בהשראת הימים הנוראים של חשבון נפש, מכבי חיפה סיימה במוצאי כיפור את משחקה השלישי בליגת האלופות בהפסד נוסף, הפעם בטורינו. חצי הדרך בשלב הבתים מאחורינו, והפנים כבר להמשך, בהנחה שהקבוצה תתאושש מההפסד לריינה.
עד כה, חיפה הפסידה לכל 3 היריבות בבית בהפרש שערים כפול" 2:0 מול בנפיקה בחוץ, 3:1 מול פ.ס.ז' בבית ותוצאה זהה בטורינו מול יובנטוס. נראה שבמבחן התוצאה פערי הרמות אכן באים לידי ביטוי, אבל עדיין בכל משחק הייתה תחושת החמצה מסוימת. מול בנפיקה, שני שערים מהירים בפתיחת המחצית השנייה הביאו הכרעה לפורטוגלים, לאחר משחק טוב של הירוקים. גם מול הכוכבים של פריז חיפה הציגה מחצית ראשונה גדולה, כולל שער יתרון מרגלי צ'ארון שרי. במחצית השנייה הירוקים מהכרמל כבר לא יכלו לטריו הקטלני של אירופה.

1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
(צילום: AFP)

בטורינו מכבי חיפה הציגה לעולם הרכב ייחודי ובלעדי המכונה "הרכב הלא צמים", לאור סמיכות צאת יום הכיפורים. דווקא בהרכב הזה חיפה שיחקה פחות טוב ועם כניסת השחקנים הצמים - לביא, אצילי, חזיזה ודין דוד - משחק ההתקפה השתפר פלאים. אז אמנם גם כאן זה נגמר בהפסד, אבל תחושת פספוס עלתה בסיום. דוד במהלך גדול עבר את השוער וצימק ל-2:1, מה שנתן הרבה תקווה. אחרי 4 חודשי בצורת הוא נתן שבוע ענק, כולל צמד אדיר מול מכבי ת"א (בשערו השני הוכיח כמה כישרון יש ברגליו ואף בעקבו). אצילי שנכנס טוב למשחק סיפק 3 קורות. אגב, בשלושער של שחקן הוא לוקח את הכדור הביתה, אז אצילי יכול לקחת את הקורה חזרה לישראל?
חמי סיפר לי שכאשר היה קטן, הוריו היו שולחים אותו למכולת כדי שיקנה חצי כיכר לחם (פעם גם זה היה), אבל אמרו לו שישתדל לקחת את "החצי הגדול". נזכרתי בזה כי נראה שאת החצי הקשה של המשחקים חיפה כבר עברה. כעת הפנים אל החצי הפחות קשה, לכאורה. שני משחקי בית מול סמי עופר בטירוף נגד יובנטוס ובנפיקה, ובנוסף מפגש נוצץ בעיר האורות מול פ.ס ז'. אחרי שמכבי חיפה הורידה את הקוף של קמפיין 2009 מהגב וכבשה שני שערים, הגיע הזמן להיזכר בקמפיין 2002 וגם לקחת נקודות.
עם הקהל ועם אולי קצת תעוזה במערך התקפי יותר, אפשר יהיה להוציא נקודות. במשחק הקרוב מול יובנטוס ניתן לחזור להרכב מלא ללא שיקולי צום וכדומה, ואני מאמין שלפחות בפתיחה אפשרי להמם את האיטלקים. אחרי ימי הדין (דוד), מגיע לנו גם לשמוח עם נקודות בבית ולעשות שמחת בית השואבה, לצד סכך ירוק ונקודות ירוקות ראשונות בקמפיין.
חג שמח!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.