יום ראשון, 09.06.2024 שעה 10:40
ליגה אנגלית 23-24
9134-9638מנצ'סטר סיטי1
8929-9138ארסנל2
8241-8638ליברפול3
6861-7638אסטון וילה4
6661-7438טוטנהאם5
6363-7738צ'לסי6
6062-8538ניוקאסל7
6058-5738מנצ'סטר יונייטד8
5274-6038ווסטהאם9
4958-5738קריסטל פאלאס10
4862-5538ברייטון11
4867-5438בורנמות'12
4761-5538פולהאם13
4665-5038וולבס14
3965-5638ברנטפורד15
3851-4038אברטון16
3667-4938נוטינגהאם פורסט17
2685-5238לוטון18
2478-4138ברנלי19
16104-3538שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ארסנל
  • 1 - 2
  • אברטון
  • ברנטפורד
  • 4 - 2
  • ניוקאסל
  • ברייטון
  • 2 - 0
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ברנלי
  • 2 - 1
  • נוטינגהאם פורסט
  • צ'לסי
  • 1 - 2
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 5
  • אסטון וילה
  • ליברפול
  • 0 - 2
  • וולבס
  • לוטון
  • 4 - 2
  • פולהאם
  • מנצ'סטר סיטי
  • 1 - 3
  • ווסטהאם
  • שפילד יונייטד
  • 3 - 0
  • טוטנהאם

רזומה מפואר: השמות הנוצצים שעדיין ללא קבוצה

אלוף אירופה ועולם, שחקן עם עבר יוקרתי בצ'מפיונס ועוד: השחקנים שעדיין בלי חוזה - ומי יודע - אולי אחד מהם יגיע לישראל? יורנטה ובן ארפה בפנים

|
בן ארפה ויורנטה (רויטרס)
בן ארפה ויורנטה (רויטרס)

כשחלום ההעברות בליגות האירופיות כבר סגור ממזמן ואנחנו כבר אחרי חצי הדרך בליגת האלופות, בליגה האירופית ובקונפרנס ליג, והסגלים של רוב רובן של הקבוצות כבר נעולים הרמטית — קשה לזכור שיש עדיין שחקנים שנמצאים בלי קבוצה. הנה כמה מהשמות הגדולים שעדיין נמצאים ללא קבוצה ובלי חוזה, ומי יודע, אולי בקרוב איכשהו אחד מהם יכתת רגליו לליגה של ארץ הקודש?

חאתם בן ארפה:

כשבמרץ הקרוב יחגוג 36, כבר די ברור שהקריירה של ילד הפלא הצרפתי עומדת לפני הישורת האחרונה שלה ושמה לעשות – חאתם בן ארפה לא יסיים כמו מה שחשבו שיהיה לפני כשני עשורים.

להיות שחקן חופשי זוהי סיטואציה מוכרת עבור הקוסם הצרפתי שאת חציה הראשון של העונה הקודמת העביר ללא קבוצה מאז שחרורו מבורדו, כשגם בחציה הראשון של עונת 2019/20 ואת חציה הראשון של עונת 2014/15 הוא היה שחקן חופשי. יציבות מעולם לא הייתה מילת המפתח של הכישרון הגדול בסופו של דבר ערך רק 15 הופעות בהן כבש שני שערים בנבחרת צרפת.

חאתם בן ארפה בפ.ס.ז' (האתר הרשמי של פ.ס.ז')חאתם בן ארפה בפ.ס.ז' (האתר הרשמי של פ.ס.ז')

בן ארפה שהעיד על עצמו שאם קבלת ההחלטות שלו במהלך הקריירה הייתה נכונה אז ''הוא יכול היה להיות כמו מסי'' לא כבש שער (בישל אחד) ב-9 הופעות במדי ליל ולמעשה יש לו שני שערי ליגה בלבד מאז קיץ 2019, כשגם מליל הוא נזרק לאחר עימות עם המאמן החדש, ג'וסלין גובנק, שהחליף את גאלטייה שעבר לפאריס.

אז כן, כנראה שחאתם בן ארפה כבר לא ברמה לצמרת הליגה הצרפתית והגיוני שימצא את עצמו בסעודה או בליגה הטורקית כמו לא מעט שחקנים צרפתים מבוגרים — אבל אולי זה הזמן של קבוצה מליגת העל להפתיע ולעשות מהלך? בכל זאת, מסי היווני, ניניס, כבר ביקר כאן.

