מה המשותף לכל זוכות המונדיאל האחרונות, פרט לברזיל 2002? קללת הטורניר שאחרי. ממונדיאל 2002 ואילך (לא כולל זה שאחריו), 4 מבין 5 הזוכות הודחו בשלב הבתים בטורניר שאחרי הזכייה. ומדובר בנבחרות מהטובות ביותר - צרפת, איטליה, ספרד וגרמניה. בכל המקרים, טעו הנבחרות בכך שלא ריעננו מספיק את הנבחרת בשחקנים צעירים ונמרצים ו/או החליפו את המאמן בזמן.
נבחרת צרפת היא האלופה המכהנת. היא תעשה הכל על מנת להגיע כמה שיותר רחוק בטורניר וכמובן לשבור את הסטטיסטיקה המסוכנת. מאמן הנבחרת דידייה דשאן הוא השלישי בהיסטוריה (חוץ מזגאלו הברזילאי ובקנבאואר הגרמני) שזכו בטורניר כשחקן וכמאמן. הוא מן הסתם ישמח לשחזר את הזכייה, או לכל הפחות לסיים את קריירת האימון הבינלאומית שלו בצורה מכובדת. ואם להגיד את האמת, אין שום סיבה שצרפת תעשה בושות. על אף הנסיגה ביורו וירידת הדרג לאחר סיום ליגת האומות, יש לה נבחרת שיכולה להגיע עד חצי הגמר. מרבית המבקיעים שלה בכושר שיא או סביר.

1 צפייה בגלריה
בנזמה בטירוף
בנזמה בטירוף
בנזמה בטירוף
(צילום: AP)

אמבאפה, בנזמה עד לפציעתו, ז'ירו ודמבלה הם מהחלוצים הטובים בעולם. אפילו גריזמן, שקצת נמצא בדעיכה, יכול לחזור למה שהיה עם עבודה קשה מטעם הצוות המקצועי. גם הדור הבא, בעיקר בקישור, ייכנס לעניינים בתוך זמן קצר. אדוארדו קמאבינגה ואורליאן צ'ואמני מריאל מדריד מתחילים להפוך לשחקנים חשובים במערכת של הנבחרת. לא יפתיע אם מייק מניאן ממילאן ייכנס בהדרגה לנעליו של הוגו לוריס בשער, ויש הרבה מאוד שחקנים מצוינים בכל הגילים והעמדות, שעל כל אחד מהם אפשר לכתוב טור שלם.
למשוואה הזאת נכנס עוד גורם, או ליתר הדיוק עוד אדם. זינדין זידאן מוזכר מזה כמה שנים כיורש של חברו לזכייה ההיסטורית במונדיאל 1998, דשאן. מאז פרישתו ב-2006 (שזכורה בשל הנגיחה במרקו מטראצי, שהתגרה בו וגרם להרחקתו בגמר המונדיאל של אותו שנה), שימש זידאן במגוון תפקידים בריאל מדריד: מסקאוט עד מנהל מקצועי ומאמן קבוצת המילואים. בקדנציה הראשונה שלו כמאמן ראשי הוא זכה בשלושה תארי ליגת האלופות ברציפות - ובשנייה הצליח פחות, הן במסגרת זאת והן מבחינת מספר התארים הכולל. הוא מחכה בצד לקבל את התפקיד בנבחרת.
סביר להניח שהצרפתים יעברו את הבית בו חברות דנמרק, אוסטרליה וטוניסיה ויגיעו רחוק. הם כרגע מדורגים במקום השני בטבלת הימורי הזכייה אחרי ברזיל. אבל בדומה ליוגי לב שפרש מנבחרת גרמניה לפני היורו, בצרפת כבר מתכוננים ליום שאחרי. השאלה היחידה היא האם תזרח השמש על הרפובליקה או שהגשם יכה בעוצמה וזידאן יהיה חייב לייצב את הספינה מחשש לטביעה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.