בתחילת החודש הלכה לעולמה - בגיל 37 בלבד - טיפאני ג'קסון, מהזרות הבולטות והאהובות ששיחקו בכדורסל הנשים הישראלי כשנכנעה למחלת הסרטן. במכבי אשדוד, הקבוצה בה כיכבה ג'קסון במרוצת השנים, החליטו להפריש את הגופייה מספר 12, אותה לבשה בישראל ויעלו אותה לתקרת האולם. הטקס הרשמי יתקיים ביום שני, לפני המשחק של אשדוד מול בנות הרצליה במחזור השני בליגת העל.
מנכ"ל אשדוד, אורי בן סימון, אמר כי "טיפאני הייתה אחת השחקניות הגדולות בתולדות המועדון והותירה בו חותם. היא שחקנית שכולם אהבו, גם האוהדים. החלטנו שמעתה אף שחקנית לא תלבש יותר את הגופיה עם המספר 12".
2 צפייה בגלריה
טיפאני ג'קסון
טיפאני ג'קסון
במכבי אשדוד לא שוכחים. טיפאני ג'קסון
(צילום: אבי רוקח)
ג'קסון זכורה, כאמור, בעיקר בקדנציות שלה באשדוד, כשהוליכה את הקבוצה מעיר הנמל לשלוש אליפויות ועזרה לה להעפיל ב-2015 עד לחצי גמר היורוקאפ - הישג השיא של המועדון באירופה מאז ומעולם. בעונת 2017/18 סחפה את אשדוד לזכייה באליפות - הצלחת האחרונה בה זכתה הקבוצה.
לאחר טיפולים רצופים, החלימה וכמובן חזרה לישראל - למכבי אשדוד, אך באמצע עונת 2019/20 סיפרה כי הסרטן חזר, והפעם התפשט גם בריאות ובכבד. בשל כך נאלצה לפרוש. בשנים האחרונות התדרדר מצבה ובתחילת החודש הלכה לעולמה.
2 צפייה בגלריה
טיפאני ג'קסון חוגגת
טיפאני ג'קסון חוגגת
ג'קסון והגופיה עם המספר 12
(צילום: אבי רוקח)
ג'קסון, בוגרת מכללת טקסס, הייתה הבחירה החמישית בדראפט 2007 על ידי ניו יורק ליברטי, בה היא שיחקה במרבית הקריירה שלה ב-WNBA. ב-2010 עברה לטולסה שוק, לקחה שנת שבתון, ילדה וחזרה שוב לליגת הנשים הטובה בעולם (לטולסה).
ג'קסון הגיעה ל-WNBA, כאמור, אחרי קריירה מפוארת בטקסס, שם זכתה (2004) בפרס פרשמנית השנה של רשת התקשורת ESPN. כמו כן, נבחרה לחמישייה הראשונה של קונפרנס הביג-12 ב-2005 ו-2006. ב-2009 חתמה במכבי רמת חן, שם שיחקה שנתיים בהצלחה רבה.