יום שלישי, 11.06.2024 שעה 17:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

איביץ': שחקני העבר שנגד זהבי לא ראויים ליחס

מאמן מכבי השיב לאמירות נגד החלוץ לפני ה-0:3 בדרבי והוסיף: "הייתי צריך להכניס את גלוך מוקדם יותר מול חיפה". זהבי: "מקבל באהבה מה שנאמר עליי"

|
ערן זהבי חוגג (ראובן שוורץ)
ערן זהבי חוגג (ראובן שוורץ)

לצד האירועים המבזים שהתרחשו אמש (שני) בדרבי התל אביבי, היה בסוף גם משחק, בעיקר במחצית השנייה שלו. מכבי ת"א המשיכה את המומנטום האדיר שלה בדרבי בשמונה השנים האחרונות וניצחה 0:3 את הפועל, עלתה לפסגת הטבלה והצליחה להשאיר מאחור את התחושות הלא נעימות מההפסד למכבי חיפה.

זה היה משחק חשוב עבור שני אנשים במיוחד: ולאדן איביץ' שספג הרבה ביקורות בשבוע החולף וערן זהבי שהיה צריך להתמודד שוב עם פרשנויות כאלה ואחרות של שחקני עבר שדיברו כנגדו. בסופו של דבר, שניהם יצאו כמנצחים מהמשחק הזה עם עוד חגיגה צהובה בדרבי וגם שער נהדר של מספר 7. 

לאחר המשחק, איביץ' נשאל על הנושא במסיבת העיתונאים והבהיר היטב מה הוא חושב על כל מי שמדברים נגד מי שפתח כקפטן מכבי ת"א בדרבי: "ההצעה שלי לשחקנים שלי היא לא לקרוא, לא לחשוב על מה שאומרים עליהם ולא לתת לזה במה. יש הרבה שחקנים שפרשו ואין להם מה לעשות אז הם אוהבים ללכת ולדבר על כדורגל בכל מיני מקומות. הם חושבים שהמוניטין שלהם חזק אז הם מבינים בכדורגל. אני לא מבין כדורגל, אני לומד בכל יום מחדש".

"יש שחקנים שפרשו והם אוהדים לדבר על כדורגל בכל מיני מקומות" (רדאד ג'בארה)"יש שחקנים שפרשו והם אוהדים לדבר על כדורגל בכל מיני מקומות" (רדאד ג'בארה)

איביץ' המשיך: "הכדורגל שאני שיחקתי לפני עשר שנים שונה לגמרי מהיום. הרבה פעמים שחקני עבר שפרשו חושבים שאנחנו עדיין נמצאים בעידן שלהם, היום, שהכדורגל הוא זהה. ערן? הוא הראשון שמגיע לכל אימון והאחרון שמסיים אותו והוא בן 35. אם מדברים נגדו, אז הם לא ראויים ליחס". 

על אירועי הדרבי אמר המאמן הסרבי: "אני מגיע ממדינה שבה דברים דומים מתרחשים. גדלתי בסרביה, כשהיה דרבי בין פרטיזן לכוכב האדום בשנים שלי כשחקן, אלו דברים שקרו. ביוון הוחלט שאוהדי הקבוצה היריבה לא נכנסים לדרבי במשחקי חוץ בגלל אירועים כאלה. היום זה באמת היה יותר מדי, זה היה גרוע עבור השחקנים כי הם הכינו את עצמם לשריקת פתיחה ב-20:30, המשחק התחיל ב-20:55 בערך, אני שמח שאף שחקן משתי הקבוצות לא נפצע כתוצאה מכך. כשמשחקים עם החימום של השחקנים זה חריג. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שזה קורה". 

"ערן מגיע ראשון לכל אימון ומסיים אחרון". איביץ'' עם זהבי (ראובן שוורץ)"ערן מגיע ראשון לכל אימון ומסיים אחרון". איביץ'' עם זהבי (ראובן שוורץ)

על זריקת הכדורים מצד אוהדי הפועל ת"א ביציע 4-5 ועל השאלה האם היה צריך לפוצץ את המשחק בשל כך, אמר איביץ': "אני לא אחד שאוהב לקחת נקודות מחוץ למגרש. אני שמח מאוד שהמשחק הסתיים, שניצחנו, שלקחנו שלוש נקודות כי הגיע לנו. אבל לחשוב על מצב שבו היינו צריכים לקבל ניצחון טכני אם המשחק היה מתפוצץ? לא, אני לא אוהב את זה ולא רוצה שזה יקרה". 

