יום שבת, 08.06.2024 שעה 05:02
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

דירוג הכוח של ONE לקבוצות היורוליג - חלק א'

רגע לפני שהעונה נפתחת: דירגנו את קבוצות המפעל הבכיר ביבשת לפי פרמטרים של חוזק ליבה, המשכיות, מהלכים בקיץ ופוטנציאל התקפי והגנתי. החלק הראשון

|
ניקולה איבאנוביץ', ג'יימס נאנלי וקינן אוואנס (מתוך האתרים הרשמיי של הכוכב האדום, פרטיזן וז'לגיריס)
ניקולה איבאנוביץ', ג'יימס נאנלי וקינן אוואנס (מתוך האתרים הרשמיי של הכוכב האדום, פרטיזן וז'לגיריס)

אלופה מכהנת שמחפשת להשוות הישג בין עשרות שנים ועל הדרך להרוויח את הטייטל של "שושלת", סגניתה שסיימה את אחד ממרוצי החימוש הכי מרשימים שנראו, קבוצות שנבנו כמעט מאפס ומאיימות כבר עכשיו להפוך לדבר הלוהט הבא, אחרות שחזרו לקדמת הבמה ובגדול עונה שמאיימת להפוך לאחת העונות הכי תחרותיות ואיכותיות שהיו ליורוליג להציע בשנים האחרונות, והאמת? בצדק.

לשם כך, לראשונה בהיסטוריה של ONE, ערכנו דירוג כוח ל-18 הקבוצות שיחלו את מסען בחמישי הקרוב (ושישי) לעבר הגביע הנכסף והיוקרתי ביותר שיש ליבשת הישנה להציע. 

הדירוג התבסס על חמישה מדדים שקיבלו ציונים מ-1 עד 10. לאחר שקלול המדדים ניתן ציון שעל פיו נקבע הדירוג. במהלך העונה יפורסמו כמובן עדכונים שיתבססו על רצפי ניצחונות והפסדים כמו גם איכות הניצחונות או גודל ההפסדים בהתאם לזהות היריבה. במקרה של שוויון בציון הכולל, הבכורה ניתנה לקבוצה שסיימה במקום גבוה יותר את העונה שעברה.

שחקני אנדולו אפס מניפים את הגביע (רויטרס)שחקני אנדולו אפס מניפים את הגביע (רויטרס)

במקרה של שוויון שמערב קבוצה שהגיעה מהיורוקאפ עם כזו ששיחקה בעונה החולפת ביורוליג, אז הקבוצה מהיורוליג תזכה לעדיפות, במידה והשוויון יהיה מול קבוצת יורוקאפ אחרת, אז הקבוצה שהגיעה רחוק יותר בעונה שעברה תזכה גם לדירוג הגבוה יותר. נתחיל:

18.ז'לגיריס קובנה

מקום בעונה שעברה: 15

חוזק ליבה: 4 

המשכיות: 2

מהלכים בקיץ: 4

פוטנציאל התקפי: 6

פוטנציאל הגנתי: 5

סה"כ: 23

מי שנועלים את הרשימה הם הירוקים-לבנים שפותחים את העונה הנוכחית לאחר קמפיין לא טוב בכלל אשתקד. הקבוצה עברה בניה מחודשת של ממש, כאשר המהלכים בקיץ לא היו מהנוצצים שיש. מנגד, גם כך ז'לגיריס לא הייתה ידועה בתור קבוצה שמבצעת יותר מדי מהלכים שעשו רעש ביבשת הישנה. יכול להיות שהעובדה שהקיץ הנוכחי היה שקט יעשה לה טוב. למרות זאת, השקלול של כל המדדים מביא לכך שז'לגיריס קובנה פותחת את העונה ואת דירוג הכוח בתור מי שסוגרת את הרשימה. מכאן כאמור אפשר רק לעלות.

שחקני ז'לגיריס קובנה (מתוך האתר הרשמי)שחקני ז'לגיריס קובנה (מתוך האתר הרשמי)

17. הכוכב האדום

מקום בעונה שעברה: 11

חוזק ליבה: 5 

המשכיות: 5

מהלכים בקיץ: 7

פוטנציאל התקפי: 6

פוטנציאל הגנתי: 6

סה"כ: 29

מוזר לראות כאן את מי שכמעט על בסיס שנתי הופכת להיות אימתן של הקבוצות שנאבקות על שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף היורוליג. הרי מה שמאפיין את הקבוצה מהצד האדום של קלמגדן היא הקשיחות שלה והידיעה שאת שלה היא תשיג בסוף. רק שאת המאמן, דיאן ראדוניץ', היא איבדה ובנוסף גם שחקנים עזבו. הסגל שמסתמן אצל הכוכב האדום מביא עימו מספר סימני שאלה עם שחקנים שחוזרים ליורוליג, אחרים שיערכו הופעת בכורה ושני כוכבים – נמניה נדוביץ', שישתדל ויקווה להישאר בריא ושהחזרה המתוקשרת של מירוסלאב ראדוליצה לליגה הבכירה באירופה אכן תהיה מוצלחת.  גם אם נקודת הפתיחה היא במקום נמוך, אין זה אומר שאי אפשר לטפס במהלך העונה.

סטפן מרקוביץ' (מתוך האתר הרשמי)סטפן מרקוביץ' (מתוך האתר הרשמי)

16. וילרבאן

מקום בעונה שעברה: 14

חוזק ליבה: 6

המשכיות: 6

מהלכים בקיץ: 7

פוטנציאל התקפי: 6 

פוטנציאל הגנתי: 5

סה"כ: 30

הפרויקט של האחים לבית משפחת פארקר ספג כמה אבדות מפתיעות וקשות בקיץ החולף, מקוסטאס אנטטוקומנפו, דרך כריס ג'ונס, אלי אוקובו ומתיו סטראזל, ואולי הגדולה מכולן (תרתי משמע) – ויקטור וומבאניאמה. לצד גל העזיבות שפגע נואשות בהמשכיות ובחוזק הליבה, הגיעה החתמה אחת בעלת פרופיל גבוה בדמותו של ג'ופרי לוברן ואחת נוצצת בדמותו של ננדו דה קולו. האחרון מביא איכויות גבוהות ביותר. הציפיות השנה מווילרבאן לא גבוהות במיוחד לאור מרוץ החימוש באירופה.

שחקני וילרבאן עם המאמן טי. ג'יי פארקר (מתוך האתר הרשמי)שחקני וילרבאן עם המאמן טי. ג'יי פארקר (מתוך האתר הרשמי)

15. פנאתינייקוס

מקום בעונה שעברה:

חוזק ליבה: 7

המשכיות: 2

מהלכים בקיץ: 7

פוטנציאל התקפי: 8

פוטנציאל הגנתי: 7

סה"כ: 31 

הירוקים מאתונה, בדומה למספר קבוצות נוספות החליטו ללכת לכיוון של "ניקוי אורוות" של ממש. רק שבשונה משנים קודמות, הפעם התווספו להם משאבים נכבדים יותר ונעשה פיזור שונה. הצפי מפנאתינייקוס נוגע יותר לתחילתו של תהליך, ואלמלא הבנייה מחדש שהביאה עימה מאמן חדש - דיאן ראדוניץ' (שיצטרך להראות שהוא מסוגל להצליח הרבה יותר מחוץ לסרביה) בעל שם שמביא את התובנה שלירוקים תהיה שיטה מסוימת השנה, פנאתינייקוס הייתה מדורגת גבוה יותר. הקבוצה הירוקה החדשה עדין תהיה אתלטית, ואת הסגל שלה מעטרים שני רכזים, קלעים, דריק וויליאמס ומתיאוש פוניטקה אחד. 

דריק וויליאמס (מתוך האתר הרשמי)דריק וויליאמס (מתוך האתר הרשמי)

14. פרטיזן בלגרד

מקום בעונה שעברה: הדחה בשמינית גמר היורוקאפ

חוזק ליבה: 6 

המשכיות: 6

מהלכים בקיץ: 7

פוטנציאל התקפי: 6

פוטנציאל הגנתי: 7

סה"כ: 32

ז'ליקו אובראדוביץ' חוזר ליורוליג. אם לא די במשפט הזה ליצור סוג של איזה זעזוע ביבשת הישנה, אז מה תאמרו על פרטיזן בלגרד סדרת ההחתמות הנוצצות שלה? הקבוצה מבירת סרביה החלה בנייה עוד בקיץ שעבר כאשר שכנעה את קווין פאנתר להגיע. בנוסף אליו ולזאק לידיי שמתחילים את עונתם השנייה במועדון, הגעתם של דאנטה אקסום, ג'יימס נאנאלי ויואניס פאפאפטרו מתחילים לעורר את רף הציפיות וזה עוד לפני שדיברנו על הזווית הישראלית- ים מדר שבעצמו ישחק לראשונה ביורוליג העונה.

השילוב של ניסיון עם בוסריות והמשכיות שווה כרגע, בנקודת הפתיחה מקום 14. אולם, בשורה התחתונה פרטיזן וז'ליקו אובראדוביץ' יחדיו, המקום שבו הכל התחיל עבור מי שזכה ביורוליג תשע פעמים, וחייבים להודות כבר עכשיו עוד לפני ששוחק משחק אחד, כמה רומנטי זה יהיה אם ה-10 של אובראדוביץ' יהיה עם פרטיזן.

שחקני פרטיזן בלגרד (מתוך האתר הרשמי)שחקני פרטיזן בלגרד (מתוך האתר הרשמי)

13. באסקוניה

מקום בעונה שעברה: 9

חוזק ליבה: 6  

המשכיות: 6

מהלכים בקיץ: 7

פוטנציאל התקפי:7

פוטנציאל הגנתי: 6

סה"כ: 32

מחוז ויטוריה גאסטייז ידע ימים יפים יותר, סגלים נוצצים הרבה יותר, וכעת הגרסה הנוכחית של באסקוניה לפחות כעת ובטח שעל הנייר נראית כמו הפרקט עליו היא משחקת - אפורה. יש שם קלעי חוץ וגארדים וגבוהים חדשים שאמורים לשחק היטב יחדיו, ושוב יש מאמן חדש. ההמשכיות היא כאמור רק חלקית מהשנה שעברה וברור שתשחק תפקיד בצורה כזו או אחרת.

המהלכים שביצע חוזה קרחטה הנשיא של באסקוניה, היו מעניינים ללא כל צל של ספק, כדוגמת השילוב של דאריוס ת'ומפסון עם מאיק קוסטאר. ברמות השכר שיש לבאסקוניה להציע מביאים לכך שהקבוצה הזו בסך הכל סולידית, שהודות להמשכיות שלה נמצאת בנקודת פתיחה לא רעה, בטח בהתחשב בכמות הכישרון שאיבדה, דוגמת סימונה פונטקיו.

שחקני בסקוניה ויטוריה (מתוך האתר הרשמי)שחקני בסקוניה ויטוריה (מתוך האתר הרשמי)

12. אלבה ברלין

מקום בעונה שעברה: 10

חוזק ליבה: 7 

המשכיות: 9

מהלכים בקיץ: 2  

פוטנציאל התקפי: 7

פוטנציאל הגנתי: 7

סה"כ: 32

באופן די מפתיע, אלבה ברלין הצליחה ליצר המשכיות מרשימה במיוחד, ובכל הנוגע לשיטת המשחק והתאמת השחקנים הרי כבר אפשר לדעת בדיוק למה לצפות מאלופת גרמניה ערב פתיחת קמפיין נוסף ביורוליג. העניין הוא שבהתחשב בתוצאות מהעונה שעברה, וכשהפוטנציאל ברור לגמרי ויותר מדי לא השתנה, נראה שההמשכיות תדבר הכי חזק מבחינתה של הקבוצה מבירת גרמניה. הכימיה שבאה עם המשכיות מסוג זה תקבע כמה רחוק אלבה ברלין מודל 2022/23 תגיע העונה ביורוליג, כאשר כמובן שאור הזרקורים מבחינת הזווית הישראלית יהיה על יובל זוסמן ותמיר בלאט שפותחים עונה שניה הרחק מהבית, ואמורים לעשות צעד נוסף קדימה.

שחקני אלבה ברלין עם המאמן ישראל גונזאלס (מתוך האתר הרשמי)שחקני אלבה ברלין עם המאמן ישראל גונזאלס (מתוך האתר הרשמי)

11. ולנסיה

מקום בעונה שעברה: חצי גמר יורוקאפ

חוזק ליבה: 7 

המשכיות: 6

מהלכים בקיץ: 7

פוטנציאל התקפי: 7 

פוטנציאל הגנתי: 6

סה"כ: 33

קבוצות שעושות את הקפיצה מהיורוקאפ ליורוליג הן די טריקיות, בטח כאשר מדובר בקבוצה שהצליחה לייצר המשכיות במידה רבה. הרי שחקנים ששיחקו נהדר ביורוקאפ לא בהכרח יצליחו להיות דומיננטיים באותה מידה ביורוליג. המהלכים שביצעה ולנסיה בשוק השחקנים בקו האחורי מסקרנים ומביאים עימם יותר כוח התקפי. הקו הקדמי נחלש מעט עם עזיבתו של מייק טובי, ובעונת הבכורה של אגדת הכדורסל הספרדי אלכס מומברו על הקווים, משעמם בוולנסיה בטוח שלא יהיה. בינתיים הכתומים שמכוונים גבוה מאוד גם עם היכל ספורט רב תכליתי חדש, מתחילים ממקום טוב יחסית וחובת ההוכחה עליהם. 

שחקני ולנסיה (מתוך האתר הרשמי)שחקני ולנסיה (מתוך האתר הרשמי)

10. באיירן מינכן

מקום בעונה שעברה: 8

חוזק ליבה: 6

המשכיות: 6

מהלכים בקיץ: 6

פוטנציאל התקפי: 8

פוטנציאל הגנתי: 8

סה"כ: 34

קבוצות של אנדריאה טרינקיירי, שנבנו על ידי דניאלה באייסי מרתקות במיוחד. אפשר לדעת גם פחות או יותר לאן יגיעו וכיצד זה יסתיים. בשנים האחרונות לא היה בחוזק הליבה של באיירן בכדי לרמוז, או לספר כמה רחוק הקבוצה יכולה להגיע, כי בסופו של יום טרינקיירי שנחשב ללא פחות מקוסם וגאון כדורסל מוסמך כמעט תמיד מצליח להוציא מהקבוצות שלו הרבה יותר. על הנייר באיירן מינכן מודל 2022/23 נחלשה משהו, אבל לפחות קיבלה בחזרה את פול ציפסר. בנוסף, בקו הקדמי אות’לו האנטר ממשיך וכפי שכבר הראה בכל שנה עם הניסיון, חכמת המשחק, והיכולת בהגנה, האנטר כבר הופך את סיפור העונה של באיירן מינכן לאופרה אחרת.


אוניין יראמאז (מתוך האתר הרשמי)אוניין יראמאז (מתוך האתר הרשמי)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */