אילון מאסק, מנכ"ל טסלה והאיש העשיר ביותר בעולם, שוב משנה את דעתו: המיליארדר שלח מכתב לטוויטר בו ציין כי הוא מוכן להתקדם עם עסקת הרכישה המקורית בסך כ-44 מיליארד דולר (54.20 דולר למניה).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יחד עם זאת, נראה כי על אף שגם בטוויטר הביעו נכונות לסגור את העסקה, הצדדים טרם הגיעו להסכם ממשי שצפוי לכלול בין היתר את ביטול משפט הענק שצפוי היה להיפתח החודש.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק על רקע הסמל של טוויטר
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, Shutterstock)
העסקה בין טוויטר למאסק לרכישת הרשת החברתית אושרה בסוף חודש אפריל האחרון, אולם מאז מאסק טען פעמים רבות - בין היתר באמצעות חשבונו הפופולרי בטוויטר עצמה - כי טוויטר "הפרה חוזה" והטעתה אותו כאשר טענה כי שיעור המשתמשים הפיקטיביים ברשת עומד על פחות מ-5%.
לאחר שמאסק הודיע בחודש יולי כי הוא מבטל את הרכישה בשל כך, טוויטר הגישה תביעה בבית המשפט של דלאוור בניסיון להכריח את המיליארדר להשלים את הרכישה. "נראה שמאסק מאמין שהוא - בניגוד לשאר האנשים שכפופים לחוקי החוזים של דלאוור - יכול לשנות את דעתו כרצונו, לתקוף את החברה, להפריע לעסקיה, להרוס את ערך המניות ולצאת מזה ללא פגע", נטען בתביעה.
בעוד ימים ספורים צפוי היה מאסק להופיע בבית המשפט במסגרת התביעה, אולם כעת הציע לטוויטר כאמור לסגור את העסקה בתנאים המקוריים בתמורה לכך שהרשת תמשוך את התביעה, וכעת הצדדים החליטו לדחות את התצהיר הקרוב שתוכנן למאסק בניסיון להגיע להסכם.

מאסק שואף להקים "אפליקציית-על"?

לאחר הפרסום, צייץ מאסק בחשבון הטוויטר שלו וטען כי "רכישת טוויטר צפויה להאיץ את הקמתה של X, 'האפליקציה לכל דבר'" ("the everything app"). על אף שמאסק עצמו לא סיפק פרטים נוספים בנוגע לאותו חזון, ייתכן הוא מתכוון למה שמכונה "אפליקציות-על" (super apps), כדוגמת WeChat של חברת טנסנט הסינית, אשר מאפשרת פעילות בכל מיני תחומי חיים שונים - החל מהעברת מסרונים, דרך תשלומים, ניווט, מזג אוויר ואף הזמנת תור לרופא או למסעדה.
על הטענה של אחד המשתמשים ברשת כי יהיה יותר קל לבנות את אותה "אפליקציית-על" שמאסק כביכול שואף אליה מאפס, טען המיליארדר כי "(רכישת - ד"ר) טוויטר ככל הנראה תאיץ את (הקמת - ד"ר) X בשלוש עד חמש שנים, אבל יכול להיות שאני טועה".
בצל המאבק המשפטי בין מאסק לטוויטר, החברה פרסמה בסוף חודש יולי את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2022 אשר כללו הן ירידה בהכנסות והן ירידה ברווחים, והפנתה אצבע מאשימה כלפי המיליארדר.
יחד עם זאת, על אף שמניית טוויטר אכן צנחה בלמעלה מ-35% מאז הודעת הרכישה ועד לשפל אליו הגיעה בחודש יולי האחרון, מאז התאוששה המניה וכעת - לאחר שרשמה זינוק משמעותי של למעלה מ-20% בצל הפרסומים האחרונים - היא נסחרת במחיר של למעלה מ-50 דולר וקרוב יחסית לשווי המקורי עליו הסכים מאסק - 54.20 דולר למניה.