יום שלישי, 11.06.2024 שעה 01:17

שני הרשקו: נבחרת הג'ודו התקדמה והתחזקה

מאמן נבחרת הנשים לאחר הזכייה בארד: "עוד נשתפר". על הקוקו של רז שמנע מדליה אישית: "בתחרות הקבוצתית היינו צריכים מספריים ומסור כדי לשחרר אותו"

|
שני הרשקו (רדאד ג'בארה)
שני הרשקו (רדאד ג'בארה)

בשנה האחרונה נבחרת הנשים בג'ודו כיכבה בתחרויות הבינלאומיות. מאליפות אירופה האחרונה החבורה של שני הרשקו חזרה עם ארבע מדליות, חגגה את הזכייה של תמנע נלסון לוי באליפות אירופה והייתה גאה ביכולות של סגנית אלופת אירופה במשקל הכבד רז הרשקו שזכתה במדליה בכל תחרות אפשרית - אלא שמאליפות העולם, שם הן היו אמורות להתפוצץ שוב, הג'ודאיות חזרו בידיים ריקות מהתחרות האישית. למזלן, הן חגגו אמש (חמישי) את הזכייה במדליית הארד הקבוצתית.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, סיכם את התחרות בראיון ל-ONE, בו היא דיבר על ההפסדים בקרבות על המדליות בטשקנט, הפיצוי עם הזכייה במדליה הקבוצתית ביום האחרון, וגם על הקוקו של רז הרשקו שמנע מהג'ודאית המבטיחה לסיים על הפודיום ולסגור שנה חלומית.

הרשקו אמר לאחר התחרות: "אני תמיד מגיע גם עם ציפיות וגם עם ספקות לתחרויות כאלה. אני יודע מה הספורטאיות שלנו שוות, כולן במגמת שיפור וידעתי שאם הדברים יתחברו אז אפשר להגיע לתוצאות יפות. במושגים ישראליים, באליפות עולם מוצלחת אנחנו זוכים במדליה אחת, כך שבהחלט היו לי ציפיות גבוהות. הרגשתי שיכולתי לממש את החזון שלי. כשזה לא קרה, זה היה מאוד מאכזב".

שני הרשקו (איציק בלניצקי)שני הרשקו (איציק בלניצקי)

יחד עם זאת, אין ספק שהנבחרת שלך עברה שנה מדהימה ואפילו היו כמה שהגיעו לקרבות על מדליה אבל לא זכו בה. איך יצאת מהתחרות הזאת בטשקנט?
"אין ספק שהנבחרת התקדמה והתחזקה, אז ניקח הכל בפרופורציה. הרי כמה נבחרות נשים בישראל יכולות להגיע לשלושה מאבקים על מדליה באליפות העולם ובסוף גם לסיים עם מדליה קבוצתית לנבחרת ישראל? זה מדהים שיש לי עדיין תחושת החמצה".

אפשר להבין למה יש לך תחושת החמצה. בכל זאת, המדליה הייתה במרחק של ניצחון בודד בחלק מהמקרים. איך אפשר שלא להתאכזב מהתחרות האישית?
"ברור שזה מאכזב להפסיד בקרב על המדליה באליפות העולם. כל הפסד שכזה נובע ממשהו אינדיבידואלי, אבל בסופו של דבר יש סיכוי שדווקא התוצאות האלה יעזרו לנו להשתפר בעתיד. הספורטאיות מודעות לרמה של הנבחרת. כרם פרימו ומאיה גושן התחרו ועשו את המיטב שלהן בגלל שהעוצמה של הנבחרת מושכת אותן למעלה. אני רוצה להאמין שבגלל שזה נגמר ככה, נוכל בהמשך לקחת הכל עוד צעד אחד קדימה. אולי אנחנו עדיין בונים את זה קדימה, אבל הספורטאיות בנבחרת ישראל כבר לא באות כדי להפתיע - אלא כדי להביא יכולת מקסימלית ולנצח בכל קרב".

כרם פרימו (באדיבות הוועד האולימפי בישראל)כרם פרימו (באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

בסך הכל אתה מרוצה מהשנה האחרונה?
"נבחרת הנשים בג'ודו, כשמחברים את כל העונה שהיא עשתה ביחד, זו הנבחרת הכי חזקה שהייתה כאן בהיסטוריה - וזה בא לידי ביטוי גם בממד של התוצאות, אפילו אם לא זכינו במדליות אישיות באליפות העולם האחרונה. אנחנו כל הזמן מנסים להשתפר, אבל גם היריבים שלנו ככה, וזה לא קל לשמור על רמה גבוהה כל הזמן, אבל זה מה שאנחנו נשאף לעשות".

