קצת יותר מ-24 שעות בלי לדעת מה קורה בעולם זה לא מעט זמן, אז כדי לעשות לכם קצת סדר, הנה כל מה שהפסדתם ביממה האחרונה בספורט ברחבי הגלובוס.

ליגת האלופות: שישייה ענקית לנאפולי, ברצלונה בצרות

במוקד האירועים עמד כמובן יום המשחקים הראשון במחזור השלישי של ליגת האלופות, שכלל לא פחות מ-24 שערים. נאפולי הייתה זו שהרשימה יותר מכולן עם 1:6 ענק באמסטרדם על איאקס ומאזן מושלם עד כה בצ'מפיונס.
8 צפייה בגלריה
נאפולי
נאפולי
שחקני נאפולי חוגגים באמסטרדם, ועוד שישייה
(צילום: gettyimages)
מוחמד קודוס כבש ראשון להולנדים (9), אבל ג'אקומו רספדורי (18 ו-47), ג'ובאני די לורנצו (33), פיוטר ז'לינסקי (45), חביצ'ה קברצ'חליה הלוהט (63) וג'ובאני סימאונה (81) ביצעו מהפך ענק. באותו הבית, ליברפול רשמה ניצחון 0:2 על ריינג'רס משערים של טרנט אלכסנדר ארנולד ומוחמד סלאח בפנדל.
ברצלונה בצרות גדולות, אחרי 1:0 בסן סירו לאינטר, שהותיר אותה עם 3 נקודות מ-9 אפשריות ובמקום השלישי. הקאן צ'להאנולו כבש את השער היחיד במשחק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, פדרי חשב שהצליח לאזן בדקה ה-67, אבל השער נפסל בשל נגיעת יד של אנסו פאטי ועורר סערה גדולה בבארסה.
8 צפייה בגלריה
פדרי
פדרי
היה או לא היה שער? פדרי
(צילום: AP)
באיירן מינכן טיילה עם 0:5 על ויקטוריה פלזן, אבל בעיקר רשמה ציון דרך מרשים: משחק 31 ברציפות בשלב הבתים של המפעל ללא הפסד. בית 4 עושה רושם כזה שיהיה הצמוד מכולם, כשמארסיי (1:4 על ספורטינג ליסבון) וטוטנהאם (0:0 בפרנקפורט) נמצאות בשני המקומות הראשונים. לכתבה המלאה

אוקראינה מצטרפת להצעת ספרד ופורטוגל לאירוח מונדיאל 2030

ספרד ופורטוגל הודיעו היום רשמית כי יצרפו את אוקראינה להצעתם לארח את משחקי הגביע העולמי ב-2030. הנשיא האוקראיני, ולודימיר זלנסקי, נתן אור ירוק למהלך ועומד מאחורי קידומו, כשראשי ההתאחדויות של ספרד ופורטוגל מודעות לכך שהמהלך הזה אמור להוות נוקאאוט בקרב על אירוח המונדיאל בעוד שמונה שנים.
8 צפייה בגלריה
גביע העולם
גביע העולם
המרוץ לאירוח הגביע העולמי ב-2030 ממשיך
(צילום: getty images)
שתי הצעות נוספות נמצאות על הפרק: של מצרים, יוון וערב הסעודית ושל ארבע מדינות מדרום אמריקה - ארגנטינה, אורוגוואי, פרגוואי וצ'ילה. "אני משוכנע שעכשיו ההצעה שלנו הרבה יותר טובה מבעבר", אמר נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאס. "כדורגל הוא אוניברסלי ואם הוא מסוגל לשנות את החיים של אנשים בכל כך הרבה דרכים - צריך להשתמש בו גם לעשיית טוב".

שיא הום ראן חדש באמריקן ליג

רגע היסטורי נרשם לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) בליגת הבייסבול האמריקנית, כאשר כוכב ניו יורק יאנקיז, ארון ג'אדג', חבט את ההום ראן ה-62 שלו העונה, שיא חדש ב-AL (אמריקן ליג). את השיא הקודם, אגב, קבע רוג'ר מאריס אי שם ב-1961.
לא מדובר בשיא בליגת ה-MLB, מאחר שבהיסטוריה של ליגת הבייסבול יש רשימה של חובטים שחבטו יותר הום ראנים בעונה (וכולם מהנשיונל ליג) - כשמעל כולם ניצב בארי בונדס עם 73 - אבל כולם עשו זאת במה שמכונה "עידן הסטרואידים" (באמצע שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000).
8 צפייה בגלריה
ארון ג'אדג'
ארון ג'אדג'
שיא חדש. ג'אדג'
(צילום: gettyimages)
"זו אנחת רווחה גדולה עבורי", הודה ג'אדג', ששבר את השיא, משחק אחד לתום העונה הסדירה. "עכשיו כולם, כולל האוהדים, יכולים לשב ולצפות ברוגע במשחק בייסבול של היאנקיז".

הג'נרלים מנג'רים קבעו: מילווקי תזכה באליפות ה-NBA, דונצ'יץ' יוכתר כ-MVP

מילווקי באקס היא הפייבוריטית לזכות באליפות, לוקה דונצ'יץ' המועמד המוביל לזכייה בתואר ה-MVP - כך עולה מסקר הג'נרל מנג'רים השנתי שפרסמה ליגת ה-NBA. לא פחות מ-43% מה-GM בארה"ב אומרים כי יאניס אנדטוקומבו וחבריו יניפו את הגביע, בו זכו גם לפני שתי עונות. 25% קיבלה גולדן סטייט, האלופה המכהנת, ויתר הקולות התחלקו בין לוס אנג'לס קליפרס (21) ובוסטון (11).
8 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו עם גביע ה-MVP
יאניס אנדטוקומבו עם גביע ה-MVP
יאניס והבאקס יזכו שוב בתואר?
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
אוהבים אותו. דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
לוקה דונצ'יץ' מדאלאס הוא, כאמור, הפייבוריט של הג'נרל מנג'רים לזכות בתואר ה-MVP. הסופרסטאר הסלובני קיבל 48%, אחריו ברשימה יאניס (34), ג'ואל אמביד (14), קווין דוראנט וסטף קרי. שני האחרונים קיבלו קול אחד בלבד.
ומה לגבי ההימור על מאמן העונה? אריק ספולסטרה ממיאמי בראש הרשימה עם 52% ומקדים שמות כמו סטיב קר, גרג פופוביץ', מונטי וויליאמס וטיי לו. אגב, לברון ג'יימס נמצא בראש רשימה אחת - השחקן בעל ה-IQ כדורסל הגבוה מבין שחקני הליגה. הוא זכה ל-45% מקולות הג'נרל מנג'רים. ניקולה יוקיץ' סיים שני עם 23%.

"מסי יחזור לברצלונה ב-1 ביולי 2023"

הפרסומים לגבי חזרתו האפשרית של לאו מסי לברצלונה ממשיכים לצבור תאוצה. העיתונאית הארגנטינאית, ורוניקה ברונאטי, מדווחת כי "הפרעוש" יחזור לקאמפ נואו ב-1 ביולי 2023 - עם סיום חוזהו בפ.ס.ז'.
8 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
ישוב לקאמפ נואו? מסי
(צילום: MCT)
הציוץ של ורוניקה ברונאטי
יש לציין כי ברונאטי מוכרת כאחת מאנשי התקשורת המקורבים למסי ופמלייתו. דייויד בקרטלידג' מ-ESPN כבר אמר עליה כי "היא אמינה ויודעת מה קורה בסביבתו של מסי". כזכור, רק בשבוע שעבר טען אדוארד רומאו, סגן מנהל הכספים של ברצלונה, כי האופציה שהכוכב יחזור בקיץ הבא למועדון שבו הפך לאגדה היא "אפשרית מבחינה כלכלית".

תפנית נוספת בשערורייה שמסעירה את עולם השחמט

השערורייה שמסעירה את עולם השחמט קיבלה תפנית דרמטית נוספת. אחרי ההאשמות של אלוף העולם, הנורבגי מגנוס קרלסן, כי הנס נימן בן ה-19, רימה במפגש ביניהם (ועוד עשה זאת באמצעות צמידים אנאליים דרכם קיבל איתותים דיגיטליים לגבי מהלכיו הבאים) - ולכן פרש מהדו-קרב החוזר - מתברר כי מדובר ככל הנראה בדפוס קבוע של האמריקני הצעיר.
8 צפייה בגלריה
השחמטאי מגנוס קרלסן
השחמטאי מגנוס קרלסן
הדרמה נמשכת. קרלסן
(Getty Images)
האתר CHESS.COM חשף ביממה האחרונה, דו"ח מפורט בן 72 עמודים, ובו נטען כי נימן "ככל הנראה קיבל סיוע לא חוקי ביותר מ-100 משחקים מקוונים מאז שנת 2020". חלקם, אגב, בטורנירים עם פרסים כספיים. יש לציין כי נימן כבר הודה בעבר כי רימה פעמיים במשחקים מקוונים ב-CHESS.COM והורחק מהאתר, אבל טען שלא רימה מעולם במשחק אמיתי. צפו להתפחויות נוספות.