הפועל חולון רשמה אתמול (שלישי) ניצחון לא מרשים במיוחד על אוסטנד הבלגית (83:88), אבל איך שלא תהפכו את זה האלופה במאזן 0:2 בליגת האלופות של פיב"א. זה אמנם לא היה יפה, אך חולוניה ידעה להתעלות שוב ברבע האחרון, או יותר נכון לומר שזה היה זה ג'ו רגלנד שהתעלה מעל כולם. הגארד של חולון העמיד שורה סטטיסטית מרשימה פעם נוספת: 31 נקודות, 13 אסיסטים, 4 ריבאונדים, 8/14 מהשדה, 9/9 מקו העונשין ומדד יעילות של 43.
ומה אמר הג'וקר של האלופה? הוא לא הסתיר את האמת. "זה היה משחק קשה בשבילנו. אוסטנד הגיעה למשחק כשהם חסרים שניים מהשחקנים המרכזיים שלהם, אבל אני מרגיש שהם שיחקו בתחושה שאין להם מה להפסיד. הם שיחקו היטב", אמר הרכז והוסיף: "אנחנו צריכים להמשיך לגדול כקבוצה ולמצוא דרכים לנצח".
רגלנד הראה הרבה אופי ברבע האחרון בעוד משחק צמוד כאמור, אבל הוא לא הסכים לקחת את כל הקרדיט עליו. "היו לנו הרבה משחקים קשים בשנה שעברה. קושי וקשיחות בונים אופי. כשנהיה במורד הדרך, נדע שמצאנו דרך לנצח. אנחנו מנסים למצוא אחד את השני כקבוצה. זה מצב WIN WIN עבורנו שמצאנו דרך לנצח למרות שלא התחברנו היטב כמו שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
"מצאנו דרך לנצח למרות שלא התחברנו היטב". שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
(צילום: האתר הרשמי של פיב"א)
ה-MVP של העונה החולפת נשאל מה הסוד שלו להצלחה (משחק שלישי ברציפות בו מגיע לדאבל-דאבל) וענה בפשטות: "זאת העבודה שלי, אני אוהב את המשחק. זאת חלק מעבודת הפוינט גארד, יש ימים שבהם אני אקלע ויש ימים בהם לא. כל עוד אני מוסר את הכדור, עושה מה שהמאמן רוצה שאעשה עם הכדור ומוודא שאנחנו מוצאים דרך לנצח, להוביל, להרים את המאמצים שלי בהגנה- אמשיך לעשות את זה".
גם הפעם שיחק רגלנד מעל 30 דקות (36) והשיב על השאלה אם מרגיש עייף: "אני בסדר, פשוט רץ ונכנס לכושר, עובד אחרי ולפני האימונים". הרכז לא הסכים עם כך שהקבוצה נשענת עליו יותר מדי והסביר כי אינו צריך עזרה. "ככה קרה היום. במשחק הקודם לקחתי משהו כמו 7-8 זריקות ולא היו צריכים שאקלע. אריק (גרין) הגיע וקלע 20 נקודות בשני משחקים ברציפות. מרווין (ג'ונס, גם הוא עם דאבל דאבל נוסף של 14 נקודות ו-10 ריבאונדים) היה משחק נהדר וכריס (ג'ונסון) עושה מה שהוא עושה.
רגלנד המשיך: "יש לנו קבוצה נהדרת, ואנחנו מחברים את החלקים. היום פשוט המאמץ של מה שהייתי צריכה לעשות כמנהיג של הקבוצה כרכז, אבל אין שום סיכוי שאני מודאג משאר השחקנים. אנחנו נתחבר ונמצא דרך להצליח".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון ניב משגב עם ג'ו רגלנד
שחקן הפועל חולון ניב משגב עם ג'ו רגלנד
ניב משגב עם ג'ו רגלנד
(צילום: האתר הרשמי של פיב"א)
מאמן הקבוצה גיא גודס אמר: "לא קל לנצח משחקים מהסוג הזה. בשלב הזה במפעל אתה לא יכול להיות רגוע לדקה, כי לכל משחק יש חיים משלו וכל משחק יכול להתפתח לכיוון אחר. היום הייתה דוגמה לכך. הכל היה קשה בשבילנו, אבל כמו שג'ו אמר זה בונה את האופי שלנו. זה חשוב לאסוף ניצחונות."
גודס התייחס למצבה של קבוצתו מבחינת שיטת המשחק ועל כך שעדיין צריכים להתחבר. "צריך עדיין למצוא דרך להחזיר שחקנים כמו שון (דאוסון) או קני (קאדג'י) לרוטציה. אם שחקני הספסל שלך לא טובים עכשיו- זה יפגע בנו בעתיד", הודה המאמן והוסיף: "אנחנו קבוצה חדשה, ויש כאלה שמצאו את הקצב והתחברו מהר. יש כאלה שעדיין מחפשים את המקום שלהם ואת הקצב שלהם. זה התפקיד שלי והתפקיד שלהם ביחד להיכנס לתנועה תוך כדי, בלי לפגוע בקצב שלנו כקבוצה".
אחרי שלושה משחקים בתשעה ימים, הסגולים יזכו לקצת מנוחה עד יום שני, כאשר מצפה להם משחק חוץ בגן נר. המשחק הבא שלהם בליגת האלופות יהיה ב-26 לחודש, כאשר יארחו בטוטו חולון את גלאטסראיי ואקס מכבי ת"א אנג'לו קלויארו. לקבוצה מטורקיה מאזן שווה לחולון במפעל, וניצחון ביתי נוסף של חולון יעניק לה צעד עצום לשלב הבא.