יום שני, 10.06.2024 שעה 14:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"החצי הראשון וזריקת הכדורים - מביך ומבזה"

במכבי ביקרו את הפועל ואוהדיה: "הכדורים זה אירוע הזוי, האבוקות כשל משטרתי". על ה-0:3: "גלוך מיוחד, פארפה חוויה. שמחים בשביל יובאנוביץ' וזהבי"

|
שחקני מכבי תל אביב על רקע האבוקות (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב על רקע האבוקות (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב יצאה מאושרת מה-0:3 על הפועל ת"א בדרבי אמש (שני), שהחזיר את הצהובים למקום הראשון בטבלה עם 16 נקודות והפרש שערים של +18 אחרי שבעה מחזורים, אך במועדון התקשו מאוד לעכל את אירועי המשחק בבלומפילד. זה החל עם כך שהמשטרה תפסה פיקוד על האירוע אחרי שקיבלה התראות לכך שיהיה ניסיון של אוהדי הפועל ת"א לפוצץ את המשחק, והמשיך עם מחזות שכבר חצו את גבול הטעם הטוב מזמן. 

הדרבי נעצר לא פחות מארבע פעמים והיה יכול להיעצר אפילו עוד יותר ואף להיות מפוצץ, אם רועי ריינשרייבר היה עומד באיום שהוא הציב. העצירה הראשונה הייתה באשמת שני הקהלים ובמכבי ת"א כועסים מאוד על כך שהקהל שלהם היה חלק מהדבר הזה ואמורים לפעול ביד קשה כלפי הפורעים.

בהמשך היו שלוש עצירות נוספות בעקבות זריקת אבוקות של אוהדי הפועל ת"א, באקט שנראה כמו ניסיון מכוון לגרום לכך שהדרבי לא ישוחק. "המחצית הראשונה הייתה מביכה ומבזה", אמרו במכבי ת"א, "אלה לא רק האבוקות, היה פה כשל משטרתי שלא מצליחים למנוע הכנסה של כל כך הרבה אביזרים כאלה למגרש. זריקת הכדורים? זה כבר אירוע חריג והזוי". 

אבוקות ביציע הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)אבוקות ביציע הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

במכבי ת"א רתחו על הפועל ת"א וטענו כי שחקנים בעטו בכוונה כדורים למעלי יציע 4-5 במהלך החימום, שכן הכדורים שנזרקו לדשא היו כדורי החימום של האדומים. בהפועל ת"א כמובן מיהרו להכחיש וטענו כי זו טענה הזויה כנגדם ואף שקרית, אולם הצהובים הזכירו כי זו לא הפעם הראשונה שהדבר הזה קורה. במקרים קודמים תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, התייחס בצורה מקלה לאירועים האלה. הפעם הכדורים נזרקו פעם אחר פעם בהתקפות של מכבי ת"א לעבר השער שמאחוריו 4-5, עד שהגיע מצב שהשופט הבהיר לשחקנים על הדשא שאם יהיה שער שנכבש בזמן שכדורים נוספים מתעופפים לדשא, הוא יאשר אותו.

"הקהל שלהם זרק כדורים כדי להרוס התקפות שלנו, הוא זרק אבוקות כדי לפוצץ את המשחק, ואח"כ כשכבר היה ניסיון כן לקיים את המשחק הזה בכל מחיר, אז לבן ביטון לוקח 35 דקות להוציא כדור חוץ ומרינוביץ' צריך מונית כדי לבעוט בעיטת שוער", אמרו במכבי ת"א, "זה היה חצי ראשון מביך, בלי שום אפשרות לשחק בו כדורגל וזה היה ברור שאחרי שנירגע במחצית ונעלה מרוכזים יותר, גם נצליח להכריע את המשחק בסופו של דבר.

"מרינוביץ' צריך מונית כדי לבעוט בעיטת שוער" (רדאד ג'בארה)"מרינוביץ' צריך מונית כדי לבעוט בעיטת שוער" (רדאד ג'בארה)

"המזל הוא שלא נגררנו לפרובוקציות האלה - לא הקהל שלנו ולא השחקנים שלנו, כנראה זה מה שהם ניסו להשיג. במחצית הראשונה היה לא הגיוני לשחק, בחצי השני התאוששנו וניצחנו. אגב, גם בשבוע שעבר, כמו בדרבי, באנו כדי לנצח ועשינו הכל כדי לנצח. פשוט לא הצליח. השבוע עשינו כמה שינויים וזה ההבדל בין איביץ' לאחרים, הוא מתעסק במה שהקבוצה שלו צריכה לעשות ולא בקבוצות אחרות".  

במכבי ת"א כמובן שמחו בשביל ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' על השערים שלהם: "הגיע להם, הם עובדים מאוד קשה, הם משחקים אחד בשביל השני ועכשיו חשוב שנמשיך למצוא דרכים לתת להם את הכדורים באזורים המסוכנים, איפה שהם הכי טובים". מחמאות גדולות קיבלו אוסקר גלוך, עליו נאמר שהוא "שחקן מיוחד מאוד", ופארפה גויאגון, עליו אמרו: "הוא פשוט חוויה. היכולת שלו בשטח צפוף היא נכס". הצהובים מרוצים ממשחק ההגנה ומהחוליה האחורית שספגה העונה שלושה שערים בלבד.

"הגיע לזהבי ויובאנוביץ', הם משחקים אחד בשביל השני" (ראובן שוורץ)"הגיע לזהבי ויובאנוביץ', הם משחקים אחד בשביל השני" (ראובן שוורץ)

יחד עם זאת, במכבי ת"א ערים לכך שברגעים גדולים במשחק הם שיחקו בצורה לא מספיק טובה, בלי קצב ובלי פיתרונות לסגירות ההגנתיות של בניית המשחק הצהוב, ויצטרכו לתת על כך את הדעת לקראת המשחקים הקשים יותר בליגה נגד בני סכנין כבר ביום שבת ולאחר מכן מול מכבי נתניה והפועל באר שבע. אגב גלוך, במכבי ת"א נטען שהוא סובל מהתכווצויות בלבד וכמובן שהימים הקרובים והאימונים עד שבת יקבעו האם יוכל לפתוח בדוחא.

איביץ': ״מאוד קשה לשחקנים עם העצירות האלה״

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */