5 צפייה בגלריה
עמית שמחון
עמית שמחון
עמית שמחון
(רפי בן חקון)
המחזור הראשון של העונה בליגת ווינר סל שנערך הערב (שבת), סיפק לנו דרמות אדירות כשהפועל חיפה הפועל חיפה גברה 96:92 על באר שבע אחרי רבע רביעי מותח, כאשר במפגש נוסף עירוני קריית אתא גברה 70:79 על בני הרצליה. עם זאת, בתואר המפגש המסקרן של הערב זוכה ההתמודדות בין הפועל גלבוע/גליל לבין הפועל גליל עליון שנגמרה לאחר לא פחות משתי הארכות, עם 115:117 ענק לגלבוע/גליל ולרמי הדר.

הפועל ב”ש/דימונה – הפועל חיפה 96:92

המחצית הראשונה נפתחה צמוד כאשר שתי הקבוצות לא נתנו אחת לשנייה לייצר ריצה משמעותית ובסיום הרבע הראשון לוח התוצאות הראה 23:22 לאורחת מחיפה. בהמשך, אנתוני היקי וחבריו הצליחו להשתלט על המשחק והפער כבר גדל לתשע נקודות, אך חואקין שוכמן שסיים את הרבע השני עם 13 נקודות שמר את האורחת בתמונה והמחצית הסתיימה בתוצאה 50:44 לצפוניים.
המחצית השנייה נמשכה באותו האופן בו נגמר החצי הראשון, כאשר שתי הקבוצות מנסות לייצר מומנטום ולהשיג שליטה במשחק, אך משחק הגנה מעולה של שתי הקבוצות לא נתן לאף צד לברוח ולהשיג יתרון משמעותי. איגור קולשוב שסיים עם 18 נקודות עוד הוביל את המארחת ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע הרביעי, אך סימות אדירה של דבונטה אפסון נתנה לחבורה של שרון דרוקר ניצחון קטן ומתוק מאוד על הדרומיים, ובסיום 92:96 להפועל חיפה.
5 צפייה בגלריה
חואקין שוכמן עולה לזריקה
חואקין שוכמן עולה לזריקה
חואקין שוכמן עולה לזריקה
(לילך וויס-רוזנברג)

הפועל גלבוע/גליל – הפועל גליל עליון 115:117

ההתמודדות נפתחה עם ריצה מהירה של האורחת בפתיחת הרבע הראשון, שהעלתה אותה ליתרון של דו ספרתי כשנמרוד לוי וברייס וושינגטון פשוט לא מרחמים על החבורה של רמי הדר, שרק ניסתה לצמצם את הבריחה של גליל עליון. ברבע השני המגמה המשיכה שגם דיישון בוקר מצטרף לחגיגה על גלבוע/גליל שגם בזכות יכולת אישית טובה של פייטון ויליס וג’סטין גורהם, לא הצליחה לצמצם את ההפרש ובסיום החצי הראשון הלוח הראה 47:30 לזכות גליל עליון.
למרות שהחבורה של ברק פלג חשבה שהיא הולכת לשייט לניצחון קליל בדרבי הצפוני, גלבוע/גליל תכננה אחרת. כבר בפתיחת הרבע השלישי, פייטון ויליס פתח מבערים ויחד עם ג’וש פרקינס ויובל שניידרמן, המארחת יצאה לריצה שהשכיחה את המחצית החלשה שהציגה קודם לכן.
גם הרבע הרביעי המשיך באותה מגמה, כשגלבוע/גליל רק הולכת ומצמקת את ההפרש. בשורות האורחת, דיישון בוקר ונמרוד לוי עוד ניסו להשאיר את היתרון שהלך והצטמצם בידי גליל עליון, אך שני זריקות מטורפות של ג’וש פרקינס על הבאזר קבעו 94:94, ששלח את שתי הקבוצות להארכה.
5 צפייה בגלריה
נמרוד לוי
נמרוד לוי
נמרוד לוי
(לילך וויס-רוזנברג)

הארכה ראשונה

בפתיחת ההארכה המארחת נטלה את השליטה אליה באופן מוחלט ויצאה לריצת 8:0 כשפייטון ויליס פשוט לא עוצר לרגע. חניכיו של רמי הדר כבר חשבו שהפכו את הקערה והם בדרך לניצחון ענק, אך החלטה אומללה שלא לבצע עבירה בשניות הסיום, השאירה את ג’יילן הדסון חופשי לחלוטין והאחרון החליט שהמשחק רחוק מלהסתיים וקבע 105:105 מטורף, ששלח את הקבוצות להארכה נוספת.

הארכה שנייה

בפתיחת ההארכה השנייה שתי הקבוצות שמרו על משחק צמוד, כך שכל צד לא נותן לשני לברוח ולייצר פיגור גדול מדי. פייטון ויליס המשיך לככב בשורות המארחת והעלה אותה ליתרון של שתי נקודות דקה לסיום ההארכה, כאשר גם דיישון בוקר וג’יילן הדסון לא ויתרו ודאגו להחזיר את היתרון לצד גליל עליון. למרות משחק ענק של שתי הקבוצות, החבורה של רמי הדר היא זו שהתעלתה בדקות הסיום והמותחן האדיר הסתיים עם 115:117 מטורף לגלבוע/גליל, במשחק שלא נשכח עוד הרבה זמן.
5 צפייה בגלריה
פייטון וויליס זורק
פייטון וויליס זורק
פייטון וויליס זורק
(לילך וויס-רוזנברג)

עירוני קריית אתא – בני הרצליה 70:79

התמודדות בין עולה החדשה לבין מחזיקת הגביע הייתה הראשונה מזה 14 שנים בליגת העל עבור העולה החדשה, עירוני קריית אתא. למרות ההתרגשות מהחזרה לקדמת הבמה של הכדורסל הישראלי, המארחת לא התרגשה בפתיחת המשחק כשכרם משעור ואמין סטיבנס עם יכולת טובה העלו את המארחת ליתרון של ארבע נקודות בסיום המחצית הראשונה. במהלך הרבע השני, החבורה של אורן אהרוני נכנסה לעניינים בהובלתם של מוריס קמפ ואנדי ואן וליט, והמגמה התהפכה. לקראת סיום הרבע השני, סלים מהירים של כריס באב ובירם פאיה קבעו את תוצאת המחצית, 30:38 לבני הרצליה.
המטוטלת המשיכה לנוע גם בפתיחת הרבע השלישי, כשהעולה החדשה נכנסה טוב למחצית השנייה בזכות סטיבנס שקבע מהפך עוד בתחילת הרבע, שהלך צמוד לכל אורכו ונגמר עם 52:53 דחוק לחבורה של שרון אברהמי. ברבע הרביעי כבר היה ברור שיש על הפרקט שחקן אחד מעל כולם. רבע רביעי ענק של אמין סטיבנס שסיים את המשחק עם 17 נקודות שישה ריבאונדים ושבעה אסיסטים, נתן לחבורה מהקריות חזרה מתוקה מאוד לליגת העל ובסיום, 70:79 לעולה החדשה.
5 צפייה בגלריה
אמין סטיבנס
אמין סטיבנס
אמין סטיבנס
(איציק בלניצקי)