חאתם בן ארפה (רויטרס)חאתם בן ארפה (רויטרס)

גארי קייהיל:

בניגוד גמור לבן ארפה, גארי קייהיל, הבלם האנגלי הענק (1.93 מטרים) בן ה-36 מקסם 500% מהקריירה שלו. קייהיל הפך משחקן נוער באסטון וילה שנדד להשאלות בברנלי ושפילד יונייטד ולא מצא את מקומו בסגל הקבוצה הבוגרת, לאחד הבלמים הטובים באנגליה בעשור השני של שנות ה-2000, כשכבר בחצי העונה הראשונה שלו בצ'לסי הוא זכה עם הקבוצה בליגת האלופות (הפעם הראשונה שקבוצה מלונדון זוכה בתואר) כשהוא פתח בהרכב בגמר במינכן, ולכך הוא הוסיף עוד שתי אליפויות, שני גביעים, זכייה בגביע הליגה וגם שתי זכיות בליגה האירופית.

בנוסף, לגארי קייהיל היו 61 הופעות ו-5 שערים בנבחרת והוא שיחק איתה בשני מונדיאלים וגם ביורו 2016. קריירה ענפה. בעונה שעברה קייהיל ירד לצ'מפיונשיפ אחרי 13 עונות רצופות בפרמייר ליג והיה שותף לקמפיין השיבה המוצלח של בורנמות' לליגה העליונה. כרגע קייהיל שאמור היה לחתום בריינג'רס שהתחרטה, עדיין ללא קבוצה, ולמרות שהוא כבר בשלהי הקריירה ויחגוג 37 בחודש דצמבר הקרוב — מי שתחתים אותו תזכה בבלם מנוסה שעדיין יכול לתרום בליגה תחרותית, גם אם היא לא הפרמייר ליג.

גארי קייהיל (רויטרס)גארי קייהיל (רויטרס)

פרננדו יורנטה:

גם את העונה שעברה, פרננדו יורנטה בן ה-37 וחצי התחיל כשחקן חופשי, כשרק בסוף חודש אוקטובר 2021, בדיוק לפני שנה, הוא הצטרף לאייבר במדיה העביר את כל העונה הקודמת שהסתיימה בשיברון לב עבור הבאסקים עם הפסד לג'ירונה בהארכה בחצי גמר פלייאוף העלייה ללה ליגה.

בראיון ל’מארקה’ בסוף חודש ספטמבר האחרון, יורנטה אמר שהוא היה מוכן ללכת בחינם להיות המחליף של קארים בנזמה בריאל מדריד, והוא אף הביע צער שבכל פעם שריאל מדריד רצתה אותו — הוא היה תחת חוזה באתלטיק בילבאו, ועד ששוחרר יובנטוס הייתה יותר מהירה מהבלאנקוס וזכתה בשירותיו.

פרננדו יורנטה (רויטרס)פרננדו יורנטה (רויטרס)

יורנטה אמנם די מבוגר ונמצא מעבר לשיאו כשכבש רק 7 שערים ב-3 העונות האחרונות במדי נאפולי, אודינזה ואייבר וספק אם גם בחינם הוא יכול לתרום משהו לריאל מדריד או אפילו לקבוצה מהחלק העליון של הלה ליגה (באותו ראיון יורנטה גם הביע צער על איך שהסתיימה דרכו באתלטיק בילבאו, הקבוצה בה גדל ושיחק 16 שנה מהילדים ועד הבוגרים), אבל ודאי יש מספר קבוצות שהוא יכול לתרום להן מהניסיון שלו ולעלות כסופר סאב מהספסל. אולי בני סכנין מחפשת אברם פאס חדש, רק בחלוץ?

ארון לנון:

הסיפור של ארון לנון שכיום, תאמינו או לא, כבר בן 35 וחצי, מזכיר קצת את קווי העלילה של בן ארפה: — דריבליסט סופר מוכשר שפרץ בגיל צעיר במדינת כדורגל ענקית שתלתה בו תקוות. 

בגיל 14 לנון כבר חתם על חוזה פרסום עם אדידס, הצעיר ביותר לעשות זאת בימים ההם, וכשהיה בן 16 ו-129 ימים הוא כבר ערך את בכורת הפרמיירליג שלו בלידס יונייטד. ההתחלה הייתה טובה ומבטיחה עם מעבר לטוטנהאם ו-3 הופעות במדי הנבחרת במונדיאל 2006 כשהוא בן 19 בלבד, ונראה היה שלנון שהפך גם לשחקן הרכב בנבחרת יממש את הפוטנציאל. בעונת 2006/07 לנון התחרה עם כריסטיאנו רונאלדו וססק פברגאס על תואר השחקן הצעיר של העונה ובעונה לאחר מכן עזר לטוטנהאם לזכות בתואר האחרון שלה, גביע הליגה (שבאופן אירוני ומאכזב, היה גם התואר האחרון של לנון בקריירה).

ארון לנון מול קווין דה בראונה (רויטרס)ארון לנון מול קווין דה בראונה (רויטרס)

העונות הראשונות שלו היו לא רעות בכלל, אבל לאט לאט הוא דעך במדי הספרס (שבהמשך ויתרו עליו לאברטון), כששני מקרים מפורסמים מחוץ למגרש הם בעיקר מה שזוכרים ממנו: הראשון אירע במועדון לילה, כשלטענת מלצרית שהיה אז בת 18, לנון קרע את חולצתה, אחז בה, תקף אותה ופצע אותה. ''כשאני רואה את לנון בטלוויזיה אני רוצה לשבור אותה'', סיפרה המלצרית שפוטרה מעבודתה בראיון משום שחשפה את התקרית, לטענתה.

לנון נחקר, אך לא הוגש נגדו כתב אישום. המקרה השני אירע בסוף דרכו באברטון, בשנת 2017 – לנון נצפה משוטט לבד, בלי שום סיבה הגיונית שנראית לעין, על השוליים של  כביש M602 בסלפורד, כביש מהיר ועמוס באיזור מנצ'סטר.שוטרים שעברו באיזור שאלו למעשיו ובלית ברירה הם נאלצו לקחת אותו לבית החולים הפסיכיאטרי הקרוב, מחשש שיפגע בעצמו.

משם כבר היה ברור שהקריירה של לנון שסבל מהפרעות נפשיות כבר הגיעה לסיומה, ואת השנתיים האחרונות הוא העביר בקייסריספור בטורקיה ובברנלי, עימה ירד לצ'מפיונשיפ. כרגע לנון שחקן חופשי, ואולי אתגר חדש ומקום חם יצליחו להעניק לו סיום יפה לקריירת המשחק. אולי הים של אחת מערי החוף בישראל והקהל הם כאן יעשו לו קצת טוב? מי יודע.

ארון לנון עוצר את אטיין קאפו (רויטרס)ארון לנון עוצר את אטיין קאפו (רויטרס)

סנטיאגו אריאס:

קשה להאמין שסנטיאגו אריאס עדיין שחקן חופשי שנמצא ללא קבוצה. למרות הפציעות הקשות שעבר שכלל שבר בכף הרגל ופציעה ארוכה בשריר הירך האחורי שגרמו להיעדרותו מרוב שתי העונות האחרונות — כששיחק, אריאס היה נהדר באתלטיקו מדריד וגם בנבחרת קולומביה במדיה יש לו לא פחות מ-56 הופעות כשהוא נכלל בסגל לשני המונדיאלים הקודמים ולשלושה טורנירי קופה אמריקה.

את העונה הקודמת ברובה כאמור נעדר בשל הפציעה בירך האחורי, אריאס העביר בגרנאדה שירדה ללידה המשנה. הוא שיחק 12 משחקים – אבל כששיחק, היא הפסידה רק בארבעה, ניצחה בחמישה ובשלושה נוספים סיימה בתיקו. המאזן שלה היה קצת יותר טוב איתו, וגם כשנכנס לדקות מועטות ראו את הניצחונות אצל המגן הימני.

סנטיאגו אריאס (רויטרס)סנטיאגו אריאס (רויטרס)

בניגוד לשמות האחרים ברשימה — האפשרות שסנטיאגו אריאס, שהיה מועמד חזק בחלון האחרון להיות המגן הימני המחליף של מנצ'סטר יונייטד, יגיע לישראל, היא קצת הזויה, אבל מנגד גם קשה לראות אותו חוזר להיות דומיננטי בקבוצת צמרת בספרד כבר העונה אחרי כל הפציעות. יהיה מעניין לראות מי תהמר על המגן הקולומביאני. בכל זאת, מדובר בשחקן חופשי. שווה.

אסור לפספס
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */