי המאמן גאלטייה והנשיא נאסר אל-ח'לאיפי לא קוימו.
על איזה הבטחות מדובר? קודם כל שיגיע בלם נוסף כדי לחזק את ההגנה, אבל יותר חשוב שאמבאפה ישחק לצד חלוץ מרכזי אמיתי. הוא אפילו דיבר על הנושא בפומבי, כשאמר: "המאמן יודע שכשיש מספר תשע כמו אוליבייה ז'ירו בנבחרת, אני יכול לנצל זאת ולהיכנס לשטחים אחרים. בפריז אני במקום אחר, רוצים שאני אהיה החלוץ המרכזי".
5 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן פריז סן ז'רמן וקיליאן אמבאפה לפני המשחק מול מכבי חיפה
לאו מסי שחקן פריז סן ז'רמן וקיליאן אמבאפה לפני המשחק מול מכבי חיפה
המונדיאל עשוי לשנות הכל
(צילום: רויטרס)
מה אמבאפה באמת רוצה, מה הכי חשוב לו? רבים שואלים ואין תשובה מוחלטת. והנה עוד מעט מגיע המונדיאל, אליפות שאם צרפת תיכשל בה אז אמבאפה - אם לא יהיה ממצטייני הטורניר - יספוג תקשורתית. הדבר אגב, נכון גם לגבי מסי וניימאר, כך שלתוצאות המונדיאל עשויות להיות השלכות מהותיות על פ.ס.ז' של אחרי.
המונדיאל קשור גם דרך קטאר, המדינה שבה מתקיים הטורניר, כיוון שמוקדם יותר החודש פורסם בצרפת שהנשיא אל-ח'לאיפי נמצא במרכז פרשה הכוללת סחיטה וכליאה של איש עסקים במטרה למנוע פרסום מסמכים הקשורים להצעת קטאר לאירוח המונדיאל. נגד פריז גם נבדקים חשדות לנסיונות הסתרת מספרים הנוגעים לחוקי הפייר-פליי בעקבות ההחתמה של מסי לפני למעלה משנה.
כל הסיפורים האלה לא משפיעים, בדרך כלל, על התוצאות של פ.ס.ז', לפחות לא כרגע. מקצועית, יש המון דברים טובים שקורים השנה בקבוצה. אבל כל המסביב, כולל הניסיון למכור את ניימאר, האפשרות שמסי יחזור לברצלונה, הרצונות הלא ברורים של אמבאפה, רק מחזק את התחושה שזו ההזדמנות האחרונה שלה לזכות בגביע לשמו היא התכנסה.