גובר המאבק במועצה מקומית מצפה רמון לבטל את המכרז שיזמה ופרסמה - להקמת אמפי להופעות ענק (1,500 איש) במכתש רמון, המוכרז כ"שמורת אור כוכבים" - מעמד עולמי המחייב עמידה בקריטריונים של העדר זיהום אור וזיהום רעש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחר הפרסום ב-ynet בחודש שעבר על עצם קיומו של המכרז על שטח בסמוך למתחם הגלמפינג של חברת סלינה, שייסגר להצעות יזמים ב-23 באוקטובר, נודע כי השרה להגנת הסביבה תמר זנברג פנתה במכתב למועצה ודרשה את הקפאת המכרז. במקביל פנתה לראש המועצה רוני מרום גם מנכ"לית רשות הטבע והגנים רעיה שורקי, ששוקלת להגיש עתירה לבג"צ אם המועצה לא תעצור את המכרז.
1 צפייה בגלריה
שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון
שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון
מכתש רמון
(צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)

השרה זנדברג כתבה לראש המועצה: "אני פונה אליך בדחיפות בבקשה להקפאת המכרז שפרסמת להפעלת אמפיתאטרון במכתש רמון, ולבחון חלופות אחרות למיקומו, לאור הפגיעה הצפויה בטבע ובמעמד של מכתש רמון כשמורת אור כוכבים, האתר היחיד בישראל המחזיק בתואר. השקט בכלל, ובמכתש רמון בפרט, הוא מוצר תיירותי. הצעות להפעלת אמפיתאטרון בלב המכתש, מקורם על בסיס תוכנית שהוגשה לראשונה על ידי רשות הטבע והגנים בשותפות עם יזם מקומי לפני 15 שנה, ואושרה לפני עשור. בעת הכנת התוכנית, היה ידע מועט בנושא חשיבות חשכת שמי הלילה והשקט לבעלי החיים או לפוטנציאל התיירותי. היום ברור כי לאצטדיון יהיו השלכות קשות על הטבע ועל התנאים שמושכים תיירות ייחודית".
עוד כתבה זנדברג כי "פעילות של מופעים אינה הולמת את המאפיינים התיירותיים של מכתש רמון, או את מעמדו כשמורת טבע, גן לאומי ושמורת אור כוכבים. פניתי גם למנכ"לית רשות הטבע והגנים, על מנת שתקדם תוכנית שתחליף את התוכנית המאפשרת עריכת מופעים בלב מכתש רמון". השרה ביקשה כי עמדת המשרד, המתנגדת לקיום המיזם במיקומו ובהיקפו כפי שהם מתוכננים כיום, ובקשתה להקפאת המיזם עד למציאת חלופות, תובא לידיעת המשתתפים במכרז.
פעילי סביבה באזור חושדים כי סלינה היא אחד מהכוחות המניעים מאחורי היוזמה, אם כי מהרשת נמסר שאין להם קשר למכרז. יש לציין כי לסלינה או כל מפעיל אחר של מתחם האירוח יש יתרון במידה שיתמודד במכרז, משום שעל פי התב"ע תינתן להם זכות וטו על מופעים שעלולים לשיקול דעתם להפריע לבאי המתחם. הווטו עלול להרתיע יזמים אחרים שירצו להתמודד במכרז.