ברדה: "משחק חשוב, רוצים לנצח"
(באדיבות ONE)
בהפועל באר-שבע מעריכים מאוד את יכולתה של לך פוזנן. בכל זאת, מדובר באלופת פולין, אך מנגד כל תוצאה מלבד ניצחון נגדה הערב (חמישי, 22:00) באצטדיון טוטו-טרנר תיחשב לאכזבה גדולה. בבירת הנגב לא מסתפקים בהופעה מכובדת בשלב הבתים של הקונפרנס ליג, אלא מאמינים שהם יכולים לסיים במקום השני ולרשום העפלה שנייה בתולדות המועדון משלב בתים אירופי. הפעם הקודמת והיחידה שהאדומים עשו זאת הייתה בעונת 2016/17, אז בליגה האירופית.
מעצם העפלה לקונפרנס ליג, הרוויחה באר-שבע הקיץ 2.9 מיליון אירו. שתי תוצאות התיקו בשלב הבתים הכניסו לקבוצה עוד 332 אלף אירו וניצחון הערב יהיה שווה לקבוצה עוד חצי מיליון, שגם יציב את אליניב ברדה ושחקניו בעמדה מצוינת להעפלה לפני שני מחזורים הסיום. במקרה שכזה באר-שבע תעלה למקום השני בטבלה עם חמש נקודות, אחת יותר מהפולנים. לאחר מכן יתמודדו שתי הקבוצות מול ויאריאל הספרדית (שהבטיחה את עלייתה) ונגד אוסטריה וינה, שסיכויה לעלות מהבית נמוכים ביותר.
2 צפייה בגלריה
קבוצתית, הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
קבוצתית, הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
משחק קריטי. שחקני הפועל ב"ש
(צילום: רויטרס)
אבל כדי שכל זה יקרה, באר שבע קודם כל צריכה לנצח הערב, משימה שתהיה קשה במיוחד לאור הסגל הדל שצפוי לעמוד לרשותו של ברדה. מלבד רועי גורדנה, אנדרה מרטינש ורועי גורדנה, שלא נרשמו לשלב הבתים, חאתם אלחמיד ודוד קלטינס, שנמצאים ברשימת השחקנים שהוגשה לאופ"א לשלב הבתים, כבר לא נמצאים בקבוצה. מעבר לכך, בשל עומס המשחקים החריג ישנה גם מכת פציעות. מי שבוודאות יחמיצו את המשחק הם רמזי ספורי ואור דדיה, שמחלימים בקרעים בשריר הירך. ספורי כבר נמצא בעיצומה של ההחלמה ובמועדון מקווים שהוא יוכל לחזור לשחק בהדרגה כבר בעוד שבוע, אך דדיה ספג את הפציעה ביום שני ב-2:2 נגד הפועל חיפה והוא יעדר לפחות לשלושה שבועות.
המגן הימני שאמור להחליף את דדיה הוא איאד אבו עביד, אך גם הוא לא נמצא בכשירות מלאה בשל רגישות בשרירי הבטן. אבו עביד קיים אתמול אימון מלא, אך מדובר היה באימון קל ורק היום לפני המשחק יוחלט באופן סופי אם הוא יוכל לקחת חלק במשחק. במידה והוא לא יפתח צפוי שגיב יחזקאל לפתוח כמגן ימני. ישנה אפשרות שגם אבו עביד וגם יחזקאל יפתחו יחדיו בהרכב, זאת במידה וברדה יחליט על קו הגנה של שלושה בלמים יחד עם אבו עביד. בכל מקרה יחזקאל, שהוא שחקן התקפה, כבר נוסה כמגן ימני בקו של חמישה שחקני הגנה ב-45 הדקות הראשונות של המשחק נגד פוזנן בשבוע שעבר (0:0) ובקו של ארבעה שחקני הגנה בדקות הסיום נגד הפועל חיפה. בשני המקרים יחזקאל הפתיעה כשהציג יכולת די טובה בעמדה הלא מוכרת.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
מכת פציעות. ברדה
(צילום: הרצל יוסף)
מי שלא יכול היה לשחק במשחק בפולין בשבוע שעבר הוא הקשר שאפי סולימנוב, שכאזרח רוסי שלטונות פולין אסרו את כניסתו למדינה בשל המלחמה באוקראינה. בשל המגמה ההתקפית יותר שצפויה באר שבע לשחק בה, לעומת המשחק בין הקבוצות בשבוע שעבר, סולימנוב או דור מיכה צפויים לפתוח, אולי אפילו שניהם ביחד. כמו בכל התקופה האחרונה קיימת התלבטות אם לפתוח עם רותם חטואל, שנחשב לשחקן ההתקפה הכי פורה של הקבוצה העונה, או לשלבו כמחליף, כשכן כשהוא עולה מהספסל הוא מצליח להביע את יכולתו בצורה טובה יותר. אגב, חטואל הוא השחקן היחיד בסגל שספג עד עתה שני כרטיסים צהובים בשלב הבתים והוא נמצא בסכנה להיעדרות ממשחק אם יספוג כרטיס נוסף בשני המשחקים הקרובים. תומר חמד, שנח במשחק נגד הפועל חיפה אמור לפתוח בחוד. בשל המצוקה בסגל, לפחות שלושה שחקנים מקבוצת הנוער עשויים להיכלל בסגל להתמודדות. מדובר במגן הימני חאלד זיאז והקשרים רועי ממן ואמיר גנח.
מלבד עשרת אלפים בעלי המנויים למשחקים באירופה, נכון לאתמול בצהריים נמכרו עוד כאלף כרטיסים להתמודדות. "אנחנו חולמים תמיד שהמסע האירופי יימשך", אמר אתמול מיגל ויטור. "למרות שאנחנו מבינים שזה יגרום לעומס. אנחנו מקצוענים ויודעים להתמודד עם העומס ולנוח כמו שצריך. מה שכן, המשחק מול הפולנים הוא קריטי".