עוד הוסיף על אירועי המחצית הראשונה: "זה השפיע על השחקנים שלי. במחצית הראשונה הם עשו מהלכים לא רגילים עבורם, הם היו נמהרים מדי בפעולות שלהם. בחיים שלי לא ראיתי מצב כזה שבו זורקים כדורים למגרש כשאתה מנסה להבקיע בזמן קרן. זה הוציא את השחקנים שלי מריכוז, זה עזר להפועל ת"א לשמור על השער שלה. אני בטוח שהפועל רצתה תיקו במשחק הזה ובאותם הרגעים תיקו עבורם היה דבר גדול". 

על היכולות של אוסקר גלוך והאם הוא מתחרט שלא הכניס אותו מוקדם יותר למשחק מול חיפה, השיב הסרבי בכנות די מפתיעה: "אוסקר שחקן איכותי, עם שערים רבים מתחילת העונה שהוא כבש או עזר לייצר. אין עוררין לגבי הכישרון והפוטנציאל שלו. אנחנו רוצים לשפר אותו באופן יומי בכל אלמנט במשחק. אנחנו שמחים שהוא בסגל שלנו, שהוא עוזר לנו הרבה, הוא עובד קשה למרות גילו הצעיר והעבודה שלי היא להמשיך לדחוף אותו למעלה.

מה היה קורה אם היה נכנס מוקדם יותר מול חיפה? גלוך (ראובן שוורץ)מה היה קורה אם היה נכנס מוקדם יותר מול חיפה? גלוך (ראובן שוורץ)

"האם אני מתחרט על מה שהיה בחיפה? כן. אין לי בעיה להגיד את זה. אני לא רוצה לדבר יותר על מה שהיה בסמי עופר, אבל המשחק שם עבד בדיוק כמו שרצינו עד עשר הדקות האחרונות. אם תראו שוב את המשחק, הייתה להם אולי עוד הזדמנות אחת יותר מאיתנו, הזדמנות טובה באמת. אבל התשובה שלי היא כן - אולי הייתי צריך לשים אותו 15 דקות קודם ואולי היינו מבקיעים ככה, אבל באמת שאי אפשר לדעת. יש רגעים שבהם מאמן צריך לקבל החלטות ולפעמים זה קורה". 

המאמן נשאל למה החילוף הראשון שעשה היה פארפה גויאגון על חשבון גבי קניקובסקי ולא הוצאה של שחקן הגנתי במקום: "נשארו 20 דקות למשחק, עבדנו על התכנית שלנו לאורך 70 דקות וזה לא שיש לי בעיה לשנות שיטה - אני פשוט מאמין במה שעבדנו עליו. אני מאמין בשחקנים שלי. הכדור לא נכנס, היינו צריכים להכניס שחקן שיכול ברגעים כאלה לייצר משהו אחר. גבי קניקובסקי שיחק היטב ועבד קשה במשך 70 דקות, אבל באותו הרגע רציתי את פארפה על הדשא כי הוא רענן יותר ויכול לתת לי יתרון באזורים הצפופים".

"הפועל סגרה היטב את הקווים וחיפשתי מישהו שיכול לעשות דברים מהירים וחכמים על שטח קטן", המשיך איביץ', "הוא עשה עבודה טובה מאוד, הוא היה מעורב בשני שערים, זו הייתה הופעה טובה של פארפה. האם ידעתי שזה מה שיקרה כשהוצאתי דווקא את גבי? לא. בתפקיד שלי אני צריך להריץ את המשחק בראש כל הזמן, לחשוב תמיד מי יכול לשנות את המשחק, לקחת אחריות. בסוף האחריות היא שלי. היום בדרבי אני לא אשם בכלום. לפני שבוע האחריות היא עליי". 

"צריך להריץ את המשחק בראש כל הזמן". איביץ' (רדאד ג'בארה)"צריך להריץ את המשחק בראש כל הזמן". איביץ' (רדאד ג'בארה)

עוד אמר איביץ' על פארפה: "בשיטה שבה אנחנו משחקים, הוא יכול לשחק בקישור או כחלוץ שני. גבי קניקובסקי ואוסקר גלוך כבשו ובישלו הרבה העונה, צריך להסתכל גם על זה. אני מודע לפוטנציאל של גויאגון ואני בטוח שהוא ישחק יותר בהמשך. הפעם עלה שחקן מהספסל ובישל שוב. שלוש פעמים הוא שיחק העונה, בישל פעמיים וכבש אחד, קוראים לו אבי ריקן. אני כל הזמן חושב על מי ייכנס ומי יהיה בחוץ ולא קל לי עם זה, אבל זה המצב, אני מנסה לתת לכולם לשחק". 

זהבי: “הביקורות? לא כועס”

אחרי איביץ', היה זה תורו של זהבי לדבר: "מבחינתי היה שבוע נורמלי לחלוטין. אין ספק שהיה לא נעים להפסיד בחיפה, אבל לא היה שום דבר מיוחד. התפרצות רגשות? לא יודע, גול בדרבי זה תמיד התפרצות רגשות ולא משהו מיוחד. תיארת שכאילו עבר עליי משהו. אני לא יכול לשלוט על מה שאומרים עליי ואני לא מתעסק בזה. אני לא שולט בפה של אנשים, כנראה שזה מה שמשאיר אותם בתודעה קצת ונותן להם זמן מסך אז אני מקבל את זה באהבה ואפילו לא כועס, הכל בסדר". 

על אירוע המחצית הראשונה אמר: "לא היה הרבה כדורגל, היו הרבה עצירות. בזמן נטו לדעתי שברנו שיא עולמי. אנחנו לא יכולים לשלוט בזה כמובן. ניסינו לעשות את המיטב ובמחצית הראשונה לא הבקענו, אבל כן הגענו למצבים. נצטרך לשפר את מה שפחות טוב. אין ספק שזה מעצבן ואין שטף למשחק. ברגע שאין שטף אז לקבוצה השנייה יש יותר מנוחות, מה שאנחנו לא רוצים שיקרה. רצינו לשחק כמה שיותר ולא תוך כדי עצירות, אבל לא תפקידנו לשלוט בזה. זו עבודה של ההתאחדות, המשטרה והשופטים". 

"לדעתי שברנו שיא עולמי". זהבי (ראובן שוורץ)"לדעתי שברנו שיא עולמי". זהבי (ראובן שוורץ)

על ההרכב ההתקפי ביחס למשחק בסמי עופר, אמר זהבי: "לא מתעסקים במה היה אלא במה קורה כרגע. בסוף היה לנו משחק טוב בהרכב כזה, בחיפה היה הרכב אחר, אבל גם הייתה תכנית משחק אחרת שעבדה עד דקה 85 ובסוף ספגנו שערים מטעויות שלנו. היינו יכולים גם להבקיע. זה לא הלך, אבל בסוף אנחנו מקום ראשון בטבלה וזה מה שחשוב. יצרנו יותר מצבים ושיחקנו יותר התקפי, אבל הפועל ת"א לא ברמה של מכבי חיפה, זה משחק שונה לחלוטין. לפעמים מאמן הולך עם תכנית משחק מסוימת ומאמין בה, ושחקנים צריכים לעשות מה שהוא דורש. יש מאמן, אנחנו שחקנים ואנחנו צריכים למלא את הדרישות שלו". 

זהבי דיבר גם על אוסקר גלוך: "אני לא רוצה לתת אובר מחמאות, אבל קצת קשה לא לעשות את זה. גם הפעם הוא היה מעולה. בכלל, כמו שאמרת, הוא לוקח אחריות שזה באמת משהו מדהים לראות ילד בן 18 עושה. הוא עושה פעולות התקפיות, להבקיע את השער שהוא הבקיע זה לא פשוט - גול גדול ברגל חלשה, במאני טיים, לא נגד קבוצה קטנה, אלא במאני טיים. זה מראה משהו על הילד הזה ואני אעצור פה, שיתקדם וימשיך לעבוד קשה, זה הכי חשוב". 

איביץ': "מאוד קשה לשחקנים עם העצירות האלה״

אסור לפספס
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
נגןמוכנים לחיות ככה? החיים של מסי בפרסומת
מוכנים לחיות ככה? החיים של מסי בפרסומת
נגןהציב רף גבוה במיוחד: רפאלוב מפנק את אשתו
הציב רף גבוה במיוחד: רפאלוב מפנק את אשתו
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */