בעקבות מבצע הנחות הגבייה שיזמה רשות האכיפה והגבייה בהוצאה לפועל, בתוך שלושה חודשים נסגרו מעל 2,500 תיקים בהוצאה לפועל, שערכם הכספי ערב המבצע עמד על 120 מיליון שקל, והושגו 4,570 הסדרים לפריסת החוב לתשלומים. אחוז ההנחה שניתן בתיקים שנסגרו במסגרת המבצע עמד על 45% בממוצע, כך נודע ל-ynet.
מבצע הנחות הגבייה החד פעמי עם הגופים הגדולים בהוצאה לפועל, שיזמה רשות האכיפה והגבייה, החל בתחילת יולי והסתיים ב-22 בספטמבר. החברות והגופים שלקחו חלק במבצע הנחות הגבייה היו: בזק, ישראכרט, ישרכרט מימון, פרימיום אקספרס, מקס איט אשראים, מקס איט פיננסים, איי די אי ביטוח ישיר, מנורה, תנובה, זאפ גרופ, בנק מזרחי טפחות, בנק יהב, הבנק הבינלאומי, א.ק.ש כרטיסי אשראי, אוצר החייל, פועלי אגודת ישראל, בנק אינווסטק, בנק מסד, חברת עורכי דין פדר, מימון ישיר, כלל חברה לביטוח, כלל מימון אשראי צרכני, אס אר אקורד. מהנתונים עולה כי החברות הגדולות שנרתמו למבצע ניאותו במסגרתו לתת הנחות משמעותיות לחובות, שהחלו ב-40% הנחה לרבות אפשרויות פריסה נרחבות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
הוצאה לפועל
הוצאה לפועל
הוצאה לפועל
(צילום: רשות האכיפה והגבייה)
רשות האכיפה והגבייה פעלה ליידע את כל החייבים על מבצע הנחות הגבייה, ובמסגרת זו שלחה מכתבים, הודעות טקסט ופנתה גם בשיחות יזומות אל ציבור החייבים, על מנת להגביר את חשיפתם לאפשרות החד פעמית הכלולה במבצע ההנחות. לחייבים ניתנה אפשרות לשלם את החובות בהנחות אלה, מרחוק - במוקד הטלפוני או באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה, ולחילופין באמצעות זימון תור לגיבוש הסדר תשלומים באותן הנחות, בכל לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, אורי ולרשטיין, ציין כי "מטרת המבצע המיוחד שהוחלט לקיימו בקיץ 2022 ובשנת השמיטה - לסייע לזוכים ולחייבים להגיע להסדרי תשלום סופיים ויעילים, ולסגירת תיקי חובות ישנים וחדשים הפתוחים במערכת ההוצאה לפועל. הירתמות נושים גדולים לטובת ציבור החייבים בישראל אינה מובנת מאליה והיא צעד משמעותי בתרומתן של החברות האלה, למאמץ הציבורי והחברתי המשותף בהתמודדות עם יוקר המחייה. אני מברך על האמון שנתנו 23 החברות שהשתתפו במבצע ברשות האכיפה והגבייה, ושמח שאלפי חייבים וחייבות יתחילו את השנה החדשה ללא חובות בזכות מבצע גבייה משמעותי זה".