הפסד חוץ שני ברציפות של מכבי חיפה לאחר משחק בליגת האלופות, ושוב עולים הקולות: קבוצות שמשחקות בליגת האלופות לא יכולות לזכות באליפות בליגה, מחליפים לא ברמה מספיקה וכדומה. אני חושב אחרת. יכול להיות שמכבי חיפה לא תזכה השנה באליפות, אבל זה לא יהיה בגלל ליגת האלופות שמסתיימת בתחילת נובמבר, וזה בטח לא בגלל הספסל. ועל הספסל אני רוצה לכתוב הפעם, כי אפשר להפסיד - זה יקרה למכבי חיפה עוד כמה פעמים השנה - אבל לא להיראות ככה. ולזה אין תירוצים והמאמן חייב לתת על כך את הדעת.
1. מחליף לשרי - מאור לוי לא יכול להחליף את שרי, ואני בספק אם הוא שחקן לגיטימי במכבי חיפה גם למשחקי הליגה. מה שברור זה שלא הייתה שום הצדקה להשאיר אותו 90 דקות על המגרש מול ריינה - הוא לא מדויק בהתקפה ונרפה מאד בפעולות ההגנתיות. השחקן היחיד שיכול להחליף את שרי בסגל הנוכחי הוא חזיזה, ובכר צריך לתכנן את העומסים עליו בהתאם.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: EPA)

2. מחליף לחזיזה - דין דוד הוכיח בשני המשחקים האחרונים את היתרונות שלו כסקורר ברחבה, ולאורך כל העונה את החסרונות שלו כשחקן כנף. מי שצריך להחליף את חזיזה זה צ'יבוטה, ומי שמצפה לניסים מתעלם מזה ששחקנים צריכים ביטחון ומומנטום. תן לצ'יבוטה אשראי כמה משחקים רצוף, ורק אז תחליט אם הוא מתאים לך או לא.
3. רוקאביצה - במקום להאשים אותו תבדקו כמה כדורים הוא קיבל. חלוץ לא יכול להבקיע אם הוא לא מקבל את הכדורים באזור המסוכן. זה נכון גם לגבי פיירו.
4. ינון אליהו - טעה בעבירה שגררה כרטיס אדום, אבל הפוטנציאל שם וצריך להמשיך לתת לו הזדמנויות.
5. שון גולדברג - הוכיח בשנה וקצת האחרונות שליד בלם מוביל הוא הבלם מספר אחת בארץ, אבל כשהוא צריך להוביל זה פשוט לא עובד. התיאום שלו עם סק היה מזעזע וגרם למספר מצבים מסוכנים.
6. סק - היה מצוין בטורינו, היה חלש מאוד נגד ריינה. להערכתי זה בעיקר עניין של תיאום עם שאר שחקני ההגנה, מה שכמובן קשה לעשות כשהם מתחלפים ממשחק למשחק. מכיוון שהוא הזר השישי ברוטציה, נראה לי שיהיה לו קשה לייצר תיאום כזה, וצריך לקחת את זה בחשבון.
לסיכום: בחירת הרכב לא טובה של בכר, חילופים שלא שיפרו את המצב בכלל (אבו פאני היה סביר במחצית הראשונה, והיה עדיף להישאר איתו על המגרש ולא עם מאור לוי וצ'יבוטה כמגן ימני, ותחושה של חוסר שליטה מוחלט של המאמן. ככה לא בונים חומה (מול אזולאי) וככה לא לוקחים אליפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.