תוכל להסביר מה קרה לרז בקרב המכריע על מדליית הארד ולמה היא שוב אספה את השיער, מה שגרם לה להפסיד את הקרב הכי חשוב שלה?
"זה העונש וזו החוקה. אסור לעשות את זה פעמיים ורז גם יודעת שהיא לא הייתה צריכה לעשות את זה".

רז הרשקו ושני הרשקו (שחר גרוס)רז הרשקו ושני הרשקו (שחר גרוס)

אז איך אתה מסביר את זה שהיא שוב אספה את השיער לקוקו, בידיעה שיש לה כבר שני עונשים והפעולה הזו תגרום לה לקבל עונש שלישי?
"לפעמים אתה עושה דברים בלי הסבר. זה היה העונש ואין מה לעשות. אני לא הייתי איתה שם וזה היה מבאס. כשזרקו אותי החוצה מהקרב כמה שניות קודם לכן, זה היה בגלל שהצרפתייה שחררה את היד בצורה שאסור לשחרר ודרשתי להעניש אותה, אבל לא הענישו ובמקום זה הרחיקו אותי. היו לצרפתייה שני עונשים ואם היא הייתה מקבלת את השלישי על הפעולה שלה, אז אולי היינו מדברים עכשיו אחרת. בסוף אין תירוצים, אסור שזה יקרה. תהיה בטוח שלתחרות הקבוצתית רז אספה את השיער בצורה כזאת שהיינו צריכים מספריים ומסור כדי לשחרר אותו, אז אפשר לומר שהתקדמנו ולמדנו מהאירוע הזה. זה מבאס אותי כי רז לא הייתה במיטבה באותו היום, אבל היא הייתה בכושר מספיק טוב כדי לקחת מדליה. היה צריך עוד מאמץ קטן, ואין ספק שזוהי תחושה רעה לסיים ככה את היום שלה".

לפחות הייתה קצת נחמה מהזכייה במדליית הארד הקבוצתית?
"מבחינתי, זה לא היה כמו באולימפיאדת טוקיו. זו הייתה תחושה שונה. לכאן ידענו למה אנחנו מגיעים, באנו כדי לזכות במדליה, וכשאתה עושה ממוצע כללי אז רואים מה אנחנו שווים. אנחנו שווים מדליה בקבוצתי כי יש עומק ואנחנו נבחרת חזקה, אז הכל התחבר טוב. לדעתי, אפשר לקחת מדליה בכל תחרות, כולל באליפות העולם, וזה פשוט מה שקרה. אנחנו בדירוג העולמי בהרבה תחרויות בטופ 4 של התוצאות, אז באנו ליום האחרון ופשוט עשינו את העבודה. מבחינתי, זה לא היה משהו יוצא דופן".

רז הרשקו (חגי מיכאלי)רז הרשקו (חגי מיכאלי)

אפשר להיות מרוצים מזה שהיו לשתי הנבחרות שבעה קרבות על מדליות באליפות העולם, גם אם לא ניצחנו בהם?
"ברור. עד לאליפות העולם הזאת לא היה משהו שמתקרב לזה. בדרך כלל היה ספורטאי ישראלי אחד שסיים במקום השביעי או החמישי ואחר שזכה במדליה. יותר משניים שהגיעו לקרבות על מדליה? זה לא קורה בדרך כלל. אין יותר משתי תוצאות טובות. לכן לראות חמישה שמגיעים לקרבות על מדליה באליפות העולם זה מטורף. גם המקום השביעי שעשה ברוך שמאילוב וגם כרם פרימו וגילי שריר שהגיעו לשמינית עשו הופעה יחסית טובה".

יש ספורטאיות שראינו אותן מתחילות את דרכן בתחרויות הגדולות ונראות לא רע, כמו כרם פרימו או מאיה גושן. הנבחרת הזאת עוד תלך ותגדל?
"זו המגמה. כרם בת 17 והיא אולי רק ב-60% מהיכולת שלה בגלל שעברה לקטגוריית משקל חדשה. כרגע גילי שריר מובילה את המשקל, אבל גם ענבל שמש תקבל את ההזדמנויות שלה. כרם היא ספורטאית צעירה שאולי תבשיל למשחקים האולימפיים הקרובים בפאריס 2024 ואולי לבאים בלוס אנג'לס 2028, אבל היא כבר מראה ניצוצות מול הטובות ביותר בעולם. יש לנו נבחרת חזקה שלא עוצרת, נמשיך להתחרות באבו דאבי ונמשיך לשאוף להישגים".

מאיה גושן (חגי מיכאלי)מאיה גושן (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */