"מדובר בנס": ישראלית בת 6 נצרבה על ידי מדוזה קטלנית בתאילנד וניצלה לאחר שליבה הפסיק לפעום

הילדה נעקצה בזמן חופשה משפחתית בקופנגן ופונתה לבית החולים במסוק • קונסול ישראל בבנגקוק: "ממשיכים בליווי המשפחה"

חוף בתאילנד , צילום: משה שי

ילדה ישראלית בת 6 נעקצה בקופנגן על ידי מדוזה והונשמה לאחר שלבה הפסיק לפעום. לאחר מכן, פונתה במסוק חירום מקופנגן לבית החולים סוראט תאני,הרופאים חיברו את הילדה למכונת הנשמה, והיא יצאה מכלל סכנה. בשעות הערב הילדה שבה להכרה.

הילדה, שבעוד כחודש אמורה לחגוג את יום הולדתה השביעי, נעקצה ביום ראשון אחר הצהריים באי קו פה נגאן על ידי מדוזה קובייתית, המכונה גם צרעת הים, מאחר שהארס שלה נחשב לקטלני במיוחד.

ליבה הפסיק לפעום והיא פונתה מהמקום במסוק לבית חולים ביבשת, תוך כדי מאמצי החייאה של הצוות הרפואי. בקו פה נגאן עצמה קיים בית חולים, אולם לאור מצבה הקשה הוחלט להטיסה למתקן רפואי גדול יותר. היא חוברה למכונת הנשמה ולאחר טיסה שארכה כשעה הובהלה למחלקת טיפול נמרץ.

אלי סנה, קונסול ישראל בבנגקוק: "מדובר בנס ממש, אלמלא היו מתחילים לטפל בילדה מיד מהרגע שנעקצה, המצב היה טרגי. אנו ממש שמחים שהאירוע הסתיים כפי שהיא הסתיים, אנחנו ממשיכים בליווי המשפחה ולסייע בכל מה שניתן".

סנה קיבל את הפרטים אתמול במהלך ערב החג. הוא יצר קשר עם המשפחה וחברות הביטוח, ועזר מול הרשויות בפינוי הילדה לבית חולים מותאם לצרכי הטיפול הנחוץ, מחוץ לאי שבו התרחש המקרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר