מחפשים שינוי? כך תעצבו את חלל המגורים בקלות

הסלון אחרי השיפוץ | צילום: שי גיל

בוהמייני, סקנדינבי, עכשווי וכפרי • אספנו עבורכם טיפים לעיצוב הבית לפי ארבעה סגנונות שונים

שיפוץ הבית הוא עסק מתיש. מההחלטה שהגיע הזמן, גיוס התקציב, בחירת הספקים, ריצה בין חנויות שונות, וכאב ראש ארוך שנראה שאין לו סוף. בין כל ההחלטות האלו, לפעמים מתפספסת הבחירה החשובה של הסגנון העיצובי, ומתקבל מראה לא אחיד ולא אסתטי, אלא אוסף של פריטים שלא בהכרח קשורים אחד לשני. אנחנו כאן כדי לתת לכם השראה, עם ארבעה סגנונות שונים.

נתחיל בעצה חשובה: אל תעשו "העתק הדבק", זה לא יוצא טוב, וגם אם כן, התוצאה לא תהיה מחוברת אליכם. קבלו השראה, תנו לעצמכם להיפתח, ואז תפנו לשבת בחלל המגורים שלכם. הסתכלו סביב, נסו להבין מה נכון לכם - מה תרצו לאמץ ממה שראיתם, היכן ואיך תרצו לשלב את עצמכם בתוך הדבר. נסו להיות פחות אימפולסיביים ויותר קשובים לעצמכם. קחו שעה של שקט ותראו איך הרעיונות יתחילו להציף אתכם.

בוהמייני

חלל המגורים הבוהמייני יכול להזכיר במידה מסוימת את החלל הכפרי, אך הוא יתבדל ממנו בעיקר בזכות הקשר האומנותי שמאפיין אותו. מדובר בחלל שיזכיר לעיתים סטודיו של יוצר או אטלייה של צייר.

קווים לדמותו: החלל הבוהמייני יציג אוספי אומנות או פריטים בעלי אופי אומנותי, שלוקטו במהלך מסעות בעולם. החלל יהיה על גבול המרושל, אבל בקטע הכי טוב שיש - מגזינים בתחומי העיצוב והאומנות יפוזרו בו, והפריטים האמנותיים יהיו חלק בלתי נפרד מהחלל.

איך הופכים את החלל לכזה: זה הזמן להפוך לאספנים. אתם לא צריכים להיפרד עכשו מעשרות אלפי שקלים ולרכוש יצירת אמנות גרנדיוזית. התחילו לאסוף מזכרות ממסעות ומטיולים בארץ ובעולם, שיהוו ציר זמן ויזואלי בשבילכם, ויזכירו לכם רגעים מתוקים ובלתי נשכחים. האוסף הסנטימנטלי הזה יכול להתחיל את המסע שלכם לחלל מגורים בוהמייני. אם תעשו מנוי למגזין עיצוב נחשב, תוכלו למקם סלסלת נצרים ולזרוק אליה את הגיליונות השונים, שיכולים לשמש בעצמם כאלמנט דקורטיבי.

חלל בסגנון בוהמייני. אדריכלות ועיצוב פנים: סטודיו דו תמי ודניאל, חלונות: כוכב אלומיניום, צילום וסטיילינג: לינוי ודרור

סקנדינבי

הקהל הישראלי אימץ את הסגנון הסקנדינבי בחום. חלל מגורים על פי הסגנון העיצובי הזה ישדר ניקיון וקור מינימליסטי, יחד עם חמימות נעימה. השילוב בין שני הקצוות המנוגדים האלו עומד בליבו של הסגנון.

קווים לדמותו: חלל המגורים הסקנדיבני יעשה שימוש בפריטי ריהוט מעץ בהיר, לרוב עץ ליבנה, בגימור חלק ללא רבב. הצבעוניות תשלב את הגוון הבהיר של העץ יחד עם נגיעות טרה קוטה, פודרה ורמיזות בגוונים כהים יותר כמו חום כהה ושחור. השימוש בטקסטיל ישלב בדים נעימים למגע, וילונות במידת שקיפות מסוימת שמעצימה את החמימות. זרדים וצמחיה יבשה בגוון קש, יוסיפו וידגישו עוד את הסגנון.

איך הופכים את החלל לכזה: הטרה קוטה הוא אחד הגוונים הבולטים בסצנת העיצוב בשנתיים האחרונות. אפשר לשלב אגרטל טרה קוטה ולסדר בתוכו צמחיה יבשה במראה צהבהב. אם אתם מתכננים לרכוש כורסה חדשה, תוכלו לבחור באחת שעשויה עץ ליבנה בגימור החלקלק שמזוהה עם הסגנון. תוכלו למקם שולחן צד בגוון עץ או בגווני פודרה או אדמה. שולחן כזה בתוספת הוואזה יהוו כתמי צבע שיכתיבו את הטון ואת הסגנון הרצוי.

