הישג גדול לגולשות הרוח הישראליות דניאלה פלג ומאיה מוריס שזכו היום (ש') במדליות כסף וארד בהתאמה באליפות העולם בגלישת רוח, בדגם האולימפי החדש iqfoil, אחרי שסיימו במקומות 2 ו-3 בשיוט הגמר המכריע.
פלג בת ה-17 הוכתרה במקביל גם לאלופת העולם עד גיל 21. היא נחשבת לעילוי של ממש בענף, כשהייתה בת 15 בלבד היא כבר סיימה במקום הרביעי באליפות אירופה – ושנה לאחר מכן שנייה באירופה עד גיל 21. ההישג הנוכחי, באליפות הבוגרות, הוא כמובן הישג השיא שלה בקריירה עד כה.
2 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
דניאלה פלג
(צילום: Eric Bellande)
מוריס בת ה-23 התמודדה על כרטיס לאולימפיאדת טוקיו אך הפסידה בסופו של דבר לקטי ספיצ'קוב – וטענה ליתרון לא הוגן שהיה לאחרונה בגלל שניהלה בסתר מערכת יחסים עם מאמן הנבחרת דאז פייר לוקווה.
פלג תזכה במענק בסך 70,000 שקלים על ההישג ומוריס ב-50,000 שקל. בנוסף שתיהן ייכנסו לסגל הזהב שמבטיח מלגה חודשית בסך 8,500 שקל למשך שנתיים, והן כמובן מקפיצות משמעותית את רף הציפיות מענף השייט לקראת אולימפיאדת פריז.
פלג ומוריס סיימו במקומות 1 ו-2 בהתאמה את שיוט חצי הגמר ממנו העפילו לשיוט הגמר שייערך , שם הן התחרו על מדליית הזהב יחד עם מרתה מגאטי האיטלקייה שהעפילה אוטומטית לגמר בעקבות תוצאותיה בשיוטים המוקדמים. בגמר מגאטי ברחה לשתיים וניצחה בפער משמעותי, בעוד פלג חצתה שנייה את קו הסיום ומוריס שלישית.
2 צפייה בגלריה
מאיה מוריס
מאיה מוריס
מאיה מוריס
(צילום: Martina Orsini)
פלג ומוריס סיימו את סבב השיוטים המוקדמים במקומות 7 ו-9 בהתאמה. על פי שיטת התחרויות החדשה בשייט, מקומות 10-4 מעפילות למקצה רבע הגמר. יחד עם פלג ומוריס העפילו לרבע הגמר גם הגולשות שחר טיבי (רביעית בשיוטים המוקדמים) והנציגה הישראלית בטוקיו קטי ספיצ'קוב (10 בשיוטים המוקדמים). ספיצ'קוב שסיימה במקום השישי באולימפיאדת טוקיו, ולפחות מבחינת מבנה פיזי, מעט פחות מתאימה לדגם החדש סיימה את התחרות במקום השישי. שחר טיבי שביצעה הסבה משייט מפרשיות לגלישת רוח, דורגה שמינית.
הישג יפה נרשם גם בתחרות לגברים כשתום ראובני סיים במקום הרביעי אחרי שדורג שלישי בשיוט חצי הגמר. ההישג הזה הכניס גם את ראובני לסגל הזהב של הוועד האולימפי