כך תייצרו דוגמה על עוגיות חמאה // צילום: אדווה גלעדי

בודקים מתכונים: 10 דקות עבודה – ויש לכם עוגיות חמאה בדיוק כמו של סבתא

העוגיות של ארז גולקו אינן מסובכות להכנה, והעובדה שהן יוצאות כל כך טעימות גרמה לנו לשמור את המתכון שלהן בהישג יד • רק קחו בחשבון: סביר להניח שתחסלו אותן בתוך כמה רגעים

מכירים את זה שבא לכם משהו ממש טעים, אבל אין לכם מושג מה בדיוק? חווינו רגע מעיק כזה לאחרונה, וכמובן שהוא הגיע בדיוק שעה לפני כניסת השבת, ואם אתם מתגוררים כמונו ביישוב מרוחק, אין ברירה אלא להכין משהו לבד. ניסינו לחשוב על המתכון המהיר ביותר, ובחרנו בעוגיות חמאה, כמו אלו שמגיעות בקופסה כחולה של כלי תפירה.

חיפוש מהיר בגוגל הביא למתכון מבטיח עם הכותרת "העוגיות של סבתא" של ארז גולקו, שביחד עם זוגתו מעביר סיורי אוכל בוואדי ניסנס שבחיפה.

ממש כמו של סבתא. עוגיות החמאה, צילום: אדווה גלעדי

מה חשבנו?

מדובר במתכון קליל, כזה שזמן ההכנה שלו אורך 10 דקות – כולל גלגול העוגיות. אם אתם מאוד עצלנים, אפשר לחמם לכמה שניות את החמאה במיקרוגל כדי שזו לא תהיה קרה, לחתוך אותה לקוביות קטנות וללוש ידנית את התערובת, בלי הצורך במיקסר וכלים נוספים לשטוף. העוגיות יוצאות פריכות וטעימות, ומומלץ לשטח אותן לעובי יחסית דק על מנת לקבל עוגיות נימוחות עם קרום חיצוני קריספי.

רמת קושי: קלה מאוד. אין איפה לטעות או להסתבך. אפשר להכין את העוגיות בקלות עם הילדים, ובמקום לגלגל לעיגולים ולשטח אותן – לרדד באמצעות מערוך ולתת לילדים לקרוץ צורות עם חותכנים.

מה צריך לקחת בחשבון: העוגיות מתחסלות בשניות, אז כדאי מאוד להכין כמות כפולה ולהחביא חצי ממנה כדי שיישארו גם לכם. עשינו טעות של טירונים והכנו כמות בצק אחת, ובבוקר למחרת קופסת העוגיות התרוקנה, שוב.

אפשר גם לבחור בגרסה פשוטה יותר. עוגיות חמאה, צילום: אדווה גלעדי

החוויה שלנו: מדובר במתכון פשוט מאוד, כזה שלא דורש יותר מדי. את העוגיות הכנו פעמיים – פעם אחת דבקנו במתכון המקורי, ובפעם השנייה הורדנו את גרידת הלימון וההל, ואכן מצאנו את עצמנו מתחברים יותר לגרסה הפשוטה והנקייה.

המתכון מזכיר בצק בסיסי של טארט, במיוחד בשימוש בחלמונים בלבד, ללא החלבון. חשוב לשים לב שכל המרכיבים התאחדו לכדי בצק לפני שעוברים להכנת הצורה, וכמו תמיד – מומלץ לעבוד באזור קריר ונעים בזמן ההכנה, כדי שהחמאה לא תימס.

שדרגנו את המתכון בשני צעדים פשוטים. הראשון – אחרי גלגול העוגיות והמעיכה שלהן (הכנו עוגיות קטנות יחסית, כך שבסופו של דבר יצאו כ-30 מהן), לקחנו מזלג והטבענו אותו בבצק משני הצדדים כדי ליצור דוגמה מצטלבת. נוסף על כך, פיזרתי על העוגיות מעט סוכר לבן לפני האפייה. הוא נתן מתיקות (חשוב להקפיד שהכמות תהיה קטנה) וטקסטורה נוספת למרקם. ההמלצה שלנו היא שלא לוותר על שני השלבים האלו, שהביאו את העוגיות לכדי שלמות.

הטעם יצא דומה מאוד לעוגיות הדניות הנודעות, ואין זה מפתיע שבחרנו להשאיר אותו בהישג יד. למקרה חירום, אתם יודעים.

לפניות ולהצעת מתכונים שתרצו שננסה עבורכם במדורים הבאים – advag@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו