בשנים האחרונות יותר מאמנים מחליטים לשחק עם 3 בלמים, בטענה שזו שיטה יותר התקפית עם מגינים תוקפים. בפועל אנו מוצאים על המגרש עוד שחקן פחות טכני (מצטרף ל-2 האחרים), יחד עם שני מגינים שהופכים אותם לקיצוניים, שהפעולה ההתקפית שלהם לרוץ ולשרוף את הקו ובכל הזדמנות להרים כדורים לחלוצים.
אז איך זה באמת נותן יותר התקפה, אם אתה שם במגרש פחות שחקנים טכניים וקיצונים אמיתיים? נכון, יש הרבה מאמנים שלוקחים שחקנים קיצוניים והופכים אותם למגינים, אבל אלו מעטים ולא מספיקים. נכון, 5 השחקנים שנשארו להתקפה עושים פחות הגנה ו-3 הבלמים עוצרים התקפות מעבר ומתפרצות של היריב, אבל כך רואים 3 בלמים מנותקים מהמשחק הקבוצתי, שמוסרים ביניהם כדורים לרוחב משעממים, ומבזבזים זמן צפייה בכדורגל.

1 צפייה בגלריה
נתפס באופן שגוי כמאמן הגנתי. קונטה
נתפס באופן שגוי כמאמן הגנתי. קונטה
אנטוניו קונטה. הפך את השיטה לפופולרית
(צילום: gettyimages)

הפעולה של 3 בלמים היא אנוכית ופחדנית של המאמן. שרק לא רוצה לספוג. היא פעולה שגורמת לכדורגל נזק ומפחיתה זמן צפייה מהנה, בכך שכמות המסירות בין הבלמים (חסרי פעולה טכנית) עלתה פי 3, במקום לשחק משחק קבוצתי משותף ויותר גולים לשני הצדדים. עם 2 בלמים יש יותר ספיגות , אבל יש יותר שערים לקבוצה שלך, בגלל כמות השחקנים בהתקפה שמשתפת את כולם במשחק מקדימה.
בלמים, מגינים, קיצוניים, קישור והתקפה צריכים כולם להיות אמיתיים לתפקידם, לא צריך להמציא דברים שהם לא. המגינים יכולים לרוץ ולשרוף את הקו גם עם 2 בלמים. הקשר 50/50 יכול להיכנס לפעולת הבלם ברגע שהמגינים עלו גבוה.
לכן, מאמנים, שחררו אותנו מהפעולה הפחדנית שלכם ותנו לצופה ליהנות ממשחק כדורגל התקפי של כל הקבוצה, שנותן למשחק הכדורגל להיות יפה ומהנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.