הסלון הסקנדינבי. תכנון: איילת לוי עדני, וילונות: TRAUB, צילום: ערן תורג'מן

עכשווי

הסגנון העכשווי הוא בעל קו מודרני, כזה שמתאים לתקופה הנוכחית. הוא יכול לשלב מוטיבים כפריים או מינימליסטיים, אבל באופן שאינו מזוהה עד הסוף עם סגנון מסוים. יש בו ניקיון מינימליסטי בשילוב החמימות הכפרית.

קווים לדמותו: הסגנון העכשווי נוטה לקחת בחשבון את שטחי החוץ כחלל אדריכלי, שיש לתכנן בהתאמה לחללי הפנים, ולדאוג לקשר ביניהם ולאפשרות לחבר את שני החלקים כאילו היו אחד. בין אם מדובר בוויטרינות עם דלתות הזזה ובין אם מדובר בחלונות קבועים, חשוב להקפיד על מפתחים רחבים שמגיעים מהרצפה עד התקרה, ויכניסו את מראה שטחי החוץ אל תוך חלל המגורים. בנוסף, כשמדובר בקירות, החיפוי ידגיש שימוש בחומריות מעניינת – בין אם מדובר בפורניר או בחיפוי אבן מתועשת במראה נקי.

איך הופכים את החלל לכזה: אם אתם לפני שיפוץ או במהלך בנייה, אפשר לתכנן פתחים רחבים ולדאוג שיהיו מהרצפה ועד התקרה. זה יכניס מיד את הסגנון העכשווי לחלל. בנוסף, תוכלו לבחור קיר, כמו למשל הקיר שעליו מותקן מסך הטלוויזיה, ולחפות אותו ביחידת קיר שהחזית שלה מחופה אבן מתועשת או פורניר. יחידה שכזאת תייצר עבורכם פתרונות אחסון לא מעטים והחזית המאופקת והנקייה שלה, תקשר את הבית לסגנון העכשווי.

הסלון העכשווי. תכנון: הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר

  

כפרי

חלל המגורים הכפרי הוא חלל חמים ומזמין. גם כשהוא מסודר ומוקפד, המסר העיקרי שעולה ממנו הוא מסר חף מרשמיות, כזה שמזמין לבלות בו בכיף.

קווים לדמותו: הסגנון הכפרי יקבל בברכה חלונות עם פרופיל בלגי, ועדיף שיהיו עם חלוקות מרובות. קורות עץ חשופות ומולבנות שמדגישות את קווי המתאר של גג הרעפים המשופע הן אחד הסממנים המובהקים לסגנון הכפרי. גם שימוש באבן בעיבוד גס - אבן ירושלמית או אריחי בריק, מאפיין את הסגנון. בחרו להשתמש בעץ בריצוף, בפריטי הריהוט או בשניהם, ובטקסטיל נעים למגע, שיבוא לידי ביטוי בשטיחים, במערכות הישיבה ובווילונות. השתמשו בקש - הן בכיסאות והן בגופי תאורה ובשטיחים. אפשר לשלב גם אלמנטים מטאליים, והקפידו לבחור בווילונות בהירים שמאפשרים חדירת אור. הווילון הוא סוג של מסנן לאור הטבעי שמגיע מבחוץ, והוא עוטף את החלל בנימה מרוככת ונעימה.

איך הופכים את החלל לכזה: אין חובה להשתמש בכל מאפייני הסגנון כדי לקבל את התוצאה. גם אם יש לכם גג שטוח או אם בחרתם לוותר על שימוש באבן, תוכלו לזכות במראה הנחשק. הטקסטיל הוא האלמנט הנגיש ביותר שבאמצעותו ניתן ליצור שינוי מהיר. וילונות מבד בהיר שמאפשר מעבר אור - ניתן לבחור בד בחנות בדים, ולתת לתופר בצירוף מידות החלון, או לקנות אחד מוכן או בהתאמה אישית. בנוסף, גופי תאורה עומדים יכולים לספק פתרון קל ומהיר. באופן דומה ניתן לבחור בשטיח קלוע במראה קש טבעי. שטיח כזה יהיה לרוב קל לנשיאה, כך שאין צורך להמתין להובלה מיוחדת. כדי לייצר שינוי מהיר תצטרכו 1-2 גופי תאורה מטאליים בשתי פינות של הסלון, שטיח במראה טבעי ווילונות. אם תרצו להשקיע קצת יותר, ניתן לבחור ספה וכורסאות בגוון בהיר במראה נונשלנטי, אך גם האבזור המשלים לבדו יעשה עבודה טובה.

הסלון הכפרי. עיצוב: נירית פרנקל, וילונות: TRAUB, צילום: איתי בנית

מה הסגנון שהכי אהבתם? ספרו לנו בתגובות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר