הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של הרצי הלוי לרמטכ"ל

הוועדה קבעה: לא נפל פגם במינויו של האלוף, זאת לאחר שלא הוגשו הסתייגויות • יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, מונה לאחרונה לתפקיד יו"ר הוועדה הזמני - לאחר סאגת הבחירה בשופט בדימוס מני מזוז שנחשפה ב"ישראל היום"

הלוי בשיחה עם הוועדה למינוי בכירים, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אחרי סאגה ארוכה, הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל הבא. שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, שהתכנסה לדון באישור מינוי הלוי לרמטכ״ל ה-23.

הוועדה למינוי בכירים קבעה שלא נפל פגם במינויו של הלוי. זאת לאחר שא הוגשו הסתייגויות ומידעים כלשהם נגד מינויו. היחידה שהצביעה נגד המינוי היא חברת הוועדה פרופ' טליה איינהורן, אשר התנגדה לביצוע המינוי בתקופת בחירות.

אלוף הרצי הלוי. המינוי שלו צפו לקבל אישור סופי בממשלה, צילום: יוסי זליגר

גנץ הופיע בפני הוועדה, השיב לשאלותיה ונימק את בחירתו בהלוי. בהמשך, הופיע גם הרמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי בפני הוועדה, והסביר גם הוא את תמיכתו בהלוי. לאחר אישור הוועדה יעמוד המינוי להצבעת ממשלה, אשר צפויה לאשרו.

כזכור, יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, מונה לתפקיד יו"ר הוועדה הזמני. זאת לאחר שבג"ץ ביטל את מינויו הקבוע של השופט מני מזוז - מהלך שנחשף לראשונה ב"ישראל היום" - ודחה את חוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בג"ץ לא מצא פסול במינויו של מזו,  אלא קבע כי בתקופת בחירות לא ניתן למנות יו"ר ועדה לקדנציה מלאה של שמונה שנים - אלא מינוי זמני עבור בדיקת מינוי הרמטכ"ל בלבד. מזוז דרש להתמנות לקדנציה מלאה בלבד, ועל כן לא היה יכול להמשיך בתפקיד יו"ר הוועדה.

גנץ בפגישה עם הוועדה המייעצת לענייני בכירים, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כזכור, היועמ"שית בהרב מיארה אישרה לשר גנץ לבחור רמטכ"ל בתקופת בחירות. הסיבה לכך היא כי הועברה לידה חוות דעת, שלפיה ישנו צורך ביטחוני דחוף אשר מצריך מינוי רמטכ"ל בהקדם.

השתתפה בהכנת הידיעה: לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר