עשן האבוקות כבר התפזר לו מזמן, וזו הזדמנות טובה לדבר שוב על התנהגות הקהל במגרשי הכדורגל בישראל. בבית הדין כבר מחדדים את העפרונות לקראת העונשים שיוטלו על התל אביביות וזו הזדמנות עוד יותר טובה לשאול: האם לא הגיע הזמן להפסיק כבר עם העונשים הקולקטיביים הפוגעים ברוב הקהל שלא עשה דבר?
יש במגרש עובדים של חברת אבטחה שמשלמים לה כסף טוב, יש משטרה, יש מצלמות אבטחה. בבקשה יתכבדו נא העושים במלאכה, יצודו את העבריינים אחד אחד עם ענישה כספית ראויה והעניין יגיע לסיומו. כל ילד מושפע שרוצה להיות "מאאגניב" וזורק אבוקה ייענש בחומרה, או אם לדייק הוריו ייענשו. פעם-פעמיים וזה סוף הסיפור.

2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)

2 צפייה בגלריה
אבוקה צהובה בדרבי התל-אביבי
אבוקה צהובה בדרבי התל-אביבי
אבוקה צהובה בדרבי התל-אביבי
(צילום: עוז מועלם)

אם נשווה משחק כדורגל להצגת תיאטרון - וברור לי כי ההשוואה בעייתית כי מדובר באמוציות ובתרבויות שונות - נגיע למצב ההיפותטי הבא: נניח שיש לי מינוי ל"הבימה", ואחד הצופים בהצגה מתפרע. האם יעבירו את שאר ההצגות במינוי לתיאטרון חיפה? ואם יקום צופה שיקלל את השחקנים - האם לא יעיפו אותו מיד מהאולם, קל וחומר אם יזרוק משהו לבמה? הרי המשטרה תוזמן מיד למקום כדי לטפל בנושא.
בינתיים נראה כי חוץ מהגברת הענישה, הפיתרון הקל והמהיר ביותר הוא התקנת רשתות שיוכלו למנוע זריקת חפצים למגרש, כפי שנהוג כבר במדינות אחרות עם יציעים מועדים לפורענות - אך עד שיעשו זאת, מסתמן כי אנו אוהדי הכדורגל נמשיך לסבול באופן כללי בגלל המתפרעים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.