חרדית לשעבר, חבר פלשתיני ובגדים לחתונה: פרטי התקרית המסוכנת בשכם

במסגרת התקרית שהסתיימה במזל, חולצו שתי נשים ושני ילדים מהעיר הפלשתינית על ידי המנגנונים של הרשות • ל"ישראל היום" נודע מה הוביל את המעורבים ללב העיר המסוכנת

המשפחה היהודית בשוק של שכם, צילום: לפי סעיף 27א'

שעות ספורות לפני יום כיפור החל אירוע דרמטי בשכם, במסגרתו חולצו שתי נשים ושני ילדים מהעיר הפלשתינית על ידי המנגנונים, כשרק במזל לא נפגעו, מה שהיה גורם לכל התקופה הקרובה להיראות באופן שונה ביטחונית. ל"ישראל היום" נודע מה בדיוק התרחש באותן שעות משמעותיות, בעלי פוטנציאל לאירוע קשה ביותר שהיה מוביל את כל השטח להתפוצצות.

ביום שני האחרון הגיעה האישה, חרדית לשעבר שמתגוררת בעיר חרדית במרכז הארץ, לעיר קלקיליה על מנת להיפגש עם החבר שלה, פלשתיני תושב העיר. מטרת הביקור היה רכישת בגדים לחתונה, אך הם לא מצאו בגדים שהתאימו להם ושאותם רצו. לכן, הציע החבר שיגיעו לשכם על מנת לרכוש בגדים.

משפחה יהודית חולצה על ידי המשטרה הפלשתינית בשכם // קרדיט: לפי סעיף 27 א'

ביום שלישי בצהריים הגיעה האישה עם חברה ושני ילדים לתוך העיר שכם, אך שם החלה מהומת אלוהים. "הם שכחו שהכל בוער ומחפשים יהודים", מספר גורם ביטחוני ל"ישראל היום". סביב הנשים, הילדים והחבר הפלשתיני התגודדו מאות בני אדם. החבר נורה במהלך העימות והוא כרגע עדיין מאושפז בבית חולים בשכם.

במנגנוני הביטחון הבינו את נפיצות העניין ומיהרו להגיע למקום, נדחקים בין ההמונים ומלחצים מהמקום את הנשים והילדים. הם חולצו מתוך ההמון באמצעות רכבים מוגני ירי ולאחר זמן קצר הועברו לכוחות הביטחון הישראלים, לתשאול.

חולצו בידי הנגנונים של הרשות, בתמונה המשטרה הפלשתינית, צילום: אי אף פי

ארגון "גוב האריות" בשכם פרסם הודעה שלפיה אנשיו החזיקו במשפחה, אך בחרו להעביר אותם לכוחות הביטחון הפלשתינים. "עירנות אנשינו הביאה לתפיסתם" אמרו בארגון, "פעלנו לפי דברי אללה שאין להרוג ילדים ונשים, והם הועברו לגורמים הרלוונטיים. אנו אומרים לכיבוש שהורג ילדים ונשים: אנחנו לא מרצחים, ואומרים לכל מתנחל אחר שלא נפעל מולו כפי שהתנהגנו עם אלה שנכנסו לעיר", נמסר בהודעה מטעם "גוב האריות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר