יום שבת, 08.06.2024 שעה 14:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

מכבי נתניה נענשה באירוח בני ריינה ללא קהל

העונש על תנאי של היהלומים הופעל: לאור התפרעות האוהדים מול הפועל ב"ש, הקבוצה נענשה ברדיוס וב-50,000 ש"ח קנס על כל הרשעה נוספת בגין פירוטכניקה

|
אוהדי מכבי נתניה (חגי מיכאלי)
אוהדי מכבי נתניה (חגי מיכאלי)

לאחר שמכבי נתניה “לא פעלה לאתר את האבוקות” במשחק שלה מול הפועל באר שבע, כך נכתב על ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, הקבוצה נענשה.

היהלומים ספגו עונש של אירוח המשחק הבא מול בניי ריינה ללא קהל, כמו גם קנס של 50 אלף שקלים על על כל הרשעה נוספת בגין שימוש באמצעים פירוטכניים במהלך האירוע (לרבות לפני ואחרי המשחק”. בינתיים, לא נגזר קנס בפועל על המועדון.

בכתה האישום נכתב: “אין מחלוקת עובדתית בדבר פתיחת כמות משמעותית של אבוקות על ידי אוהדי הנאשמת ודי לעיין בטיוטת כתב התביעה האזרחי אשר צורף כנספח לכתב ההגנה כדי לקבל תמונה בדבר האירועים החמורים נשוא כתב אישום זה.

אוהדי מכבי נתניה (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי נתניה (חגי מיכאלי)

בית דין חוזר ומדגיש את חומרת המעשה של שימוש באמצעים פירוטכניים ביציע בו נמצא קהל רב והסיכון הרב שמעשה זה מעמיד את העומדים בסמוך. קצרה הדרך מהדלקת האבוקה להצתת מושבים ביציע (כפי שכבר קרה לא אחת) ומשם, חס וחלילה, פגיעה פיזית באחד האוהדים. כך, חוק איסור אלימות בספורט, התשס”ח – 2008, אוסר (סעיף 14.ג) – “הכנסת חפץ אסור לאירוע ספורט”. כלומר, המחוקק רואה בעצם הכנסת החפץ האסור עבירה פלילית עוד טרם הדלקת האבוקה. על אחת כמה וכמה חמור מעשה הצתת האבוקה באירוע הספורט. על כן, איני מקבל את עמדת הנאשמת כי כל עוד אל הושלכו האבוקות לשדה המשחק או לכל מקום אחר ו’רק’ הודלקו, אין מעשה זה עולה כדי חומרת העבירה התקנונית של ‘התפרעות אוהדים’ בנסיבות אלה, אני מרשיע את הנאשמת בעבירה נשוא כתב האישום.

באשר לעונש – מחד, הציגה בפני הנאשמת מידע בדבר תפיסת המתפרעים/מדליקי האבוקות והגשת תלונה כנגדם במשטרה ושלילת המנוי ממי שהינו בעל מנוי ביניהם ובית דין זה נוהג להביא בחשבון את התנהלות הנאשמת כנגד המתפרעים עת הוא בא לגזור עונשה, אך מאידך – תארו בפני נציגי הנאשמת אירוע שהתרחש יום לפני המשחק בו הייתה, ככל הנראה פריצה לאצטדיון במהלכה, כנראה, הוחדרו האבוקות והוחבאו במגרש.

אוהדי מכבי נתניה (ראובן שוורץ)אוהדי מכבי נתניה (ראובן שוורץ)

למרות זאת הנאשמת, כאחראית לניהול האירוע, לא פעלה לאתר את האבוקות המוסתרות בתחומי האצטדיון. כל זאת, כאשר לדברי נציגי הנאשמת קיימת יריבות היסטורית בינה ובין הפועל באר שבע יריבתה במשחק נשוא כתב האישום ומן הראוי היה להיערך בהתאם ולנקוט בצעדים מקדימים חריגים ומיוחדים לקראת משחק טעון מעין זה.

זאת ועוד, נציג הנאשמת אף חשף בפני, שלא לפרוטוקול, כי ידוע להם באיזה אופן מוחדרות האבוקות למגרש “בשגרה” ולא באמצעות פריצה לתחומי האצטדיון. אני סובר כי כאשר יש בידי הנאשמת מידע מקדים כה רב ולא נעשו פעולות מניעה מספיקות לתפיסת האבוקות טרם הכנסתן ליציע וכפועל יוצא – הן מודלקות בהיקף משמעותי במהלך המשחק, חלה על הנאשמת אחריות יתירה לאירועים. 

אוהדי מכבי נתניה (שחר גרוס)אוהדי מכבי נתניה (שחר גרוס)

זוהי הרשעת השלישית של הנאשמת בעונה זו בעבירת התנהגות של קהל האוהדים שלה. עומד כנגד הנאשמת עונש על תנאי של קיום משחק ללא קהל, עונש זה ניתן לראשונה ביום 9/2/2022, הוארך בפעם הראשונה ביום 3/5/2022, בפעם השנייה ביום 2/6/2022, ובפעם השלישית ביום 14/9/2022.

דומה כי כל ניסיונות בית הדין להתחשב בנאשמת ובמעשיה בדיעבד, לא הועילו בכל הקשור לפעולות המניעה ואוהדיה ממשיכים במעשיהם הנלוזים. בנסיבות אלה דומה כי הגיע העת להפעיל את התנאי ועל כן אני מפעיל את עונש התנאי גוזר על הנאשמת עונש של איסור עריכת משחקים לפני קהל למשחק אחד. בנסיבות, לאור תפיס המתפרעים והגשת התלונות למשטרה איני גוזר קנס בפועל על הנאשמת אלא קנס בסך 50,000 ש”ח על כל הרשעה נוספת בגין שימוש באמצעים פירוטכניים במהלך האירוע (לרבות לפני ואחרי משחק)”.

לם: נשב אייל, אלמוג ואני ונחשוב מה הלאה
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */